Blu-Ray til eldre forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Active
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Blu-Ray til eldre forsterker

Jeg sitter i dag på en ganske gammel Pioneer surround forsterker (VSX 812 eller noe sånt) og vurderer å gå til innkjøp av blu-ray spiller.

Jeg er naturligvis klar over at forsterkeren er totalt utrangert i forhold til HD-lyd, men saken er at film er svært lite prioritert her hjemme og jeg har ikke lyst å legge massevis av penger i det. En annen ting er at forsterkeren har pre-out og det er noe som mangler på dagens rimelig modellere og som jeg vil ha da jeg vil koble den opp mot min intergrerte forsterker.

Har jeg forstått det riktig at hvis jeg kjøper en Blu-ray spiller med interne dekodere og analog lyd ut så kan jeg fortsatt få HD-lyd ut av min gamle forsterker? Jeg har kikket på f.eks Philips BDP-7300 som ser ut til å tilfredsstille mine krav.

En annen ting er at tv'en min bare er HD-ready, men det spiller vel ingen større rolle da Blu-ray spilleren lar meg stille inn 720p eller 1080i hvis jeg ønsker det?

En siste ting er at jeg ikke benytter senterkanal, og vil kjøre i 4.1. Kan jeg gjøre de innstillingene i spilleren eller vil forsterkeren måtte ta seg av det?

Takknemlig for alle svar.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, du får hd lyd om du bruker de analoge utgange, om du velger en Blu-Ray med surround analoge utganger da....
    Blidet innstiller seg etter tv´en, og du kan stille inn i din forsterker at du bare bruker én høyttaler om du vil....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •