Pana BD80 vs. LG390?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pana BD80 vs. LG390?

Noen som har testet begge disse - og har forslag til hvilken jeg bør kjøpe?

Eventuelle Pros & Cons på spillerne? - LG'en frister pga Wlan & alle mulighetene det gir for streaming, Nettilgang etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angrer ikke et sekund på at jeg gikk for BD390`n. Du bør ha en N-type router dersom du skal streame mkv-filer, men divx og youtube går smertefritt. USB går også uten problemer.

BD390 er min første BD-spiller, så jeg har ikke så mye sammenligningsgrunnlag. I tillegg er tv`n min HD-ready bare. Men jeg har foreløpig kjørt "Sweeney Todd", "Moon" og "9" på BD, og det har vært fantastisk. I tillegg gjør den en god jobb med dvd`r, uten å ta for hardt i på oppskaleringen. Spesielt ble siste utgaven av "Bladerunner" særdeles bra oppskalert.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme her: BD390 er min første BD-spiller, har ikke noe å sammenligne med, men er meget fornøyd med den burken ja :-) Den er kjapp (noe BD80 visstnok absolutt *ikke* er) og har masse kjekke funksjoner, som WiFi og avspilling av .mkv-filer fra minnepinne (og da støtter den også filer over 4GB, ja). Kan absolutt anbefale denne.

Active Andreash sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Flere erfaringer

Hei..
    Beklager at jeg hi-jacker tråden..

Men jeg må velge mellom de diskuterte modellene i løpet av dagen..
    Bestilte LG390 for 1995 på et omtalt dagstilbud, men kan få tilsendt en Pana.BD80 som erstatning hvis jeg ikke vil vente på LG'en
    (samme pris)

Hvilken er best på analog lyd?
    Mest praktisk i bruk?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreash
    Hei..
    Beklager at jeg hi-jacker tråden..

Men jeg må velge mellom de diskuterte modellene i løpet av dagen..
    Bestilte LG390 for 1995 på et omtalt dagstilbud, men kan få tilsendt en Pana.BD80 som erstatning hvis jeg ikke vil vente på LG'en
    (samme pris)

Hvilken er best på analog lyd?
    Mest praktisk i bruk?
    Kanskje ikke så mange som har erfaring med begge, men prøv å google feks. 'panasonic bd80 vs LG bd390'. Fant feks. denne tråden:

Pioneer BDP-320 vs Panasonic BD80 vs LG 390 vs Samsung 3600 Which is better? - Blu-ray Forum

Her sies det bla.:

"panasonic bd80 (also bd60 if you dont need the 5.1 analog out) has the sharpest and cleanest picture for both dvd and blu-rays. Is also the slowest of all. slower than previous gen pannies.

LG390 is the fastest of all(load times) almost PS3 fast. PQ is somehow soft.
    the most features out of all BD players and nice GUI. It plays Divx, and most recordable media and the optical pick up is not picky(it will play scratched, semi damaged discs)"

...[snip]...

"I find LG390 built quality the best out of all. almost like a pio 54. built wireles n reciever, nice remote, nice GUI and very responsive and fast operation. DVD upconvert quality is average and BD PQ is soft but above average.

I recommend bd60 for more critical watching(reference level BD player) and LG390 for more general use. "

Når det gjelder tester hvor BD60/BD80 kommer godt ut, skal man vel ikke google lenge før man finner en haug. Her er en test hvor LG BD390 kommer godt ut, men det finnes en bra haug av dem også, etterhvert:

Home Theater: LG BD390 Blu-ray Player

Til den prisen du har fått LG BD390 der, så hadde ikke jeg vært så mye i tvil ihvertfall :-) (....men jeg kjøpte min for 3k da )

Active Andreash sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takker

Fint at du svarte.
    På slutten så konkluderer du med at til den prisen hadde du ikke vert i tvil..
    men jeg får jo evt. panasonic bd80 til 1995 også...
    Så da har ikke prisen innvirkning..

Var mest ute etter erfaringer på lydsiden. Analoge utganger er nødvendig i mitt oldis oppsett..

(Minner litt om reklamene til NextGenTel der alt før "rybek.. eller rybak... var i gamle dager..)

Rotel RSP 976

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG BD390 er tross alt årets vinner av EISA-awards. Det holder lenge som kvalitets-stempel. Tror forskjellene på de to spillerne er små, og det er nok riktig at de er best i budsjettklassen. Rett å slett rasende billige er dem, mener jeg. Siden LG`en er kjappest, mest praktisk, god og pen så blir du helt sikkert fornøyd. (Pana BD80 er FÆL, men det hørte du ikke av meg).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreash
    Fint at du svarte.
    På slutten så konkluderer du med at til den prisen hadde du ikke vert i tvil..
    men jeg får jo evt. panasonic bd80 til 1995 også...
    Så da har ikke prisen innvirkning..

Rotel RSP 976
    Jeg tenkte i så måte på at BD80 har vært på markedet en stund nå, og er nede i 2300 kroner elns, mens BD390 er ganske fersk i markedet og koster rundt 3000. Sånn sett er BD390 et bedre kjøp til 1995 enn BD80. Men nå ser jeg jo at "normalprisen" for BD390 er nede i 2600 også, så differansen er ikke så stor som jeg trodde.

Hva angår den analoge lyden så har jeg ikke peiling, dessverre. Dette er vel dessverre ikke ting som typisk blir testet i tester heller.

Her er en som bruker 7.1 analog ut på BD390 ihvertfall:

Blue Ray: Samsung BD-P3600 or LG BD390 - dslreports.com

"I'm using the analog 7.1 passthrough and the sound quality is wonderful. Wide dynamic range, crisp detailed audio, nice LFE, etc. With the uncompressed HD audio I can listen at much higher volumes without it sounding "loud"."

Og her er det noen som er mighty fornøyd med ditto på BD80:

Panasonic DMP-BD80 vs Samsung BD-P3600 | AVguide

"I've bought the Panasonic 80 and very pleased with picture and HD sound using analogue outputs. I have yet to compare HDMI audio to analogue outputs"

Men som kjent, én svale gjør ingen sommer :-)

Lykke til med valget, du blir vel sikkert rimelig fornøyd uansett hva du går for, vil jeg tro.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •