Yamaha dvd-s2500; kjøpe DAC??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha dvd-s2500; kjøpe DAC??

Har en s2500 som er 3,5 år gammel. Jeg er storfornøyd med den. Men nå har jeg endelig innsett at den ikke er all verden som cdspiller. Men, jeg betalte over 7 laken for den og er ikke villig til å avskrive den enda.

Vil det være en overbevisende oppgradering å kjøpe seg en løs DAC? Jeg tenker IKKE i Hegel +++++ klasse, men mer i retning Cambridge Audio eller en brukt her fra torget.

Hjelp folkens

Jeg bruker denne spilleren som min eneste signalkilde BTW.. Altså både som cdspiller og dvdspiller..

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har forsterker med digital inn så kan du jo prøve og se om du liker den lyden. Det er ofte slik at lyden på en DAC ikke nødvendigvis er bedre eller dårligere, bare annerledes. Så dermed så er det egne preferanser som bestemmer om lyden er bre eller dårlig. Mange påstår at Beresford er bedre enn Cambridge, men det er sikkert preferanser og matching som ligger bak disse utsagnene også. Det skal ikke være enkelt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Hvis du har forsterker med digital inn så kan du jo prøve og se om du liker den lyden. Det er ofte slik at lyden på en DAC ikke nødvendigvis er bedre eller dårligere, bare annerledes. Så dermed så er det egne preferanser som bestemmer om lyden er bre eller dårlig. Mange påstår at Beresford er bedre enn Cambridge, men det er sikkert preferanser og matching som ligger bak disse utsagnene også. Det skal ikke være enkelt.
    Jeg bruker en Cambridge 640v2 som forsterker. Etter min den beste under 5 lapper.. Igjen preferanser.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste hadde vært om du fikk låne med deg noen DAC'er og prøvd hjemme. Hvis Cambridge DAC'en har ca samme lyd som forsterkeren din og du liker den lyden så kanskje den er noe for deg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •