Oppo BDP-83 mot Pioneer BDP-LX52?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppo BDP-83 mot Pioneer BDP-LX52?

Inntrykket jeg sitter med etter et par dagers research er at kombinajonen mellom min PDP-LX5090 og BDP-LX52 nok vil gi veldig god kjemi, men for svart magi legger jeg en knapp på BDP-83.

Når det kommer til høyoppløst lyd og digital stereolyd har jeg en mistanke om at BDP-LX52 marginalt trekker det lengste strået, men jeg håper faktisk at jeg tar feil slik at BDP-83 fremstår så perfekt at jeg faktisk bestiller den!

Jeg betviler at det finnes omfattende tester med lyden i fokus, så jeg håper igrunn på at dere kan hjelpe meg med deres egne erfaringer. Best av alt ville såklart vært om noen faktisk hadde testet begge spillerene!

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Oppo BDP83 nå og har hatt Pioneer BDP-LX71. Jeg hadde også toppmodellen til Sony (BDP 5000ES) og Oppoen ligger ikke tilbake i forhold til noen av de, både lyd og bildemessig. Fordelen med Oppoen er at den er veldig enkel å gjøre sonefri og at det kommer meget gode firmware oppgraderinger til den. La inn siste Beta firmware for et par uker siden og den gjør at man kan flytte teksten, som er veldig bra for meg med et 2.35:1 oppsett. Jeg kommer ikke til å bytte spiller før det kommer en ny Oppo som er mye bedre enn BDP83.:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for fint svar. Når det gjelder å gjøre den sonefri må jeg da skaffe meg en slik en?: Tilbehør
    Eller holder det at jeg installerer "hacket" firmware?

En siste ting jeg lurte på var om bevegelser ved panoreringer er like suverene som på BDP-LX71?

Har høye forventninger til Oppoen og tviler sterkt på at de ikke blir innfridd

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan installere sonefri firmware, men da mister du sonefriheten hvis du oppdaterer firmware. Jeg kjøpte den du linker til, men fra ebay til en rimeligere pris. Veldig enkel å installere. Panoreringer kan jeg ikke se noen forskjell på i forhold til LX71, men så bruker jeg også Crystalio II VPS3800 som hjelper til med bildet.

Du kommer ikke til å bli skuffet hvis du kjøper Oppo.:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine