Hjelp ang. Bluray-spiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp ang. Bluray-spiller

Heisann!

Synes det har blitt tid for å skaffe seg en bluray-spiller nå, men er litt usikker på hva spilleren bør ha og hvor mye jeg bør bruke? "Oppsettet" jeg har hjemme nå er en 47" philips med pc og xbox 360.
    Har også tenkt på å skaffe meg hjemmekinosanlegg eller lignende etter hvert.
    Er det nødvendig med optisk lydutgang osv? Er det noe sted jeg bør sette lista? Er ikke så interessert at jeg kjøper meg anlegg o.l. til 10000,-, så jeg tror ikke jeg merker så stor forskjell når det gjelder lydkvalitet(jeg merker det vel, men det bryr meg ikke så mye).

Har sett litt på Philips BDP3000 og LG BD360, er disse å anbefale? LG`en har vel litt mer teknologi på sin side, men Philipsen er jo nesten gratis i tillegg til at jeg slipper unna med én fjernkontroll i og med at jeg har Philips tv.

Håper dere har noen gode tips, gjerne sleng ut en link som kan være interessante

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg vet ikke så mye om den Philipsen, men den er sikkert grei nok den, men en annen spiller i samme prisklasse som har gjort det meget godt i tester er Panasonic BD60:

Panasonic Blu-Ray spiller DMP-BD60EG-K - MPX.no - Elektromarked

Her er feks. en test: Test av Panasonic DMP-BD60 - teknofil.no

Koster bare 300 kroner mer enn Philipsen, tror jeg ville kostet på meg de kronene. Jeg ser den spilleren omtales som forholdsvis treg en del steder, men enkelte her på forumet som eier BD60/BD80 sier dette ikke stemmer, så BD60 burde være en god kandidat, tror jeg (Panasonic BD80 er vel i bunn og grunn samme spiller som BD60, men har i tillegg analog 7.1 ut. Det har du stengt tatt ikke bruk for hvis du kjøper en forsterker/receiver som har HDMI-inngang)

Optisk utgang hadde ihvertfall ikke jeg giddet å prioritere noe særlig, har aldri brukt det, men det kan jo ha bruksområder som jeg ikke kjenner til. Forøvrig bør du vel ikke kjøpe en spiller som ikke støtter Profile 2.0 (BD-live), men det gjør de vel alle i dag, vil jeg tro.

Når det gjelder LG så er det kanskje LG BD390 du mener? Denne har jeg selv, og kan ihvertfall varmt anbefale den. Forholdsvis kjapp spiller som kan spille av bla .mkv-filer fra USB-penn (med NTFS filsystem, så du kan spille av stooore filer) og har innebygget trådløst nettverk. Den har også analog 7.1-utgang, om du mot formodning skulle ha/få bruk for det. Imidlertid vil nok sikkert mange av fordelene med denne spilleren for deg være tilgjengelig fra PCn du har tilkoblet uansett, så jeg hadde nok sett nærmere på Panasonic BD60 om jeg var deg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •