Blu-ray slår av receiver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Blu-ray slår av receiver

Jeg har en Sony BDP S-350 og en Yamaha RX-V765 (nylig innkjøpt). BDP er koblet rett i receiver med HDMI og videre til TV også med HDMI.
    Når jeg setter i en BD eller DVD i spilleren starter alt flott opp med bilde på TV og lyd fra receiver, men etter etpar minutter slår receiveren seg av uten videre. Når jeg så slår den på igjen slår den seg straks av. Jeg har prøvd med flere HDMI-kabler, og når jeg kobler BD rett i TV'en går alt helt greit. Jeg lurer på om jeg kan ha koblet noe feil. Noen tips?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å skru av HDMI-control på begge enhetene. Eventuelt la receiveren stå av (standby) når du skrur på BluRay, og la BluRay starte opp receiveren.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK. Her må det leses litt i bruksanvisninger skjønner jeg. Er ganske fersk på hjemmekino. Takk for tips.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå testet med HDMI control av på begge enheter. Det gjør ingen forskjell. Har også satt BDP tilbake til originale settings. Hvordan man skal få BDP til å slå på receiveren finner jeg ikke ut av.

Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje du har koblet litt feil på receiveren? Sjekk om kablene (høytalerkablene) sitter der de skal sitte.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går helt greit å spille CD fra CD-spiller (ikke HDMI), så jeg tror høytalerene er koblet riktig. Men jeg skal sjekke det. CD-spiller kjører jo bare stereo,og jeg har akkurat kjøpt senter og bakhøytalere, det er mulig de er koblet feil.
    Nå har receiveren også begynt å slå seg av når jeg ser på TV med Canal Digital HD PVR. Dette har fungert greit siden receiver var ny (ca. 2 uker). Tror jeg kanskje også må sjekke om den får nok spenning. Kanskje den slår seg av for å beskytte seg selv.

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får receiveren nokk kjøling?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje ikke. Den står inne i en stereobenk med bakplate. Det er kanskje 10 cm ledig plass bakover til bakplaten. Det står ingen andre enheter over eller under. Den har ikke virket spesielt varm. Kan jo teste å flytte den ut hvis høytalerkablingen viser seg å være OK.

Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan hende du rett og slett har fått en feilkode. Nå er ikke jeg sikker på hvordan du skal restarte denne, kanskje det står i manualen. Hvis ikke kan du ringe Yamaha Norge eller Andre på Hi Fi Huset.
    Jeg hadde samme problem på min Z9 og etter en restart ordnet alt seg. Fikk hjelp av Andre i dette tilfellet

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går kveld koblet jeg fra alt av høytalerkabler og koblet dem til igjen uten å endre på oppsettet. Nå fungerer alt glimrende. Det må ha vært en liten kortslutning et sted.

Takk for alle forslag og råd.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •