Bluray film som ikke funket på Pioneer BDP320

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bluray film som ikke funket på Pioneer BDP320

Heihei,

Handlet meg litt forskjellige filmer nå før julen satte fullstendig igang, tenkte at det blir endel dødtid så greit å ha noe å fordrive tiden med.

Spilte av alle filmene på min bdp320, så skulle jeg sette på den siste filmen så sto det " Cannot read " osv.. Plugget nettverkskabelen og optaterte programvaren på bdp`en. Fortsatt fungerte ikke filmen og samme feilmeldingene dukket opp. Endte opp med at jeg måtte bruke Playstation 3 istendfor.

Noen som har opplevd noe lignende? :?:

-Asbjørn Fagervik

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke riktig så ille men begge Samsungene jeg har hatt stopper av og til.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Ikke riktig så ille men begge Samsungene jeg har hatt stopper av og til.

Stopper opp? Som i at du har begynt og spille film, så stopper den opp?
    Her klarte den ikke å lese platen i det heletatt..

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asbjørn Fagervik
    Stopper opp? Som i at du har begynt og spille film, så stopper den opp?
    Her klarte den ikke å lese platen i det heletatt..
    Har det samme problemet med Samsund BD-P1500
    Men etter to oppdateringer spiller den nå alle bortsett fra en, som er en konsert DVD.

Newcomer heba1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min samsung bdp 1400 sliter med at bilde begynner å skjelve,så detter bilde og lyd ut noen sekunder.Lyd og bilde kommer igjen,så den blir nok byttet ut snart.Noen ganger kan den spille gjenom filmen uten problemer,neste gang kan samme filmen dette ut et 1-2 ganger.

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heba1
    Min samsung bdp 1400 sliter med at bilde begynner å skjelve,så detter bilde og lyd ut noen sekunder.Lyd og bilde kommer igjen,så den blir nok byttet ut snart.Noen ganger kan den spille gjenom filmen uten problemer,neste gang kan samme filmen dette ut et 1-2 ganger.
    Hadde også dette problemet, ble borte ved å skifte HDMI kabel.
    Ikke dermed sagt at det er det samme hos deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mk4
    Har det samme problemet med Samsund BD-P1500
    Men etter to oppdateringer spiller den nå alle bortsett fra en, som er en konsert DVD.

Allright, den har spilt av alle filmene uten om denne ene her " I love you, man "..
    Merkelig.. Trodde gjerne dette kunne forekomme på de første bluray spillerne, men tydeligvis ikke..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heba1

Jeg har også opplevd at bildet datt ut, bare engang. Som Mk4 sier er dette mest sannsynligvis hdmi kabelen. De de litt billigere hdmi kabler er kontaktene som regel dårlige!

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asbjørn Fagervik
    Allright, den har spilt av alle filmene uten om denne ene her " I love you, man "..
    Merkelig.. Trodde gjerne dette kunne forekomme på de første bluray spillerne, men tydeligvis ikke..
    Dette er ikke med kun de første BD spillerene. Filmselskapene endrer hele tiden på hvordan de lager filmene. Og det er de fancy java-menyene som skal ha skylden. De man egenlig ikke trenger.

Så det vil fårekomme at du faktisk må vente til BD spiller produsenten kommer med ny firmware. Og det er mest sannsynlig det som er problemet her. Firmwaren du nettopp la inn er eldre enn selve filmen.

Det er også det som blir problemet fremover, når spilleren blir 1-2 generasjoner gammel, så slutter de å lage ny firmware til dem, slik at du blir tvunget til å bytte spiller ca hvert andre år for å kunne spille av alt.

Er ikke fremskritt herlig?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Dette er ikke med kun de første BD spillerene. Filmselskapene endrer hele tiden på hvordan de lager filmene. Og det er de fancy java-menyene som skal ha skylden. De man egenlig ikke trenger.

Så det vil fårekomme at du faktisk må vente til BD spiller produsenten kommer med ny firmware. Og det er mest sannsynlig det som er problemet her. Firmwaren du nettopp la inn er eldre enn selve filmen.

Det er også det som blir problemet fremover, når spilleren blir 1-2 generasjoner gammel, så slutter de å lage ny firmware til dem, slik at du blir tvunget til å bytte spiller ca hvert andre år for å kunne spille av alt.

Er ikke fremskritt herlig?
    Dette virket jo fantastisk! Å måtte vente på ny firmware.. Eller ikke, men men.. Vist det er slik fremtiden vil bli, så får vi bare bite tennene i det sure eple og ta det deretter.. Fremskritt er herlig ja! Helt fantastisk

Newcomer heba1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mk4
    Hadde også dette problemet, ble borte ved å skifte HDMI kabel.
    Ikke dermed sagt at det er det samme hos deg.

tror ikke det er hdmi kabelen til pj som er problemet,xbox 360 "detter" aldri ut.har byttet om hdmi kabelen fra blu ray/xbox 360 til reciver.samsungen detter ut iblandt,xboxen detter aldri ut,så er rimelig sikker på at samsungen sliter med å lese platene iblandt!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •