DAC under 10k

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12

Tråd: DAC under 10k

Newcomer Duckand sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DAC under 10k

Jeg vurderer å kjøpe meg en dac igjen, etter å egentlig ikke ha blitt særlig imponert over dacmagic. Gikk tilbake til dacen i onkyoen, og selv om streaming lyden ble noe dårligere, var det til å leve med. (rippet med høyeste kvalitet i itunes)

Mitt oppsett består av focal 836, Onkyo 875 receiver, parasound a23 og Meridian 507 cd-spiller.
    Jeg er godt fornøyd med lyden fra cd, men etter å ha satt opp min apple airport express har jeg digitalisert hele cd samlingen min, og styrer alt via iphone. Moro ja, men når jeg lytter til musikk, faller valget enkelt på min vinyl eller platespilleren min.

Mitt spørsmål er som følger: Hvor langt vil jeg komme med nevnte abrahamsen dac (Jeg kan kjøpe den for 3200)
    Vil den i det hele tatt være en grei match i mitt oppsett? Jeg kan gå litt opp i pris, om det er verdt det. men da vil jeg gjerne ha en dac som kan slå min meridian 507. noen som har noen formening om hegel på focal/parasound
    Jeg lurer og på hvorvidt det i det hele tatt er verdt å kjøpe, da resultatet jo blir noe begrenset med en onkyo 875. (5.1)

Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan se om du kommer over noe fra Audio Note på brukten. Her på AVtorget eller på Hifisentralens bruktsider.
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Duckand
    Jeg vurderer å kjøpe meg en dac igjen, etter å egentlig ikke ha blitt særlig imponert over dacmagic. Gikk tilbake til dacen i onkyoen, og selv om streaming lyden ble noe dårligere, var det til å leve med. (rippet med høyeste kvalitet i itunes)

Mitt oppsett består av focal 836, Onkyo 875 receiver, parasound a23 og Meridian 507 cd-spiller.
    Jeg er godt fornøyd med lyden fra cd, men etter å ha satt opp min apple airport express har jeg digitalisert hele cd samlingen min, og styrer alt via iphone. Moro ja, men når jeg lytter til musikk, faller valget enkelt på min vinyl eller platespilleren min.

Mitt spørsmål er som følger: Hvor langt vil jeg komme med nevnte abrahamsen dac (Jeg kan kjøpe den for 3200)
    Vil den i det hele tatt være en grei match i mitt oppsett? Jeg kan gå litt opp i pris, om det er verdt det. men da vil jeg gjerne ha en dac som kan slå min meridian 507. noen som har noen formening om hegel på focal/parasound
    Jeg lurer og på hvorvidt det i det hele tatt er verdt å kjøpe, da resultatet jo blir noe begrenset med en onkyo 875. (5.1)
    Hvis du var misfornøyd med dacmagic vil du iallefall bli misfornøyd med Abrahamsen(min personlige mening). Hadde denne på lån for eventuelt kjøp. Synes denne låt mørkt, kjedelig og unyansert. Jeg får sikkert mye pepper for dette av diverse folk her på forumet, men det får bare stå til....

Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger forresten en Stello-dac på torget akkurat nå...

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t/59610/cat/11
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for tips. får se hva det blir til

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Duckand
    takk for tips. får se hva det blir til
    Meridian-spilleren er veldig god, så lurer på hva de kan bidra med...
    Det jeg ser på som anleggets største problem er 875... Meget god surround-receiver, men tviler på at den kan få ut potensialet av hvilken som helst DAC du kobler på anlegget.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hegel HD10 D/A-konverter | Soundgarden

testene om den taler for seg selv

den låter helt fantastisk

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har sett forskjellige hegel anmeldelser. Ser veldig bra ut! -men, hvordan passer den til focal?

Jeg skulle gjerne byttet ut receiveren med en integrert. Gjerne en Bladelius Thor, så jeg får se hva som skjer etterpå. Jeg tror jeg kommer til å drøje et evt dackjøp til det er på plass.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av k_s
    Hvis du var misfornøyd med dacmagic vil du iallefall bli misfornøyd med Abrahamsen(min personlige mening). Hadde denne på lån for eventuelt kjøp. Synes denne låt mørkt, kjedelig og unyansert. Jeg får sikkert mye pepper for dette av diverse folk her på forumet, men det får bare stå til....

Nå er 140 litt mørke så det kan jo være en fare for at det ble for mye...

Benyttet du balansert eller RCA? Mitt inntrykk var at XLR var best, og det ble ikke noe dårligere av å IKKE benytte USB, men heller Toslink eller Coax.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Meridian-spilleren er veldig god, så lurer på hva de kan bidra med...
    Det jeg ser på som anleggets største problem er 875... Meget god surround-receiver, men tviler på at den kan få ut potensialet av hvilken som helst DAC du kobler på anlegget.
    Øhh.? Kjører du "Pure Audio", så sparker faktisk 875 rimelig godt ifra med sin integrerte DAC, så lenge den forsynes med digitale signaler!
    Greia er imidlertid at om det integreres en DAC i oppsettet, så er det jo fullstendig bortkastet. = "smør på flesk".
    Denne skal / må kobles direkte til en dedikert amp, om den skal vise sitt egentlige potensiale!
    Eller snubler / misforstår jeg noe her nå? Ha meg tilgitt, om så er.........

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er tålig enig. Jeg kan ikke si å ha merket noen nevneverdig forskjell på dacmagic og onkyo i pure audio. Grunnen til at jeg i utgangspunktet er på jakt etter en bedre dac er at jeg nylig har digitalisert musikksamlingen min. Streamer til en apple express, med optisk toslink til receiveren. Det fungerer som bakgrunnslyd, men faller fullstendig igjennom målt opp mot meridian 507.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    As we speak.
    Jeg opprettet jo i sin tid en tråd omkring temaet Onkyoens (875) DAC kontra andre diverse eksterne.
    Inklusive velrennomerte utgaver av sådanne. Den eneste som skilte seg nevneverdig ut, var (nettopp) Meridianens sekstitusenkroners utgave!

Det som jeg imidlertid har observert i etterkant av dette, er at Hegel's HD10, faktisk gjør skam på hva en "billig"-DAC kan prestere.
    Jeg vil i alle fall anbefale deg å forsøke en slik. Antakelig vil du oppleve at mitt resonnement stemmer relativt bra! ;-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •