Hjelp til valg av avspillingsenhet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av avspillingsenhet

Jeg skal kjøpe meg et stereoanlegg i 15 - 20 000kr klassen. Foreløpig står B&W CM5 og en god stereforsterker feks Cambridge Audio 740A som førstevalg. Derimot er jeg veldig usikker på avspillingsenhet. Jeg har ikke CD eller DVD-spiller fra før.

Jeg har forstått at man i dag kan laste ned musikk i CD-kvalitet fra feks Itunes og mange har musikksamplingen sin på en mediaserver/pc/Ipod osv.

Hvilke alternativer har man om man ønsker topp lyd? Kan man ha sangene lagret på pc og overføre til stereoanlegget? Kan man bruke en god Blueray-spiller? Eller må man kjøpe en dedikert SACD/CD-spiller? Hva gjør dere?

På forhånd tusen takk:-)

Newcomer Herr Flick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er i markedet selv etter cd-spiller. Jeg har brukt både blu-ray spiller og dvd-spiller til å høre på musikk i flere år, det har fungert helt greit sammen med en ekstern DAC. Men får å få den best lyden er det dedikert cd-spiller eller (Drivverk og DAC) som gjelder.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Incognito
    Jeg skal kjøpe meg et stereoanlegg i 15 - 20 000kr klassen. Foreløpig står B&W CM5 og en god stereforsterker feks Cambridge Audio 740A som førstevalg. Derimot er jeg veldig usikker på avspillingsenhet. Jeg har ikke CD eller DVD-spiller fra før.

Jeg har forstått at man i dag kan laste ned musikk i CD-kvalitet fra feks Itunes og mange har musikksamplingen sin på en mediaserver/pc/Ipod osv.

Hvilke alternativer har man om man ønsker topp lyd? Kan man ha sangene lagret på pc og overføre til stereoanlegget? Kan man bruke en god Blueray-spiller? Eller må man kjøpe en dedikert SACD/CD-spiller? Hva gjør dere?

På forhånd tusen takk:-)
    Denon og Cambridge er ganske gode på CD lyd. Ellers kan man som Flick sier bruke en egen DAC.

Skal man ha fremvisning med film idag så synes jeg det er håpløst å unnga bluray.

Du kan velge å kjøpe en dyr bluray med god CD del og driverk(dacs). Eller kjøpe en billibbluray med enten egen DAC, eller en dedikert CDspiller.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •