hd audio med toshiba hd-e1

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hd audio med toshiba hd-e1

Heisan!

har vært igjennom det meste av tråder, men usikker på om hd lyden er på plass eller ikke.

har en pioneer sc-lx71 og en eldre toshiba hd-e1.
    etter hva jeg har lest skal det være mulig å få hd lyd med denne kombinasjonen.

på toshibaen har man vel kun ett innstillingsalternativ for lyd -pcm.
    på pioneeren er jeg usikker på om det er noe som må stilles inn slik at den klarer å spille hd eller ikke.

alt går gjennom hdmi, og denne er vel en eldre versjon på toshibaen tror jeg.
    i pioneeren står det alltid pcm når jeg spiller hd dvd. aner ikke hva jeg får ettersom sammenlikningsgrunnlaget mitt er en tidliger forsterker i billigklassen.

får jeg hd-lyd når pcm vises i displayet eller må jeg gjøre noen innstillinger her, og i så fall på spilleren eller receiveren?

på forhånd tusen takk for all hjelp.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noe HD lyd får du (decodet i spiller og overført som lpcm over hdmi)
    Er ikke sikker men tror spilleren bare decoder Dolby Digital + og Dolby ThrueHD av lyd over dts og dd 5.1.
    Ved DTS HD og DTS HD MA blir core (dts kjernen valgt..som er dts med litt bedre bitrate en dts på dvd)

Beste valg for lyd blir litt opp til deg hva du selv syntes er praktisk (skal alt decodes eller bare HD decodes og resten bitstreames)

Les litt i manual til spilleren
    side 23...25...53...60
    http://www.brugermanualer.dk/toshiba/HD-E1OM.pdf

Hvorfor spilleren ikke bitstreamer all lyd .også hd lyd er fordi den bare har HDMI 1.2 som begrenser seg til LPCM på lyd over dd 5.1/dts og da må hd lyden decodes til lpcm for overføring.
    Veldig få disc er laget med DTS HD eller DTS HD MA så det er bare veldig få disc du ikke får utnyttet lyden

Tror ikke du trenger å endre innstilling i reciver

selvsagt en mulighet at jeg husker feil da endel ble endret med firmware i de ulike Toshiba spillerene men tror svaret mitt er riktig ang hd lyd/hvem /hva .
    Har du god tid kan du jo gå gjennom denne tråden
    http://avforum.no/forum/hd-hardware-...1-hd-ep10.html

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •