Pioneer 575 DVD-V/DVD-A/SACD - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 83
    Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Arendal, Grimstad og Akse hadde en shoot - out her en kveld mellom HK DVD 25, HK DVD 22 og Pioneer DV575.

Projectoren var Projection deign Model One mkII.
    Vi brukte Supra komponent kabler på 4 meter.

Målet var å se hvor bra 575 var mot andre rimelige spillere, vi hadde dessverre ikke tilgang til en dyrere spiller å sammenlikne med.

Først testet vi en del forskjellige klipp på hver spiller for å se om den var best på interlaced eller progressivt.

Både 22 og 25 var best på interlaced, men 575 var best på progressivt.

På alle spillerene ble bildet noe mer "soft", men med veldig gode farger i interlaced. Veldig fine mettede farger som var svært behagelig å se på, men altså ikke spesielt skarpt bilde.

Alle spillerene fikk ett skarpere og renere og mer detaljert bilde med progressiv scanning. Men, svært blodfattig. Dette lar seg kompansere med innstillinger enten på projectoren eller på spilleren men uten justering var forskjellen STOR.

Det minner egentlig litt om komponent VS DVI, renhet mot trøkk.

( disse spillerene er også testet på H56 og HT1000 med samme resultat )

Begge HK spillerene var forbausende like, noe Harman Kardon i Danmark også bekrefter, men 22 er nok ett hakk bedre. Begge fungerte best med interlaced.

Pioneer spilleren var vår favoritt med visse forbehold.
    Jeg foretrekker ett noe mer "saftig" bilde enn det Pioneeren leverer.
    Som sagt så kan dette justeres, men det vil muligens gi andre bivirkninger. Bildet ble som sagt renest og skarpest i progressiv modus.
    Til prisen er den helt konge, det er det ingen tvil om.
    Den er perfekt til 32" WS TV'er og for de som ikke er veldig kresne projector eiere.

Grimstad valgte som nevt tidligere å kjøpe 575 fremfor Denon DVD 2200, men, HT 1000 har ett "varmere" bilde i utganspunktet.

Akse har 22 og er fornøyd med det, med interlaced signal på H56 har han ett bra bilde som ikke nødvendigvis blir noe bedre med 575 da han foretrekker ett varm bilde.

Arendal leter fortsatt :roll:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra oppsummering, Arendal.

Vet at HTPC er bannlyst i din hjemmekino, men har du prøvd sånn bare for å få et referansepunkt på bildekvalitet? :wink:

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, jeg har HTPC også ops:

Jeg bruker den primært til HDTV klipp MP3 og diverse nedlastet materiale.

Jeg synes ikke bildet fra HTPC'en i snitt kan måle seg med bildet fra DVD spilleren.

Grunnen til at jeg sier i snitt er den at jeg kan bruke ganske lang tid på i tveake til bildet fra HTPC'en og få det veldig bra på en spesiell film.
    Men så er det helt på bærtur på videobasert materiale eller en annen film.
    Fra DVD spilleren får jeg 99% av bildekvaliteten hver gang.

Har brukt både RGBHV og DVI.

Bildet på DVI blir ganske likt til det bildet jeg har sett fra vanlige DVD spillere med DVI og det passer ikke min smak.

For de aller fleste vil 575 gi et veldig bra bilde, det er bare de aller mest kresne av oss som aldri blir fornøyd

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, jeg har HTPC også
    :lol: Tenkte jeg det ikke...

Skryter dere mer av Pioneer 575 nå så må jeg plukke opp et eksemplar. Vet nemlig ikke om jeg "orker" å vente til Yamaha DVD-s1500 eller Philips DVP900SA kommer til høsten. :lol:

Har Pioneeren CD-upsampling? Hvis ja, hvor mye; 96 / 192 / annnet?

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer til å bestille denne førstkommende mandag, må få expert til å gjøre den sonefri først.
    Solgte min 656 så da blir det ikke mange hundre imellom på denne :P

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    å gjøre den sone fri tar ett sekund med en fjernkontroll, så hvis de prøver seg med å ta betalt for det så avslør bløffen. kjøpte pioneer på hifi-senterkjeden i oslo, og det var det en selvfølge at de ordnet den sonefri uten å ta noe betalt for det
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De brukte fjernkontroll på 656 da jeg kjøpte den, men de fikk ikke beholde den av Pioneer.
    Pioneer har vist sluttet å gjøre spillerene sonefrie via fjerkontroll så den må nok sendes inn til modding.
    Det kan sikkert gjøres med fjernkontroll men Expert her har ikke denne lenger.
    Litt surt, men ikke stort annet å gjøre her på bondelandet en å få de til å sende den inn.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er tydeligvis ingen andre som blir plaget av drivverket til Pioneeren, kanskje det er meg som har for følsome ører Irritert blei jeg ihvertfall av den lyden, nok til at den blei sparka ut og inn kom en Sony. Den hører jeg ikke en lyd fra! Og da er jeg lykkelig...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestillt Pioneer 575 av Expert. Dei skulle ha 200,- for å gjere han sonefri, dei sa dei skulle bruke fjernkontroll. :?:

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebulon
    Det er tydeligvis ingen andre som blir plaget av drivverket til Pioneeren, kanskje det er meg som har for følsome ører Irritert blei jeg ihvertfall av den lyden, nok til at den blei sparka ut og inn kom en Sony. Den hører jeg ikke en lyd fra! Og da er jeg lykkelig...
    Lat oss holde oss til Topic og, men eit lite avbrudd her da.

Da må du ha MEGET GOD HØRSEL. Meinar du det gennerelt blant Pioneer spelarane? Har opplevd spelarane som meget "lydlause".

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Det er 575 som er topic og det er den jeg prater om.
    Da må du ha MEGET GOD HØRSEL. Meinar du det gennerelt blant Pioneer spelarane? Har opplevd spelarane som meget "lydlause".
    Dette er den eneste Pioneeren jeg noen gang har hatt

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebulon
    Det er 575 som er topic og det er den jeg prater om.
    Dette er den eneste Pioneeren jeg noen gang har hatt
    Når eg skriv gennerelle pioneer spelarar, so blir det OT. Men sia du berre har høyrt den, so er det greit.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan mennesker oppfatter lyd er svært induviduelt, dessuten er det mer enn sannsynlig at det kan oppstå forskjeller i støynivå på enkelte av produktene i samme serie. Noe av forskjellene i støynivå må også rommet påta seg skylden for, det er fort gjort at enkelte frekvenser kan bli forsterket opp i det lydbølgene kastes mot ørene. Personlig har jeg flere ganger sett f.eks. projektorer i tester hvor støynivået beskrives som uhørbart, men hvor jeg selv oppfatter det som en grusom bakgrunnsstøy.

Å kritisere Zebulon (morsomt navn ) for å ha superører og å komme med usakelig kritikk synes jeg derfor blir temmelig tamt.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såså, det er du som kritiserer, ingen andre. Som audiofil ville jeg nødig kalle det kritikk å bli beskyldt for å ha superører.

Imidlertid har jo plassering av spiller mye å si, men vi snakker jo her om en rimelig spiller, og den har garantert ikke det heftigste drivverket. Toleransene blir derfor større og spillere med kast i er ikke uvanlig. Da jobber trackingsystemet mye og det kan høres ganske heftig. Dette kan også være dårlig smøring, men ikke minst kan det skyldes plata. Dersom den ble testet på en plate, og den plata ikke var helt balansert vil det også kunne høres godt. Dersom trackingen eller fokusen er feiljustert kan det øke støyen fra trackingsystemene. Men de digitale servoene skal være selvjusterende så da er det som regel snakk om et mekanisk problem.

Jeg tror det hele munner ut i kvalitet. Kanskje vi får se om 5 år at Pioneerspillere ikke har like lang levetid som noen av sine konkurrenter? Det er uansett ting som er vanskelige å kartlegge nå i dag. Det er også vanskelig å få reparert en spiller med en såpass liten feil på.

Husk en ting når dere blir for personlige folkens! Dette er ikke en rettssal. Vi er på jakt etter flest mulige innfallsvinkler og ulike erfaringer!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leverte 656 på posten i går etter å ha solgt den på QXL.
    Satt å irriterte meg over at Expert her ikke kunne få 575 sonefri før i slutten av neste uke. Så da tok jeg turen til Elkjøp på Lillehammer og kjøpte en der som de fikset sonefri uten ekstra kostnad.

Har justert litt på bildet men så med en gang at MAITE dvd'n jeg kjøpte for 1 mnd ble fullstendig knust på biledkvalitet, hørte med en gang filmen startet at lyden og var av en annen klasse.

Så nå har jeg pakket ned MAITE dvd'n og lar en kompis med en gammel Pioneer få bruke denne til han kjøper seg ny.

Ble veldig imponeret over bilde og lyd på denne Pioneer spillern.

Eneste jeg stusset litt på var at det tok lang tid fra filmen ble puttet inn til den hadde loadet ferdig, dette var mellom bytte av sone 1 til sone 2 film.

Men det er ikke noe jeg kommer til å klage på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva med PAL?

I den offisielle teksten om spilleren står det:

Komponent utgang med Progressiv Scan gir deg perkekt tilkobling for en plasma, projector e.l. Progressiv Scan gir deg flimmerfrie bilder. (for NTSC)

Hva betyr denne begrensningen knyttet til NTSC? Hva med PAL?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener Pioneer dv-575 har progressiv scan i både ntsc og pal. Det står noe om dual pure cinema progressive, eller noe sånt på den. Mener også at jeg leste i manualen at det også er progressiv scan for pal.

Jørn N.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den har progressive scan både for pal og for ntsc. infoen jeg har lagt inn i AVproduktbase er sakset rett fra pioneer, og der står det klart hva den har :wink:
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nedmiksing = nedsampling?

Jeg skal kjøre lyden ut i 2 kanaler og leser i brosjyren til spilleren at den da nedmikser. Det er vel ikke slik at nedmiksing også betyr nedsampling?

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •