Noe feil med cd-spiller eller cd-r plater?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noe feil med cd-spiller eller cd-r plater?

I det siste har jeg oppdaget at noen cd-plater jeg har brent ikke spilles av med bra kvalitet. Av og til er det litt hakkete og lyden "fryses" i noen få sekunder før den går videre. Dette starter ofte i begynnelsen av en sang. Det er ikke noe stort problem, det skjer bare av og til , men problemet er der. Før har det funka kjempebra.Jeg bruker en ny "bunke" med verbatim cd-plater på spindel (700mb,52x,80 min). Det er kanskje etter ved bruk av disse dette har begynt å skje. Er ikke sikker. Cd-splleren er en technics CD-veksler(5 cd) kjøpt i 1998. Får håpe det er noe galt med CD-platene. Selfølgelig kan jeg spille av originale CD-plater og se om jeg får samme problemet da, men det kan ta tid
    Noen erfaringer/tips?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok cd-spilleren din som må byttes ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geva1
    Det er nok cd-spilleren din som må byttes ut.
    Delvis enig,men platene kan også spille en stor rolle. Har merket problemet selv dersom platene er brent med høy hastighet. Brenn på laveste fart så kan det bli bedre,eventuelt bruk et annet brenneprogram (vet ikke hva du har brukt jeg). Uansett så tåler cd-r plater mindre enn originale så dersom de er litt slitt så kan det også forringe kvaliteten.Kan også bety noe om det er pluss eller minusplater du har brukt. Tviler på at en spiller fra 98 takler pluss like bra som minus (som alltid har vært det beste). Hvis det er spilleren som har en feil så vil heller ikke originale plater bli spilt,men dersom dette går greit så er det en kombinasjon av spiller og brente plater som forårsaker problemet. Regner jeg med.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker Nero-programmet og CD-R plater.
    Snakket med en på elkjøp i dag, og han fortalte at det kanskje var linsen som kanskje var ute av balanse, og at det er mulig og justere den med en skrue. Et verksted har instrumenter til å måle det. Det kan vel ikke ta så veldig lang tid å gjøre en slik jobb. Er klar over at det er feks MP3 som gjelder nå, behøver egentlig ikke noe CD-spiller, kan jo bruke PCn. Men CD-spilleren er fin og funker ellers så tror jeg vil bevare den og se om jeg vil levere den til justering. Liker å bevare gamle ting. Kanskje en ide og prøve andre brennbare cder også etterhvert.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor bor du'a?

(i slike tilfeller så kan det være greit å publisere hvor i landet du bor..)
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •