Pioneer 575 DVD-V/DVD-A/SACD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 83
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer 575 DVD-V/DVD-A/SACD

Den nye Pioneerspilleren er i butikkene til 1990.- villedende

Noen som har testet denne allerede?

Den ser ut til å ha alt unntatt HDMI.

Hvis 575 er en forbedring i forhold til 565 er den en sensasjon til prisen.

Tor

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer Beach sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestilt den. Ligger nok og venter på meg når jeg kommer hjem fra ferie. Skal bli artig å teste den ut, spesielt å se hvordan den duger i forhold til min gamle dv656. Også spent på hvordan signalene i progressiv PAL blir på min projektor(PLV-Z1).

Synes det er rart at de har kunne presset prisen såpass fra forgjengerne.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer sterkt å kjøpe dv- 575a. Noen som har fått erfaring med den? Lurer på om de selger den på Elkjøp, siden det er nærmeste butikk med litt utvalg for meg. Ser at den har 'burr brown' i lyddelen, det er vel et kvalitetstegn?

Jørn N.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare meg som synes den har mistenkelig like spesifikasjoner som Pioneer 686? Hvordan er disse to stilt opp mot hverandre?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    686?
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *host* Pioneer 668 *host*

ops:

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du kan stille de mot hverandre på pioneer.no
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer Beach sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil nå fortelle om mitt førsteintrykk av dv575. Mitt sammenligningsgrunnlag er forøvrig min forrige spiller, dv656. Designmessig er det ikke mye å si på spilleren. En slim og stilig spiller med børstet aluminium i fronten. Desverre klarer ikke spilleren å gi meg det samme kvalitetsinntrykket som dv656 gjør. Det er mere slark i knappene, og aluminiumsfronten virker tynnere. Skrur man på spilleren vil man merke at det faktisk tar en 3-4 sekunder før det skjer noe i det hele tatt i displayet og at platen lastes. Dette er for dårlig. Mulig dette er bare på min spiller, og ønsker derfor tilbakemeldinger på dette. Spilleren bråker også noe ekstra i lastetiden, men under en film så er det ikke noe å si på noe bråk. Så dette er ikke noe problem egentlig.

Så til lyden. Her har jeg ikke fått testet så mye enda, men jeg sitter med et inntrykk av at den ikke er på høyde med 656'en her heller. Da snakker vi om cd'er med lyd i stereo og mitt aller første inntrykk. Lyden skal testes ut mer.

Når det gjelder bildet denne spilleren gir, så er førsteintrykket mitt veldig bra. Synes den slår 656 på dette området. Har testet både med tv(Sony KV32FX65) og projektor(Sanyo PLV-Z1). På tven virket bildet meget klart og med gode farger, og da brukte jeg en rimelig s-video kabel. RGB gjennom scart er ikke testet. En av de største grunnene til at jeg kjøpte denne spilleren er fordi den har progressiv scan i PAL. Og jeg må si at jeg ikke ble skuffet. Forskjellen på interlaced og progressiv var veldig stor. Bildet ble nesten helt uten flimmer og bildet ble skarpere og med bedre fargegjengivelse også her. Kabelen som ble brukt var en monstercable video2 component kabel.

Har også så vidt testet jpeg og divx. Dette virket greit. Jpeg fremviseren er rask når den først har lastet inn alle bildene. Divx delen funket også veldig bra. Ikke testet mp3 og wma.

Tilkoblingene bak på spilleren er nesten som forventet, men jeg savner to scarter. Kommer sikkert ikke til å få bruk for det så lenge jeg har denne spilleren, men det burde vært med.

Et lite inntrykk jeg sitter igjen med, som jeg ikke liker er at ting tar litt tid med denne spilleren. Den bruker litt tid på å laste en plate, mye lenger enn 656'en.

Må igjen påpeke at dette var mitt førsteintrykk av spilleren, og at ting kan endre seg. Vil gjerne høre erfaringer fra andre om denne spilleren.

Beach

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå denne hjemme for testing. Den er koblet opp via komponent mot min Nec HT-1000. Referansen er en Denon 2200 som jeg også har hatt hjemme en stund. Først vil jeg si at bildeforskjellen mellom Denon 2200 og 2900 er minimal. Jeg ser ikke forskjell mellom disse, og bildet her er rett og slett fremragende!!
    Men Pioneer DV 575 er jammen ikke langt unna. Denonspillerne er litt skarpere, litt roligere i bildet, men forskjellen er ikke stor.
    Fargene synes jeg nesten var vel så bra på Pioneeren.
    Jeg har prøvd både med interlaced og progressivt og funnet at progressivt fungerer best mot Necen min. Det betyr at også linjedobleren i spilleren fungerer bra.
    Jeg skal komme tilbake til mer erfaringsinntrykk etterhvert, dette er mest å regne som et førsteinntrykk.
    Jeg kan ikke forstå annet enn at dette må være et kupp til prisen!!

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et spørsmål. Er 575a sonefri når du kjøper den, eller må du selv gjøre noe for å få den sonefri?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er ikke sonefri. Men de fleste butikker kan fikse det for deg.

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg måtte bare prøve denne spilleren jeg og. Har kjøp den i dag og det eneste jeg har testet er bildekvalitet, og jeg må si at jeg er imponert.

Jeg hadde aldri trodd at det skulle være så bra. Til 2000 kroner syns jeg dette er veldig bra. Referansen min er en primare v25, og jeg vil si at pioneeren er på høyde med denne. Primaren er bedre på interlaced men når det gjelder progressivt så er faktisk pioneeren bedre. Skarpe og detaljrike bilder, men kanskje litt blasse farger? Tror primaren var litt bedre på fargene. Det kan være jeg som ikke har kalibrert den skikkelig enda. Jeg er ialefall kjempe fornøyd. Den er litt treg når du starter den. Tar som nevnt 3-4 sekunder før noe skjer, men dette plager ikke meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk til anskaffelse av 575A i dag. 1995 kr. på Elkjøp. Må si at jeg også er imponert av billedkvaliteten. Nå ser jeg detaljer i bildet som jeg aldri før har sett. Lydkvaliteten er også bra. Jeg har bare en sacd plate, den som fulgte med dvd & hjemmekino, har testet den, synes det hørtes veldig bra ut. Musikk i stereo høres også bra ut.
    Denne spilleren anbefales. Til 2.000 kr., er det et meget bra kjøp.

Jørn N.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dimacruz
    Vel, jeg måtte bare prøve denne spilleren jeg og. Har kjøp den i dag og det eneste jeg har testet er bildekvalitet, og jeg må si at jeg er imponert.

Jeg hadde aldri trodd at det skulle være så bra. Til 2000 kroner syns jeg dette er veldig bra. Referansen min er en primare v25, og jeg vil si at pioneeren er på høyde med denne. Primaren er bedre på interlaced men når det gjelder progressivt så er faktisk pioneeren bedre. Skarpe og detaljrike bilder, men kanskje litt blasse farger? Tror primaren var litt bedre på fargene. Det kan være jeg som ikke har kalibrert den skikkelig enda. Jeg er ialefall kjempe fornøyd. Den er litt treg når du starter den. Tar som nevnt 3-4 sekunder før noe skjer, men dette plager ikke meg.
    mulig du får bukt med "blasse" farger i menyen. hvis den har valg for " enhanced" så prøv med det på . da ble min 868 mørkere og med bedre farger
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpe denne eller beholde Phillips 720p som jeg låner i 30 dager av elkjøp? Noen som har testet begge?
    Phillipsen er en veldig bra spiller med bra bilde og lyd. Det som
    irriterer meg med den er at den slår seg av etter 5 min hvis en film står på pause! Har ikke funnet om dette kan skrus av. Dessuten har den to sterke blåe lysdioder som tar all oppmerksomheten fra lerretet. Fikset midlertidig med sort tape.

Noen som har teste begge og kan anbefale en til meg?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt dv-575 i et par dager nå, og jeg er kjempefornøyd. Nå har jeg ikke så mye erfaring, eller sammenligningsgrunnlag, men 575 er vesentlig bedre enn min forrige dvd spiller, en sony ns-410. 575 er suveren på sacd, synes jeg. Sacd'en som fulgte med dvd&hjemmekino for en stund siden, har flere gode låter. Høyttalerene mine er Gale, så det er jo ikke akkurat high-end, men jeg synes lyden er fabelaktig. Også i stereo er 575 glitrende.
    Jeg kjører scart med rgb, til et philips tv, det funker exellent.

Jørn N.

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    575 får kjempetest i siste DVD & Hjemmekino.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøpte en 575 i går på elkjøp. tenkte å prøve den ut hjemme for å se om det virkelig blir et merkbart bedre bilde på benq 6100 enn det min gamle, uprogressive, toshiba sd220e gir.
    men er det noen som vet hvordan den gjøres sonefri?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EivindLunde
    men er det noen som vet hvordan den gjøres sonefri?
    Du trenger en spesialfjernkontroll.

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •