Jeg prøve nå å kjøre min bluray-spiller med pc-skjermen min(BenQ 22" 1650x1050) inntil jeg får kjøpt meg en ordentlig tv, men har litt problemer. Jeg trodde skjermen kunne ta inn 1080p, og at den bare da skalerte det ned. De er koplet sammen med HDMI->DVI og jeg får opp filmen, men den nedskaleres til 480i. Hvis jeg prøver å gå inn i sony-menyen får jeg bare opp "out of range", jeg regner med det er fordi menyen er i 1080p, noe som skjermen ikke støtter.

Spørsmålet mitt er: Vil jeg kunne spille av filmer og rote rundt i menyen i 720p? Og hvordan får jeg endret det når jeg ikke kommer inn i menyen?

EDIT: Jeg fikk nå fikset det ved å låne skjermen til en kompis og stille utgangsvideo-format til 720p. Det rare er at skjermen nå klarer å ta imot 720p/60Hz signaler fra bluray, men ikke når jeg spiller av dvd-filmer. Teorien min er at siden skjermen ikke takler 24hz visning, men isteden viser i 60hz(frames vises to og tre ganger) så takler den ikke 25hz visning, siden dette ikke går opp i 60hz. Noe grunnlag for denne teorien?