Toshiba RD-XS34 brenneproblem fra DV Kamera, HJELP!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Toshiba RD-XS34 brenneproblem fra DV Kamera, HJELP!

Hei!

Jeg er litt nerd på DVD brenning og trenger sikkert en del veiledning. I 2005 kjøpte jeg en DVD brenner med harddisk. Denne har fungert topp og de filmene/programmene jeg har brent ut av harddisk har funket 100% på forskjellige DVD spillere. Men nå har jeg satt opp Videokameraet (DV) via firewire og inn på spilleren. Planen var å brenne ut DVD filmer rett fra DV kameraet.

Problemet er at disse DVD filmene tatt opp fra DV kameraet ikke lar seg spille av på noen andre DVD spillere en på Toshiba-en.... Har prøvd på 2 forskjellige PC-er, PS2, PS3, en stasjonær DVD. Men på Toshibaen funker det.... Hva kan jeg ha gjort feil!?

Håper på svar

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har langt fra greie på dette men nesten helt sikker er jeg at du må finalize (sluttføre brenning) på en DVD-R
    (om du ikke sluttfører brenningen av en DVD på DVD-R vil den ikke starte i en vanlig DVD spiller)
    Instillinger for sluttføre brenning gjøres i brenneinnstillinger i din Toshiba

står også omtalt i din manual (den jeg så var det side 132 , 134)
    DVD-Video finalizing process
    The recorder processes recorded data in a DVD-R/RW disc so that it can be played on other compatible devices.

Du lager vel DVD video
    (Creating a DVD-Video using DVD-R/RW)
    for lager du andre video format er det ikke sikkert filmen støtts av så mange avspillere

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    ...står også omtalt i din manual (den jeg så var det side 132 , 134)
    DVD-Video finalizing process
    The recorder processes recorded data in a DVD-R/RW disc so that it can be played on other compatible devices.

Du lager vel DVD video
    (Creating a DVD-Video using DVD-R/RW)
    for lager du andre video format er det ikke sikkert filmen støtts av så mange avspillere
    Takker for raskt svar!

Det som står under kapittelet "Creating a DVD-Video using DVD-R/RW" omhandler å lage DVD ut fra materialet som ligger på harddisk. Dette fungerer utmerket.

Det jeg prøver meg på er å lage DVD direkte fra DV kamera "DV recording (Recording from a digital video camera)" som står omtalt på side 136-138 i manualen. Det jeg ikke skjønner er hvorfor disse filmene ikke lar seg spille av på noe annet materiell en min Toshiba.

Tror jeg må bite i det sure eplet og legge alt over på HDD før jeg brenner DVD. Dette funker forøvrig 100% selv om det tar litt ekstra tid....

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVD Video creation
    DVD Video finalize
    (manual side 136)

Du må huske på at all video som skal avspilles som dvd i en dvd spiller må ha dvd struktur (derfor må den lages som dvd video)
    DVD struktur er ifo , bup , vob filer som lages i en VIDEO_TS mappe
    (enkelte vil også legge til en tom AUDIO_TS mappe)

En DVD spiller kan ikke gjennkjenne en DVD video som DVD film med mindre den har riktig struktur

Det du får til som jeg skjønner er å kopiere lagret film til DVD disc
    (Creating a dvd disc) som da gjør at man får en VIDEO_TS mappe men ifo , bup , vob som ved finalize disc vil kunne avspilles i alle DVD spillere

Når du filmer så har du flere valg for format , longplay , vanlig osv
    Er ikke sikker på format/codec kamera ditt filmer i men er vel MPEG2 (som forøbrig er samme codec som DVD film bruker)

Du må vel velge dvd video creation med kamera og finalize (manual side 136)

Eller så blir opptak i andre format/filtyper/egenskaper som ikke er forenlig med DVD struktur å hva DVD spilleren krever som info for at film skal registreres som DVD film

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •