BD-spiller som blåser opp DVD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

BD-spiller som blåser opp DVD

Hei, har en Panasonic DMP-BD60 Blu-ray spiller, og er veldig fornøyd. Men skal det virkelig være så dårlig oppblåsning på DVD-filmer? Å se på DVD på BD-spilleren via HDMI-kabel er helt likt som når jeg ser via en gammel dvd-spiller med scart-kabel. Jeg trodde kvaliteten skulle være mye høyere. Jeg synes generelt DVD ser dårligere ut etter at jeg fikk meg en LCD-tv. Er det fordi oppløsningen på TVen er for stor for DVD-filmene?

Kjæresten min har en 32" LCD-tv, og det er egentlig ganske lite, og på den ser DVD-filmene veldig bra ut. På 37" tven min ser det mye dårligere ut.

Har forøvrig en Samsung 37" LCD-tv. Det står HD Ready 1080p på den, og det stusser jeg over. Jeg trodde HD Ready var 720, og Full HD var 1080. Noen som vet noe om det?

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er jo en viss forskjell på Blu-ray og DVD da, men utifra det du sier så er det ganske merkbart. Jeg har selv en DMP-BD50 og en 37" LCD som bare er HD-Ready (1366x768 ) altså den viser ikke mer enn 720P.

Det du kan prøve er å se i menyen på spilleren din, under TV / Device Connection og HDMI Connection. På min er innstillingene følgende:
    HDMI Video Mode: ON
    HDMI Video Format: Automatic (om den står på 576p/480P så vil den ikke oppskalere DVD filmene, men kjøre ut det signalet som er på DVD platen) Det anbefales å sette den til Automatic, da den da velger det beste signalet som tv'n din takler. Du kan alternativt låse den til 720P eller 1080P for å se om du merker noen forskjell.
    24p Output: Off (siden min 37" ikke støtter dette)
    HDMI Output Range: Standard

Jeg har iallefall bedre bilde på DVD med disse instillingene mot standard oppløsning. Kan være verdt å prøve

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •