blu-ray / cd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: blu-ray / cd

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

blu-ray / cd

Hei. Sitter i dag med en pioneer sclx 81 receiver og pioneer lx71 blu-ray. Dette fungerer helt fortreffelig på film.
    Men har begynt å høre mye på musikk på kinoen og lurer derfor på om jeg ville få enda bedre opplevelse om jag la litt penger i en cd spiller til dette bruket? Vet at lx71 har fått veldig gode tester da det kommer til musikk, men det een er jo ikke en rein cd spiller.
    Hva tenker dere om dette? Alle innspill tas imot med takk.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BDP LX71 -----> HDMI ----> SC LX81
    innstillt på PQLS til CD (cda)

Da vil du få jitterfri cd overføring digitalt fra LX71 til SCLX81
    Dac i SCLX 81 er da begrensningen for beste lyd du kan få

sitter vel samme wolfson dac og antall i både lx71 og sclx81 men med pqls får du en helt støyfri overføring fra spiller som ved bra digital til analog convertering i sclx81 bør gi deg en bra analog lyd på CD

Skal du overgå en SCLX81 på analog med en CD spiller må du trolig veldig høyt i pris
    (om målet var å kunne få bedre lyd)

Er jo ingen ting i veien for at en discavspiller avspiller flere disc typer / format
    Spilleren blir ikke dårligere av den grunn men hvordan den er bygget.
    Nå er vel ikke LX71 dårlig men har ikke så bra drev om noe negativt skal neves + den er enormt treg i bruk .

Hvorfor da ikke bytte hele bd spilleren til noe mere "moderne"
    (feks se hva feks Pioneer , Denon , Marantz osv kommer med som 2010 modeller etterhvert)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for det. Ingen dum ide.. Synes også lx71 er meget treg i bruk.
    Noen flere tanker?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tanker skal du få

Er lyden grunnen til at du ønsker en dedikert cd spiller
    Da har du flere valg
    1 igital til analog convertering i LX71 (som du sikkert har prøvd)
    2: Digitalt PQLS overført fra LX71 til SCLX81 (som jeg har nevnt tidligere)
    3: Kjøpe ekstern DAC for digital til analog convertering av CD lyd fra LX71 som er så bra at den overgår alle andre DAC lydvalg du har fra før.
    4: Kjøpe bedre cd spiller som gir bedre analog lyd ut en analog lyd ut fra SCLX81
    5: Kjøpe bedre Blu-Ray spiller som gir bedre lyd analogt ut på CD lyd (stereo) en det SCLX81 gjør når du overfører digitalt til reciver og den utfører digital til analog convertering

Er du fornøyd med lyden generelt fra feks SCLX81 men ønsker en raskere , mere brukervennlig spiller er bytte av bd spiller kanskje ikke så dumt.

Hvem spiller
    Pris vil avgjøre da en forholdsvis dyr Blu Ray spiller antakeligvis kan ha bedre DAC en din SCLX81 i dag på stereo (og også mest sansynlig bedre DAC til flerkanalslyd fra DVD , BD ...og noen av disse spillerene har også DVDA / SACD mulighet)

Med en billigere spiller vil du opprettholde hva din SCLX81 gjør av DAC og det blir lyden du får som best (som neppe er dårlig)

Bilde og opprettholdelse av minimum kvalitet LX71 gir er vel også noe som kanskje bør tas hensyn til (du er jo prosjektor bruker ser jeg)

Minus er pr i dag at nesten alle spillere av en viss kvalitet har multichannel analog utganger (noe som er fordyrende og helt uten vits på en spiller såfremt analog utgangene ikke er bedre en SCLX81)

Fleste spillere som utpeker seg som litt ekstra (bra bilde og analog lyd) har desverre ikke quick start som gjør at de ikke er spesielt raske.
    (ikke så trege som LX71 men en mellomting mellom LX71 og de billige spillerene som er nede i 4-6 sekunders oppstartstid , eject på sekundet osv)

Jeg vil ikke anbefale en spiller men anbefale deg å tenke et bytte av spiller iløpet av nærmeste halvår som en løsning.
    Hvorfor er at de ellers bra spillerene 5-8 000,- klassen får garantert quick start på neste modeller , forhåpentligvis wifi (trådløst nettvek) , og man kan jo også håpe/drømme at de også beveger seg inn på stream (bilde , lyd , film) over nettverk fra feks pc , nettverksharddisk osv
    Er man da fornøyd med lyden fra SCLX81 fra før får man jo en ultimat mediaspiller i en box og som blir rask

Tanken bak det blr da å få en avspiller med meget bra ytelse for alle format , bra betjening , bra innstillinger , rask osv istedenfor flere påkostede avspillere for å utføre bla en å samme jobb
    (og Blu Ray spillere har utviklet seg raskt siden LX71)

Selvfølgelig er det flere meget bra spillere i salg i dag men var det meg som satt med en LX71 og ønsket å bytte av ulike årsaker ville jeg sett på modellene som kommer

dette er en
    Pioneer USA - Professional Video
    men hvor bra og om den har quick start

uansett går det jo å prøve å låne , teste spillere (også cd spillere)(DAC) for å se hvor langt du må for å finne en avspiller som gir bedre lyd en din reciver pr i dag

Dette var tanker å ingen lov eller regel og andre har sikkert andre ulike meninger

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, kan vell ikke be om et mere utfyllende svar enn dette. Hjertelig..
    Tror nok jeg skal følge ditt råd. Jeg får se litt utover våren og følge med på moten..

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenneth andersen
    Ja, kan vell ikke be om et mere utfyllende svar enn dette. Hjertelig..
    Tror nok jeg skal følge ditt råd. Jeg får se litt utover våren og følge med på moten..
    Er jo altid slik at de nyere vil ha mere/kanskje bedre så forholder man seg slik får man aldri kjøpt noe.
    Det jeg setter som litt minus med bra Pioneer , Marantz , Denon osv i dag er
    (generelt foreldet skjermeny , middels trege i bruk , ikke trådløst nettverk , ikke stream og minimal USB format støtte , litt lite disc format støtte osv)

Det er bare slik at billige BD spillere er langt forran i utvikling av menyer og skjermvisning , raske , wifi , stream , format de takler , USB støtte en de litt dyrere spillere er
    Slik har det vært så langt i BD spiller utviklingen å derfor står wifi , stream , raskhet osv for tur i nye spillere i 5-9000 kr klassen

Hva man selv krever , ønsker av en spiller bør jo bety noe men utvikling stopper aldri før formatet blir dødt
    3D
    opptaksmuligheter
    osv kommer jo

LX71 er jo en råflott spiller men litt gammeldags når man ser utviklingen på spillere generelt

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Er jo altid slik at de nyere vil ha mere/kanskje bedre så forholder man seg slik får man aldri kjøpt noe.
    Det jeg setter som litt minus med bra Pioneer , Marantz , Denon osv i dag er
    (generelt foreldet skjermeny , middels trege i bruk , ikke trådløst nettverk , ikke stream og minimal USB format støtte , litt lite disc format støtte osv)

Det er bare slik at billige BD spillere er langt forran i utvikling av menyer og skjermvisning , raske , wifi , stream , format de takler , USB støtte en de litt dyrere spillere er
    Slik har det vært så langt i BD spiller utviklingen å derfor står wifi , stream , raskhet osv for tur i nye spillere i 5-9000 kr klassen

Hva man selv krever , ønsker av en spiller bør jo bety noe men utvikling stopper aldri før formatet blir dødt
    3D
    opptaksmuligheter
    osv kommer jo

LX71 er jo en råflott spiller men litt gammeldags når man ser utviklingen på spillere generelt

Det kan jeg si meg enig i. Flott, men med meget treg og veldig gammel i skjermmeny.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •