Panasonic DMP-BD 50, uferdig prototype

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Panasonic DMP-BD 50, uferdig prototype

Tatt i betraktning at jeg har hatt litt problemer med enkelte BD utgivelser fra "de små" distributørene i Norge (SME/Scanbox/Egmont/Sandrew) som trøbler med avspilling på min spiller, i form av at det ser ut som et bilde mangler, altså litt hakking i avspillingen. På "De store" distributørene er dette fraværende (WB/Paramount/Sony og alle US distributørene, sone A titler)

Nok om det, da DMP-BD50 ble lansert, så var det nesten ingen som hadde denne på lager i Norge, mens disse spillerne var på vei inn, så kom DMP-BD 55 for salg. Disse spillerne kom ganske raskt inn i butikkene, mens 50 utgaven lot vente på seg, før den "døde" helt ut og 55 tok over salget.

Dette får meg til å lure på om BD50 var et hasteprodukt, og at BD55 er en mere stabil versjon av BD50? I andre tråder fra meg har jeg spurt om folk kan sjekke filmer fra nevnte selskaper, uten hell. Men tatt i betraktning av at BD50 nesten ikke var innom butikkhyllene før BD55 kom på markedet.

Jeg er interresert i å oppgradere til BD60 eller BD80. Mest sansynlig blir det BD60 siden 60 og 80 er identiske og 60 er billigere. Forskjellen er vel at 80 har 7.1 analog ut, noe jeg ikke trenger, samt at det er med et SD minnekort på 1Gb, iallefall utifra dataene på disse spillerne. Jeg spør igjen, om Dere som har BD60 eller BD80 kan sjekke filmer fra trøbbelselskapene for å bekrefte/avkrefte om det er likedan problemer der.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BD 50 var vel ikke uferdig (da den holdt samme muligheter som andre spillere på den tiden)
    Det som ble spesiellt er at spilleren var ment å komme tidlig vår 2008 men endte i salg i Europa juli/august og bdp 55 kom allerede i oktober 2008.
    (det var sikkert problemer som hele tiden forskjøv release men det var også vanlig med mange andre spillere på den tiden)
    Denne.....BluCobra Blu-ray Disc Player by ezGear
    tror jeg faktisk skulle ut i salg våren 2008 men er vel ennå ikke i salg

DMP BD50 har vel fått 7 firmware oppdateringer på 16 mnd (den siste oppdateringen kom i dag)
    Panasonic har jo vært flinke til oppdateringer men kanskje ikke så grundige så derfor får folk fortsatt får problemer med enkelte filmer.

For du har vel oppdatert firmware med tiden for å kunne begrense problemer ?

Vet vel ikke helt om forskjell avspilling bdp50 og 60 er så stor men litt raskere power on , eject , load time er vel kanskje størte forskjell.

fordel ved trøbel filmer er når man kjøper en spiller det er solgt mange av for da blir firmware utgitt fort.
    Panasonic 60 og 80 selges det mange av å da blir klagestrømmen større også om noe ikke fungerer som det skal.

Ellers har man andre spiller fabrikanter som nær sagt aldri har problem med filmer

men skal ting endres ved problem bør brukere rapportere til fabrikant så de kanskje kommer med firmware

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har siste oppdatering av firmware, men har ikke sjekket idag. Og skal laste den ned da du sier at den er kommet, sjekker stort sett hver dag. Skal sjekke mine trøbbelfilmer etter nedlasting.
    Loading tid osv bryr jeg meg ikke så hardt om , hovedsaken er at ting fungerer som det skal. Regner med at på BD60 så er alle tidligere barnesykdommer fjernet, men skal sjekke med nyeste firmware etter jeg har sett ferdig The Simpsons movie, så kanskje jeg slipper å kjøpe ny spiller

Har sendt inn "klage" til Panasonic Norge angående mine problemer, men det var som å snakke til klagemuren (fikk aldri svar

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel mange eldre spillere med såkalt barnesyke
    (dvs ikke helt oppegående med de ulike disc osv som har kommet med tiden)
    En ny spiller i dag er mere problemfri og stabil
    Utvikling har gjort spillere bedre

DMP-BD50 Firmware Download (Europe/UK/CIS) | Blu-ray Disc Player | Digital AV | Consumer Products | Support | Panasonic Global

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Laster den ned nå, krysse fingre for mine trøbbelfilmer skal bli bra igjen (som Jahn Teigen synger)

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de er krysset

Blir vel også spennende å se om fremtiden blir problemfri med spillere

Hvordan vil BD spillere reagere på Managed Copy som trer i kraft nå snart og kommer på disc på nyåret
    AACS license finalized; managed copy coming to Blu-ray
    eller 3D disc (noen er vel kommet alt men stor satsing 2010. (neste Panasonic BD spiller blir 3D)
    Vil enkelte spillere trøble med enkete disc ?
    Har ikke satt meg så mye inn i det men ofte blir det avspillingsproblemer med enkelte spillere der andre spillere spiller samme plate problemfritt når nye ting kommer på plater.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg lagt inn versjon 1.9 av firmwaren.
    Testfilmer:
    Taken (Scanbox) fungerer
    Dolans Cadillac (SME) fungerer (står dog 1080p 24fps, noe det ikke sto på tidligere SME utgivelser)
    Menn som hater kvinner (Egmont/Nordisk Film) samme som tidligere, dog ikke så markant som før.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg i villede. Skal jeg gå for DMP-BD60, eller Sony DMP-S550. Har sett tester der begge spillerne kommer ganske likt ut, men siden Sony "oppfant" BD vil jeg kanskje tro de har lagt sjela i slik at spillerne er optimale, så foreløpig heller det mot Sony's spiller. Noen som har testet Menn som hater kvinner på de nevnte spillerne?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke Sony BDP S760
    Den vil garantert være bedre en tidligere sony spillere under 8000,- og bedre en alle Panasonic frem til i dag

BDP-S760 (BDPS760) : Blu-ray Discâ„¢ og DVD : Sony

Har vel knapt lest om disc problem med Sony spillere heller

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Hvorfor ikke Sony BDP S760
    Den vil garantert være bedre en tidligere sony spillere under 8000,- og bedre en alle Panasonic frem til i dag

BDP-S760 (BDPS760) : Blu-ray Discâ„¢ og DVD : Sony

Har vel knapt lest om disc problem med Sony spillere heller
    Er vel noe å tenke på, må vente til Stegen/dvdirect får inn denne spilleren sonefri. Det er et krav fra meg da
    Siden Sony "oppfant" BD, så vil jeg tro at alt av det man forer spillerne med vil fungere, er det noe som klikker, så er det kanskje feil på discen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •