Slå av skalering på Sony BDP-S360?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Slå av skalering på Sony BDP-S360?

Er det mulig å slå av all form for oppskalering når jeg spiller av av DVD på min S360? Siden jeg sender signalene via min Onkyo TX-SR876 receiver - som også skalerer opp med et mer avansert brikkesett en blu-ray spilleren - så ønsker jeg minst mulig "tukling" med signalene før de ankommer Onkyo'en, slik at denne kan gjøre jobben.

Eneste valget jeg har funnet i menyen for BD-spilleren er valg av oppløsning, men dette vil jo i så fall gjelde både BD og DVD. BD ønsker jeg naturlig nok å sende ut i 1080p

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av xante
    Er det mulig å slå av all form for oppskalering når jeg spiller av av DVD på min S360? Siden jeg sender signalene via min Onkyo TX-SR876 receiver - som også skalerer opp med et mer avansert brikkesett en blu-ray spilleren - så ønsker jeg minst mulig "tukling" med signalene før de ankommer Onkyo'en, slik at denne kan gjøre jobben.

Eneste valget jeg har funnet i menyen for BD-spilleren er valg av oppløsning, men dette vil jo i så fall gjelde både BD og DVD. BD ønsker jeg naturlig nok å sende ut i 1080p

Det tviler jeg på at du kan, annet enn manuelt på 576i hver gang du ønsker det. Noe som jo er veldig tungvint, naturligvis.

Dette var grunnen til at jeg byttet fra Sony BDP S550 til Pioneer BDP 320, som både har langt bedre skalering på DVD og source direct.

Oppdaget at bildet ble vesentlig bedre når jeg lot min Kuro-skjerm skalere bildet, enn ved å sende ut 1080P fra Sonyen. Da var det ingen annen vei enn å bytte ut spilleren, ettersom det ble for tungvint å stille inn utgangsvideo manuelt hver gang jeg satte på en DVD. Dessverre.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •