Panasonic BD80 eller LG BD390

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic BD80 eller LG BD390

Hei,

Har noen spørsmål angående disse spillerne som jeg håper noen kan svare meg på. Har søkt og lest masse men ikke funnet noen gode svar så jeg prøver meg på en ny tråd.

Har i utgangspunktet noe blandede følelser for begge merkene, men siden Pioneers alternativ i samme prisklasse (BDP 120) tydligvis ikke er Pioneer lenger, men Sharp, så står det nå mellom de to førstnevnte.

LG ser utvilsomt mest funksjonsrik ut, men det viktigste er lyd og bildekvalitet. Virker som begge kommer bra ut, men er det noen som har testet eller lest en test som sammenligner disse spillerne? Må bruke 1080i over HDMI i første omgang, men 1080p/24 vil forhåpentligvis bli aktuelt om ikke alt for lenge.

Jeg har ikke receiver med HDMI, så jeg vil bruke de analoge utgangene. Noen som har hørt noe om hvilken av de som har best DAC? Også stereoutgangen er av interesse til en hodetelefonforsterker.

Hvilken av de gå for å ha best DVD avspilling? Har en del både sone 1 og sone 2 filmer så både PAL/NTSC avspilling og mulig å gjøre sonefri er et must.
    Jeg hadde en LG DVD spiller tidligere der avspillingen og oppskaleringen var helt elendig, selv om kritiken på bildekvalitet var bra på tester. Den gjorde også av en eller annen grunn om NTSC signal til PAL først, og resultatet var forferdelig. Er dette noe jeg trenger å bekymre meg over på LG390?

Er det noen av de som har rykte for å være kresene på plater? Ungene er ikke alltid like forsiktig med platene sine, så det hadde vært greit om spilleren takler litt riper. Har en Pioneer DVD spiller nå (billig modell) som er helt fantastisk på dette, mens de nevnte LG spilleren var i andre enden av skalaen.

Til slutt, vil LG390 kunne erstatte en Popcorn Hour A110 på mediaavspilling, også over nettverk? Dette hadde vært en bonus, men ikke et kriterie.

Ble mange spørsmål her, men jeg hadde blitt veldig glad om noen tok seg tid til å svare på et eller flere av de

Newcomer soka sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har LG bd370 og kjøpte meg Panasonic bd60 i går for å prøve den. Det jeg kan si som jeg har merket forskjell på til nå er at bd60 er tregere å starte enn bd370. Bilde på bd kan jeg ikke direkte si er store forskjellen på. Syns at bd60 har litt(ikke mye) mer detaljer i mørke partier. Satte på Transformers 2 for å sammenligne. Dette ville jeg vel ikke ha merket vist jeg ikke kunne bytte fra den ene til den andre. Lyden er faktisk mer detaljrik på bd60 syns jeg. Liksom litt renere. Her er det også snakk om små forskjeller. Det som er den største forskjellen er oppskalering på dvd. Der merket jeg stor forskjell. Så da blir det til at jeg beholder bd60 i stua da jeg har mye dvd filmer.

Jeg vil si at du vil bli utrolig fornøyd uansett hvilken du velger. Men vist det er lyd og bilde som er tingen så holder jeg en knapp på Panasonic.

Det jeg vil si er et pluss på LG er at den er kjappere og er mye penere å se på.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •