skal kjøpe CD-spiller, noen tips?:) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 37 av 37
    Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HilRam
    Jeg skal, som nevnt tidligere i tråden, koble CD-spilleren via RCA analog til min analoge stereoforsterker.... Så jeg vil tro det er noe forskjell på en Blu-Ray spiller i denne prisklassen (for min del 6000 - 10000) og en ren musikkavspiller.

Hvordan det er med trådstarter i dette henseende vet jeg ikke. Ser ut som han har en Yamaha receiver, og hvis han har tenkt å bruke DAC'en som er innebygd i den så trenger han jo strengt tatt bare et bra drivverk.
    Nettopp.

Men dekoding internt og analog kabling, DET er en helt annen historie.
    Marantz er vel et trygt og bra valg for slikt, vil jeg tro.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal, som nevnt tidligere i tråden, koble CD-spilleren via RCA analog til min analoge stereoforsterker.... Så jeg vil tro det er noe forskjell på en Blu-Ray spiller i denne prisklassen (for min del 6000 - 10000) og en ren musikkavspiller.

Hvordan det er med trådstarter i dette henseende vet jeg ikke. Ser ut som han har en Yamaha receiver, og hvis han har tenkt å bruke DAC'en som er innebygd i den så trenger han jo strengt tatt bare et bra drivverk.
    jo det stemmer det,har en Yamaha RX V3900, og har nettop gått til innkjøp av en Bluenote Koala CD- spiller med rørutgang. Og jeg kan ikke annet si enn at dette gjorde underverker i forhold til min Pioneer BDP-51FD blue ray spiller, mer dynamikk, attack, kontroll og renere lyd i stero og så er den dobbel så rask i reaksjonen som blu ray spilleren

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Kan du forklare oss litt mere om dette?
    Dersom spiller A og spiller B begge er tilkoblet en forsterker/receiver med digitalkabel - optisk/coax?
    Dekodingen (DAC) skjer da i forsterker/receiver og spillerne er å betrakte som rene avlesere (laser), drivverk og transport av digitale signaler.

Jeg har vondt for å tro at dette påvirker lydsignaturen i hørbar grad.....
    Jeg så ikke at han skulle bruke samme dac. Min feil. Jeg vet forøvrig for lite om dacer til å gå inn på en diskusjon rundt dette.

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke vært fornøyd med CD lyden hos meg. Fra Oppo BDP-83 til reciever RXV 3900 via HDMI, derfra til Emotiva og ut.

Derfor har jeg nå kjøpt en gammel klassiker av en CD-spiller, en Sony X 707 ES og en forforsterker EC 4.7.

Har også planer om en DAC kanskje. Kan komme med mitt syn når dette er koblet opp, skal bruke XLR på dette tenkte jeg.

Beveger meg mot stereo igjen, skremmende men litt moro også.

Dog skal ikke kinoen kasseres, NEVER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Newcomer HilRam sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomas900
    jo det stemmer det,har en Yamaha RX V3900, og har nettop gått til innkjøp av en Bluenote Koala CD- spiller med rørutgang. Og jeg kan ikke annet si enn at dette gjorde underverker i forhold til min Pioneer BDP-51FD blue ray spiller, mer dynamikk, attack, kontroll og renere lyd i stero og så er den dobbel så rask i reaksjonen som blu ray spilleren
    Regner med du ikke har den koblet digitalt, men analogt?
    "If you can't be right, be wrong at the top of your voice!"

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Jeg har ikke vært fornøyd med CD lyden hos meg. Fra Oppo BDP-83 til reciever RXV 3900 via HDMI, derfra til Emotiva og ut.

Derfor har jeg nå kjøpt en gammel klassiker av en CD-spiller, en Sony X 707 ES og en forforsterker EC 4.7.

Har også planer om en DAC kanskje. Kan komme med mitt syn når dette er koblet opp, skal bruke XLR på dette tenkte jeg.
    Veldig spent på dette, Millmaker....

DAC'en i RX-V3900 kan ikke være dårlig, for å si det slik, så jeg er VELDIG spent på om du får noe forbedring........

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker

Beveger meg mot stereo igjen, skremmende men litt moro også.

Dog skal ikke kinoen kasseres, NEVER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    OPPO har en ganske god DA, har du prøvd med de analoge utgange? Ville det ikke være naturligt å bruke disse siden den også kan spille sacd i surround?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med du ikke har den koblet digitalt, men analogt?
    Analogt ja

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gjorde noe dumt, veldig dumt på lørdag. Var innom Hi-Fi klubben og hørte på Denon DCD-CX3 som nå er på tilbud til under sju tusen. Og nå kan jeg ikke glemme gromlyden! Dette hadde egentlig ikke vært så dumt, bortsett fra at budsjettet ikke tåler noen nyinvesteringer akkurat nå!

Jeg er ekstremt fristet til å bruke kredittkortet nå, stikk i strid med min nedbetalingsstrategi. (Har fortsatt kredittkortgjeld på TV'en...) :-(

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gjorde noe dumt, veldig dumt på lørdag. Var innom Hi-Fi klubben og hørte på Denon DCD-CX3 som nå er på tilbud til under sju tusen. Og nå kan jeg ikke glemme gromlyden! Dette hadde egentlig ikke vært så dumt, bortsett fra at budsjettet ikke tåler noen nyinvesteringer akkurat nå!

Jeg er ekstremt fristet til å bruke kredittkortet nå, stikk i strid med min nedbetalingsstrategi. (Har fortsatt kredittkortgjeld på TV'en...) :-(
    I den prisklassen bør du teste usher cd-7......

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    (Har fortsatt kredittkortgjeld på TV'en...) :-(
    Vel, så mener jeg at du bør vente med å kjøpe spiller du til har betalt gjelden på tv.
    Ellers så ender du opp med "bare litt mer", "bare én ting til", "bare bare".
    Og så ser vi deg på luksusfellen, TV3.

Da er det bedre å betjene den gjeld du allerede har, og spare opp til spiller senere.
    Skal love deg en spiller som er kjøpt uten å skaffe seg gjeld "spiller bedre", enn en spiller som har lagt flere tusen på en eksisterende kredittkortgjeld.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Vel, så mener jeg at du bør vente med å kjøpe spiller du til har betalt gjelden på tv.

Da er det bedre å betjene den gjeld du allerede har, og spare opp til spiller senere.
    Skal love deg en spiller som er kjøpt uten å skaffe seg gjeld "spiller bedre", enn en spiller som har lagt flere tusen på en eksisterende kredittkortgjeld.
    Enig:grin:

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen

Jeg må nok gi deg rett i dette. Tar sjansen på å vente til jeg har cash, uansett så kan man sikkert plukke opp en slik på bruktbørsen om et års tid. :-)

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomu
    I den prisklassen bør du teste usher cd-7......
    Hvor i Oslo kan man høre på Usher cd-7 ?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor i Oslo kan man høre på Usher cd-7 ?
    Du kan dra til JFS i Drammen, tror nok det er den nermeste Usher dealern i nærheten.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomu
    Da er det nok mange som har andre erfaringer enn deg. Når anlegget nærmer seg et viss nivå kvalitetsmessig, vil de fleste høre store forskjeller i lydsigantur fra spiller til spiller. Nå snakker vi IKKE om samme små forskjeller som i kabler....

Henger meg på her! Venter nå på Yamaha cds 2000. Har Pioneer bdp-lx70 og forventer bedre lyd med ren cd-spiller. Avshop.no kan ikke levere sony esx5400 før i juni...(denne ble bestilt og betalt 130310...)

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Greven
    Henger meg på her! Venter nå på Yamaha cds 2000. Har Pioneer bdp-lx70 og forventer bedre lyd med ren cd-spiller. Avshop.no kan ikke levere sony esx5400 før i juni...(denne ble bestilt og betalt 130310...)
    GLAD EG KJØPTE DENNE HOS LUDO.NO FOR CA 11300........

SONY SCD-XA5400ES CD Spiller
    SKU: SCDXA5400ES.CEL 17 599,- Antall:

Ventes inn 17.11.2010

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •