Pioneer 575 DVD-V/DVD-A/SACD - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 83
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    har testet spilleren litt nå og må si jeg er svært fornøyd! det er flere detaljer i bildet nå enn med toshibaen og fargene er også bedre. begge deler skyldes sikkert endel overgang fra s-video til supra component kabel, men neppe alt.

eneste jalla jeg kan komme på i farten er at det kun er 14 tegn til låttittler når man spiller mp3/wma og det gjør jo at det er umulig å skille sangene til f.eks the jesus and mary chain fra hverandre.... :roll:

totalt sett må jeg si at pioneeren i kombinasjon med benq 6100 har gitt med et bilde jeg aldri hadde trodd var mulig til en pris av omtrent 11 000,- ink. kabel.

kongebra!!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EivindLunde
    har testet spilleren litt nå og må si jeg er svært fornøyd! det er flere detaljer i bildet nå enn med toshibaen og fargene er også bedre. begge deler skyldes sikkert endel overgang fra s-video til supra component kabel, men neppe alt.
    Kjører du da bare med progressivt, eller har du også prøvd den med interlaced?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Grimstad
    Sitat Opprinnelig postet av EivindLunde
    Kjører du da bare med progressivt, eller har du også prøvd den med interlaced?
    jeg kjører progressivt, men har også testet med interlaced bare for å se forskjellen. stødigere bilde i progressivt selvfølgelig, bortsett fra det er det ikke mye forskjell.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er DV575 bedre på film enn ein Xbox?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det meste er bedre en spillkonsoller til film :wink:
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette virker som en kanonspiller i 2K klassen, men hvis man sammenlikner den med en god spiller i 5K klassen, hva da?

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Dette virker som en kanonspiller i 2K klassen, men hvis man sammenlikner den med en god spiller i 5K klassen, hva da?
    eller htpc...

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eller htpc...
    Det er det jo ingen poeng i å gjøre. Man får ikke mye til HTPC for 2k :|, så det ville ikke vært rettferdig. HTPC'en ville helt sikkert gitt bedre bilde allikevel.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er denne type rangeringer jeg etterlyste i en annen tråd. Jeg synes også det er vanskelig å vite hva som egentlig gir mest for pengene, og hvor stor forskjellen mellom de forskjellige spillerne egentlig er.
    Når har jeg lånt en god del spillere for å prøve å se forskjellene selv, og da først og fremst forskjellene i bildekvalitet. En god spiller i 5k klassen er vel Denon 2200.
    Jeg opplevde bildet fra denne som enda litt bedre enn fra 575. Enda litt roligere og skarpere, men forskjellene var ikke store.
    Nå har jeg hatt 575 en stund og er kjempefornøyd!

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så familien forskjell på Pioneeren og Denonen eller var den for liten til det?

Jeg skulle gjerne hatt 3-4 DVD spillere hjemme på en gang.

For eksempel Denon A11, Denon 2200, HK 22 Pioneer 575 og den gamle HK 25 som jeg allerede har.

Det er vanskelig å velge når man ikke har prøvd dem først.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så familien forskjell på Pioneeren og Denonen eller var den for liten til det?

Jeg skulle gjerne hatt 3-4 DVD spillere hjemme på en gang.

For eksempel Denon A11, Denon 2200, HK 22 Pioneer 575 og den gamle HK 25 som jeg allerede har.

Det er vanskelig å velge når man ikke har prøvd dem først.
    Jeg tror ikke familien så forskjellen, de er ikke så gira som meg på selve kvaliteten. (Men forskjellen fra Samsung HD-935 så de god forskjell fra. Det blir kommentert riktig så ofte)
    Ellers er jeg veldig enign med deg at det nesten er umulig å velge uten at en har satt spillerne opp mot hverandre hjemme. Her vet vi jo mest hvordan ting skal se ut slik at det er lettere å se forskjellene. Jeg synes at den sammenstillingen du her har satt opp høres veldig fornuftig ut. Si fra når du får det til så blir jeg gjerne med å ser...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei alle sammen! Mitt første innlegg her på forumet går til å ytre min sterke misnøye til drivverket på DV-575. Herregud for et bråk! Det forsvinner gradvis etter 3-4 kapittel men det er jo ikke holdbart. Har prøvd mange forskjellige filmer, og noen ganger holder den på å dure å bråke helt til kapittel 10-11!!

Den er grei nok på lyd og bilde og noen andre ting men jeg leverer den tilbake i morra kun p.g.a det forferdelige bråket. Noen forslag til hvilken spiller jeg bør kjøpe i den prisklassen? En som ikke bråker... :wink:

Er det ingen andre som synes den bråker litt vel mye? Er det bare min det er noe galt med kanskje...?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebulon
    Hei alle sammen! Mitt første innlegg her på forumet går til å ytre min sterke misnøye til drivverket på DV-575. Herregud for et bråk! Det forsvinner gradvis etter 3-4 kapittel men det er jo ikke holdbart. Har prøvd mange forskjellige filmer, og noen ganger holder den på å dure å bråke helt til kapittel 10-11!!

Den er grei nok på lyd og bilde og noen andre ting men jeg leverer den tilbake i morra kun p.g.a det forferdelige bråket. Noen forslag til hvilken spiller jeg bør kjøpe i den prisklassen? En som ikke bråker... :wink:

Er det ingen andre som synes den bråker litt vel mye? Er det bare min det er noe galt med kanskje...?
    Jeg tror det da må være noe galt med din spiller. Jeg opplever ikke noe bråk fra min i det hele tatt....

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har heller ikke hørt bråk fra min. tvertimot er drivverket betydelig stillere enn på min gamle toshiba sd220e.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har heller ikke hørt noe bråk fra min spiller. Det må nok være noe feil med din spiller. Det eneste jeg hører er at den jobber litt når jeg skifter kapittel, eller sang. Mitt råd er at du får byttet spilleren i en annen.

Jeg er kjempefornøyd med min, ingen problemer med den.

Jørn N.

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg får vel bare henge meg på jeg også, og si at min er også ganske så lydløs. Nesten garantert at det er no galt med din.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei hei. Det er kanskje litt drøyt å si at det er et voldsomt bråk Men man hører altfor godt at plata går rundt. Det bør være helt dønn stille spør du meg. Den gamle Grundig spilleren jeg hadde som kosta en tusenlapp var helt lydløs den.
    Selvfølgelig skal man høre noe hvis man legger øret helt inntil spilleren, men når jeg sitter i sofaen så hører jeg at plata går rundt på Pioneeren. Det er værst på første kapittel. Den girer liksom ned et hakk for hvert kapittel jeg skipper fremover. Fra kapittel 5 og utover er det som regelt stille.

Tviler på at det er noe galt med spilleren men kan jo prøve å bytte til en annen for å sjekke. Får se om jeg rekker det i morra.

Det er forresten værst med brente dvd-plater og orginale single layer plater. Orginale dual layer er noen ganger nesten lydløse helt i fra begynnelsen.

Test noen filmer som dere har brent sjøl og slå av alt som er av lyd så kanskje dere får høre det jeg prater om... :wink:

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjorde det i går kveld og hørte ingen ting i fra sofaen, bortsett fra noen ganger når man skiftet kapittel.

Testet med både orginalt og hjemmebrent.

Grunnen til at støyen varierer i intensitet er at plata roterer ikke med samme hastighet hele tiden, det avhenger av hvor laseren er på plata.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Vil bare skyte inn at jeg opplevde det samme med Denon's prisbelønte
    dvd spiller (2900) når jeg spilte cd'er. Prøvde 2 eksemplarer av spilleren og begge bråkte som bare rakkern.Det ble ikke kjøp.
    Årsaken var nok en kombinasjon av cd'er som ikke er helt sentrert og driv-verket. Antar universal spillere er mest utsatt?

lennon

Newcomer turid-laila sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp kjøpt yamaha dvds550.. Har Yamaha rxv650.. Korleis er denne dvd'en opp imot pioneer 575, nokon som har testa?

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •