blueray spiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

blueray spiller

har en reciver uten HDMI, skal kjøpe blu-ray spiller til jul. hva var det jeg da skal se etter på spilleren slik at den kan bruke reciveren uten HDMI?

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sindre1
    har en reciver uten HDMI, skal kjøpe blu-ray spiller til jul. hva var det jeg da skal se etter på spilleren slik at den kan bruke reciveren uten HDMI?
    Hva er ditt budget? Ikke sikker på hvilken receiver du har så anbefaler derfor Denon DBP-2010 da denne har innebygget alt du trenger.

Newcomer Ibizaonice sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    273
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp Panasonic BD-80 som komplett.no reklamerer for over her. Best i test og har , 7.1 analog utgang, sort.

Veldig god spiller, her trenger du ikke å bruke hdmi.

Komplett.no - Panasonic DMP-BD80 bluray-spiller

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette forutsetter at du har analoge innganger på receiveren din. Hvis ikke så får du ikke HD-lyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde analog tilkobling på min tidligere parasound halo c2 med sony s550. Synes ikke det ga noe forbedring i lyden enn det var å kjøre det via coax/optisk. Har man i tillegg ett 7.1 system så finnes det ikke noe PLIIx funksjon til å utnytte systemet hvis ikke filmen har 7.1 spor, og det er det ikke mange filmer som har. Er nok ikke rare hd dekoder chippene som sitter i de billige bd spillerene heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Reciveren

reciveren er en H/K 340

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    reciveren er en H/K 340
    5.1 / 7.1 multichannel analogt (HD lyd for de som ikke har HDMI på reciver)

(bilde er analog innganger avr 340)

koples fra multichannel analog utganger Blu-Ray spiller og inn multichannel analog inngang reciver.
    rca phono kabler

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takk

supert med bilde og greier. Da kjøper jeg meg blu-ray og kobler til slikt vist på bildet. Annbefales dyr kabel? eller vil en rimelig kabel gjøre samme nytten? jeg tenker siden dette er et analogt signal kan kablen bety noe? i motsettning til digitalt hvor det enten er signal eller så er et ikke jmf 1 eller 0

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    supert med bilde og greier. Da kjøper jeg meg blu-ray og kobler til slikt vist på bildet. Annbefales dyr kabel? eller vil en rimelig kabel gjøre samme nytten? jeg tenker siden dette er et analogt signal kan kablen bety noe? i motsettning til digitalt hvor det enten er signal eller så er et ikke jmf 1 eller 0
    Da må du huske at spilleren må ha 5.1 eller 7.1 multichannel analog utganger
    for det har ikke alle.
    Trenger du hjelp så skriv ca max pris du ønsker handle spiller for så kan jeg liste opp alle modeller med multichannel analogt innenfor ditt prisommeråde.

Panasonic dmp bd 80 er nevnt her i tråden og er en ok spiller med multichannel ut

Kabler
    det må bli en vurderingssak men de helt billige lakrissnørene bør du unngå.
    Vet annerkjente hifi forhandlere mener feks Monster Cable Interlink 100 signal kabel (interlink 200) er mere en bra (det vil si at komplett kabler for 5.1 kommer på ca 450,- kr) (eksempel på ca kvalitet som holder i massevis)
    Du får nesten velge selv men et sted mellom 400,- til 1000,- for alle kablene bør holde i massevis om kabellengder er 0,5-1,5 meter pr stk)

selv har jeg monster kabler til 150,- pr stk (7.1 kabler 4 x stereo totalsum 600,- kr ) og Viablue kabler til 7.1 oppsett (8 x mono)og totalsum 6400,-) men kan ikke si at jeg hører forskjell på dem om jeg bruker ene eller det andre settet

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

pris

jeg tenker spiller til rundt 3000, bedre under enn over. Blir sikkert ikke mye brukt, men kjekt å ha de gangene jeg skal se film elller skal bare spille musikk. Hiver ut DVD spilleren som står der i dag da.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •