skal kjøpe CD-spiller, noen tips?:)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 37
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

skal kjøpe CD-spiller, noen tips?:)

Hei alle sammen, er fortsatt på jakt etter en CD-spiller, har sett en del på Marantz og Yamaha. Eks. Yamaha CD-S700 noen som har erfaring med denne? Den skal kjøre sammen med mine Klipsch RF-63 og Yamaha V3900 Reciver Og noen som vet hvordan Marantz SA7003 er i forhold til Yamahaen og til mitt anlegg?

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomas900
    Hei alle sammen, er fortsatt på jakt etter en CD-spiller, har sett en del på Marantz og Yamaha. Eks. Yamaha CD-S700 noen som har erfaring med denne? Den skal kjøre sammen med mine Klipsch RF-63 og Yamaha V3900 Reciver Og noen som vet hvordan Marantz SA7003 er i forhold til Yamahaen og til mitt anlegg?
    Årets beste CD-spiller i budsjettklassen - VG Nett fant denne artikkelen. Riktignok 5003, men spillerne deres låter veldig bra! Fått litt pes for litt puddingaktig lyd i bunn, men forstår det sånn at de nyere er noe strammere.
    Har endel erfaring med tidligere utgaver av 7003, og hvis denne er like god så tror jeg du har ingenting å frykte

Min personlige favoritt av Marantz? S11.. (Har ikke høert S7 da riktignok)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Årets beste CD-spiller i budsjettklassen - VG Nett fant denne artikkelen. Riktignok 5003, men spillerne deres låter veldig bra! Fått litt pes for litt puddingaktig lyd i bunn, men forstår det sånn at de nyere er noe strammere.
    Har endel erfaring med tidligere utgaver av 7003, og hvis denne er like god så tror jeg du har ingenting å frykte

Min personlige favoritt av Marantz? S11.. (Har ikke høert S7 da riktignok)
    ja likte ikke helt det de nevnte i slutten at den hadde mistet noe i dypbassområdet osv og de andre tingene:/ Er SA-7003 jeg har sett på, for budsjettet mitt skal ikke overstige 6000, og skal heller ikke ha en av de billigste spillerene Har fått mer troen på yamaha, og sett litt på vincent

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp Usher cd-7 uten ekstraordinær nettkabel. Da koster den kr 7000,- ny. (9000,- med spesiell kabel).

Denne er beskrevet i tidligere tråd på dette forumet, som har over 5000 treff.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomu
    Kjøp Usher cd-7 uten ekstraordinær nettkabel. Da koster den kr 7000,- ny. (9000,- med spesiell kabel).

Denne er beskrevet i tidligere tråd på dette forumet, som har over 5000 treff.:-D
    ja har lest litt om denne nå, virker jo veldig låvende, mange fornøyde brukere kanskje det blir en sånn på meg og Men passer den helt sammen med den spillestilen jeg har, som da er Metal og Trance/Dance?

Newcomer stereofreak... sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med music angel 25.2? Dette er nok den spilleren i din prisklasse som har
    fått mest skryt. Bla i Fidelity og Hjemmekino.

Newcomer HilRam sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er i samme situasjon som deg, så i stedet for å starte egen tråd så slenger jeg meg med her.

Jeg har i dag en Marantz CD 5400 som spiller bra, men som BGuarden så treffende beskriver, litt puddingaktig i bunn. Savner mer presisjon i bassområdet. (Full spec av anlegget står i signaturen min.)

Kandidater jeg ser for meg så langt er Marantz SA 7003/8003, jeg har lurt litt på Denon DCD-1500 som HiFi-klubben har til underkant av kr. 7000,- og nå ser jeg at de selger DCD-2000 for 11000,- men det er helt i smertegrensen prismessig for meg.

Alternativt håper jeg å komme over noe bra på bruktmarkedet, for eksempel Marantz SA-11 eller Sony SCD-XA5400ES... :-?

Dessverre er det nesten ingen tester å spore på Marantz SA-8003, eller Denon-spillerne. Ikke vet jeg hvor man kan prøvelytte Marantz heller. Men hvis SA-8003 ble "årets spiller" så bør vel det indikere at den er bra. Men jeg frykter at den har samme svakhet i bassområdet som SA-7003 sies å ha.
    "If you can't be right, be wrong at the top of your voice!"

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jeg spørre deg hvordan du vil koble spilleren opp mot forsterkeren? Analogt, optisk, coax?

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis spørsmålet er til meg, så er det RCA analogt. :-)

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sikkert en veldig bra spiller, men det er like fullt en spiller som - etter denne omtalen å dømme - kom i 1998! Mulig jeg er overtroisk, men jeg mener det har skjedd en del på digitalfronten de siste 12 årene som gjør denne spilleren passé.

Unntatt hvis man man vil ha den for drivverkets skyld, og bruke ekstern DAC/evt. DAC innebygd i AV-receiver.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei alle sammen, er fortsatt på jakt etter en CD-spiller, har sett en del på Marantz og Yamaha.
    Er du interessert i en veldig pent brukt Yamaha CDX-497 ?

Titan/sølv farge

Yamaha Online - Yamaha Music Europe GmbH

Vurderer å selge min, med tungt hjerte

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HilRam
    Men hvis SA-8003 ble "årets spiller" så bør vel det indikere at den er bra. Men jeg frykter at den har samme svakhet i bassområdet som SA-7003 sies å ha.
    Husker jeg leste en test en gang for lenge siden av 5003 og 7003 i enten Hjemmekino eller Lyd og Bilde. Der ble det tydelig forklart at det 5003 manglet i dypbass-området, det HAR 7003 i orden. Så hvor du har lest at den sliter i bassområdet vet jeg ikke.

Konklusjonen var vel at 5003 ga mest for pengene, men at 7003 var en mye bedre overall spiller som har alt 5003 har, pluss at den skal være veldig bra i bassområdet.

Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denna har eg og testa.. Veldig bra cd spelar. Bør heilt klart væra ein kandidat..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sikkert en veldig bra spiller, men det er like fullt en spiller som - etter denne omtalen å dømme - kom i 1998! Mulig jeg er overtroisk, men jeg mener det har skjedd en del på digitalfronten de siste 12 årene som gjør denne spilleren passé.

Unntatt hvis man man vil ha den for drivverkets skyld, og bruke ekstern DAC/evt. DAC innebygd i AV-receiver.
    Hvis du skal ha deg en billig cd spiller for drivverkets skyld, vet jeg at det fantes en brukt meridian (507?) på dacapo hifi for en måned siden. Hvis du reiser til moss kan du jo sammenlikne med usher også:-) Han skulle ikke ha mer enn 2-3000 for meridianen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring er at blu-ray spillere gir like god lyd som cd-spillere i samme prisklasse. Kan rett og slett ikke høre forskjell.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er det noe der er passè er det cd spilleren selv, skjønner virkelig ikke hvorfor folk kjøper cd spiller, og da slett ikke når vi snakker digital overføring. En Apple Airport lyder som en high end Teac VRDS.
    Trådstarter har en utmerket dac i receiveren, hvorfor da betale for en dyr dac/analogdel i en cd spiller?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jovisk
    Min erfaring er at blu-ray spillere gir like god lyd som cd-spillere i samme prisklasse. Kan rett og slett ikke høre forskjell.
    Da er det nok mange som har andre erfaringer enn deg. Når anlegget nærmer seg et viss nivå kvalitetsmessig, vil de fleste høre store forskjeller i lydsigantur fra spiller til spiller. Nå snakker vi IKKE om samme små forskjeller som i kabler....

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når anlegget nærmer seg et viss nivå kvalitetsmessig, vil de fleste høre store forskjeller i lydsigantur fra spiller til spiller. ....
    Kan du forklare oss litt mere om dette?
    Dersom spiller A og spiller B begge er tilkoblet en forsterker/receiver med digitalkabel - optisk/coax?
    Dekodingen (DAC) skjer da i forsterker/receiver og spillerne er å betrakte som rene avlesere (laser), drivverk og transport av digitale signaler.

Jeg har vondt for å tro at dette påvirker lydsignaturen i hørbar grad.....

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Kan du forklare oss litt mere om dette?
    Dersom spiller A og spiller B begge er tilkoblet en forsterker/receiver med digitalkabel - optisk/coax?
    Dekodingen (DAC) skjer da i forsterker/receiver og spillerne er å betrakte som rene avlesere (laser), drivverk og transport av digitale signaler.

Jeg har vondt for å tro at dette påvirker lydsignaturen i hørbar grad.....
    Jeg skal, som nevnt tidligere i tråden, koble CD-spilleren via RCA analog til min analoge stereoforsterker.... Så jeg vil tro det er noe forskjell på en Blu-Ray spiller i denne prisklassen (for min del 6000 - 10000) og en ren musikkavspiller.

Hvordan det er med trådstarter i dette henseende vet jeg ikke. Ser ut som han har en Yamaha receiver, og hvis han har tenkt å bruke DAC'en som er innebygd i den så trenger han jo strengt tatt bare et bra drivverk.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •