Pioneer DV-310 - Har litt trbbel...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer JohanM sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer DV-310 - Har litt trbbel...

Jeg har en Pioneer DV-310 DVD spiller som jeg har litt trbbel med. problemet har vrt fra den var helt ny, leverte den til reprasjon p expert der den ble kjpt 1 gang, men der fikk jeg nrmest beskjed om at jeg var tett i pappen, for spilleren var der hvertfall ikke noe galt med..

Feilen er at 2-10 ganger ilpet av en film s blir teksten uklar, det vil si at der ser ut til og forsvinne hele streker p langs av skjermen, s man ser bare deler av teksten, det kan ogs komme hvite streker over ca halve skjermen, det varer ikke lengre enn 2-4 sekunder, men fryktelig irriterende.

Noen som vet hva dette kan vre? software feil? hvordan kan den oppgradere softwaren evt?

Ble spass irritert p expert at jeg ikke har satt mine bein der igjen, s spilleren ble heller aldri levert inn igjen..

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser n at det er en DVD-spiller...

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er en DVD spiller ja, har ikke blitt s avansert skaffa bluray enda...

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har en id?

Newcomer davebowmanlegend sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Speedfight2
    Ser n at det er en DVD-spiller...
    Til deg Speedfight2; Og du er liksom viderekommende??? Dette er en trd for bde DVD og Blu-ray, har du ikke noe svar til han som spr s la vre komme med tpelige innlegg.

Til trdstarter; Er vel dessverre ikke s mye annet gjre enn levere den inn til rep. eventuellt teste den hos Expert og hpe feilen oppstr nr du tester den der for en av selgerne. Lykke til!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, da kan man st lenge i.o.m det bare skjer noen ganger ilpet av en film. N er den vel spass gammel at det ikke er noe garanti lenger, vet ikke helt hvor lang tid det er p slikt lenger?

Den ble sendt til Pioneer sitt hovedverksted 1 gang som sagt, husker ikke hvor dette er, men det var p stlandet en plass. De ringte meg og sa de hadde hatt spilleren stendes p under flere filmer p verkstedet og ikke sett noen feil, det er ikke rart i.o.m jeg regner med at de jobber p dette verkstedet og ikke bare ser p film, jeg spurte da om ikke en av de kunne ta den med hjem og se gjennom ett par filmer der, men det var visst ikke aktuellt.

De spurte om jeg hadde tuneren til parabolen i nrheten av spilleren, og det hadde jeg. Jeg fikk da beskjed om at jeg da mtte ha hatt p tuneren mens jeg spillte film og at det var det som gjorde feilen. Og dette var visstnok noe en hvilken som helst fjott skulle vite virket det som.

Nr jeg fikk hjem spilleren testet jeg med tuneren avsltt mens jeg spillte film, og samme feilen da. n har jeg tuneren i ene enden av tv-benken og dvd spilleren i den andre enden, over 1 meter mellom dem og samme problemet.

Jeg vurderer n og bare gi blanke i hele greiene og invistere i en blu-ray spiller til film, for disse spiller vel ogs vanlig DVD? sikkert ett dumt sprsml men :P og s bruke DVD spilleren til musikk p anlegget istede.

Jeg tenkte og kjpe Pioneer, ja da var man sikret en god spiller og hvertfall nr man brukte en 1000 lapp, det er jo en del for en vanlig dvd i dag for den vanlige mann (syns n hvertfall jeg da), men jeg m si at spillere jeg har hatt til 2-300 kr har jo faktisk fungert bedre...

Men, hvor lang garanti/reklamasjon har man p slike spillere i dag?

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JohanM
    Men, hvor lang garanti/reklamasjon har man p slike spillere i dag?
    5 r.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av davebowmanlegend
    Til deg Speedfight2; Og du er liksom viderekommende??? Dette er en trd for bde DVD og Blu-ray, har du ikke noe svar til han som spr s la vre komme med tpelige innlegg
    FYI: Jeg skrev et lengre innlegg om hva han kunne sjekke, men s i etterkant at det var en DVD spiller og ikke en BD spiller. Jeg forandret da mitt inlegg til det som str n, uten at det var ment som et "tpelig innlegg" I andre forum jeg bruker, str det som regel "Sist endret av klokken det og det" men det gjr det ikke her, noe jeg ikke s fr n.

Jeg sjekket litt p Pioneer sine sider angende oppdatering, men der var ikke DV-310 nevnt, heller ikke p Pioneerfaq, derimot listes en DV-300 p denne siden, Men det str desverre DO NOT USE ON DV-310, men det gr an sende dem en mail for sprre dem om hva som kan gjres. Det trdstarter ogs kan gjre er sende mail til Pioneer Norge for hre om de har en firmware liggende. Kan hende dem har det, men at den ikke ligger tilgjengelig p siden da spilleren er en eldre/utgtt modell. Desverre s er det kun listet firmwares til DVD-Recordere. Det du alternativt kan gjre, er sjekke med din nrmeste Soundgaredn butikk, som ogs forhandler Pioneer, og kanskje er litt mere oppegende enn Expert. Firmware til DVD spillere er vel strengt tatt mangelvare, da de stort sett skal virke uansett, siden DVD standaren ikke er endret siden den ble lansert. P min Pioneerspiller, og den jeg hadde fr brukte jeg Pioneerfaq sine firmwares, men dette brukes da p eget ansvar.
    Kan vre verdt prve.

Edit: 10.01.10 kl 03:24 - Fant denne siden, du kan jo laste den ned, sjekk om det ligger noen informasjon i fila, men anbefaler IKKE oppgradere med den fr du vet hva fila inneholder.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk SpeedFight2!

Jeg skal sjekke ut linkene du har lagt ut

Men for en nybegynner som meg, hva er "firmware"? samme som prgramvare?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lastet denne fila ned n, den inneholder 1 [I]readme[I]fil, og 2 mapper med 1 stk BIN fil i hver.

Hres dette riktig ut? Hvordan gr jeg n videre?

Brenner jeg bare dette ut p en cd og putter i dvd spilleren?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk SpeedFight2!

Jeg skal sjekke ut linkene du har lagt ut

Men for en nybegynner som meg, hva er "firmware"? samme som prgramvare?
    Firmware er det samme som programvare. Men sjekk om det du laster ned fungerer. Om det lser ditt problem vet jeg ikke, men det gr an prve. Hva str det i info-fila du lastet ned da?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lastet denne fila ned n, den inneholder 1 [I]readme[I]fil, og 2 mapper med 1 stk BIN fil i hver.

Hres dette riktig ut? Hvordan gr jeg n videre?

Brenner jeg bare dette ut p en cd og putter i dvd spilleren?
    Hva str det i Read me fila ?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der str noen linjer i noe helt uforstelig sprk, om det i det hele tatt er noe sprk..

Kopierer og limer inn "teksten" under her:

.
    DV310 1.3, 1.1 .

- Timing SRT.
    - . ( )
    - .
    - .
    - - DVD - OFF - , .
    - USB .

!
    mTn

Newcomer davebowmanlegend sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Speedfight2
    FYI: Jeg skrev et lengre innlegg om hva han kunne sjekke, men s i etterkant at det var en DVD spiller og ikke en BD spiller. Jeg forandret da mitt inlegg til det som str n, uten at det var ment som et "tpelig innlegg" I andre forum jeg bruker, str det som regel "Sist endret av klokken det og det" men det gjr det ikke her, noe jeg ikke s fr n.
    Kremt, unnskyld.. Ja, er jo snn at nr man forandrer p et innlegg like etter man har skrevet det, s vil det ikke st "sist endret" ... ops:

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var p Expert igjen i dag og leverte inn spilleren.

Fikk beskjed om at hvis ikke verkstedet fant feil ville jeg bli belastet for frakt, men finner de ikke feil fr de finne seg noe annet og stelle med.

Kan man kreve at en av de ansatte tar med spilleren hjem og ser ett par filmer p den der? nr man har en film surrende i bakgrunnen p ett verksted fr man neppe med seg feilen da den er kortvarig og ikke skjer mer enn 4-5 ganger i lpet av en film.

Hvordan er det og g til forbruker rdet hvis verkstedet pstr det ikke er feil p spilleren?

Kjpte en midlertidlig spiller p europris til 249 kr :P og det verste er at den ser ut til fungere bedre...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om Expert har skrevet i serviceinfoen til Infocare at teksten av og til oppfrer seg skyeraktig, s br Infocare sette en person til se en film slik at man kan se hva som er problemet mener jeg. Det holder ikke sette p en film i 5 minutter, og skrive "ingen feil funnet"

Hvordan det er med forbrukerrdet vet jeg ikke desverre... Virket det ikke med firmwaren jeg linket til?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg turte ikke helt til og teste ut den selv helt rlig, tenkte heller og levere den inn nok en gang i hp om at det ble ordnet der, fr jeg den tilbake og samme feilen er der s fr jeg se hva jeg gjr. som sagt er det prinsipp sak og ikke pengene som gjr at jeg vil ha det i orden, s om ikke det n blir fisket s kommer jeg til og g s langt jeg kan med det egentlig.

DVD spilleren er rett over 2 r gammel, og den skal byttes ut med en blu-ray snart uansett, men men. er man tresk s er man tresk :P

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten oppdatering..

Etter mye om og men har expert og pioneew norge endelig bestemt og gi meg en ny spiller da jeg 3. gang leverte den inn til rep. fikk da en DV-320-k istedefor, denne tilsvarer vel den forge regner jeg med

S n er jeg fornyd og gleder meg til og igjen endelig kunne se film p en dvd spiller :P

Stikkord for denne trden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye trder
  • Du kan ikke svare p innlegg / trder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •