Samsung BD7200 - streaming

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung BD7200 - streaming

Vurderer å gå til anskaffelse av dette da det så fortreffelig praktisk ut. Men det jeg lurer på er:

"Med HT-BD7200 kan du streame film, bilder, og musikk fra din datamaskin via en nettverkskabel eller med WiFi. Alt styres via fjernkontrollen til spilleren og menysystemet. Formatene som støttes er DivX, JPEG og MP3."

Kan jeg da altså slippe unna HDMI-hub helvette jeg hadde planlagt for å kunne bruke pcen på tven? Er det bare å koble opp via HDMI, velge den kanalen på tven og vipps har jeg lyd og bilde streamet fra pcen trådløst (med adapter) hvis jeg kobler opp mot min Trådløse router?

Jeg mener, får jeg sett på mine AVI-filmer også selv om det ikke står at formatet støttes eplisitt? (mulig dette er et dumt spørsmål, men tenkte streaming var streaming og da får jeg se det faktiske pcbildet og høre pc-lyden... noen som har erfaring med dette annlegget?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Olaff88
    Vurderer å gå til anskaffelse av dette da det så fortreffelig praktisk ut. Men det jeg lurer på er:

"Med HT-BD7200 kan du streame film, bilder, og musikk fra din datamaskin via en nettverkskabel eller med WiFi. Alt styres via fjernkontrollen til spilleren og menysystemet. Formatene som støttes er DivX, JPEG og MP3."

Kan jeg da altså slippe unna HDMI-hub helvette jeg hadde planlagt for å kunne bruke pcen på tven? Er det bare å koble opp via HDMI, velge den kanalen på tven og vipps har jeg lyd og bilde streamet fra pcen trådløst (med adapter) hvis jeg kobler opp mot min Trådløse router?

Jeg mener, får jeg sett på mine AVI-filmer også selv om det ikke står at formatet støttes eplisitt? (mulig dette er et dumt spørsmål, men tenkte streaming var streaming og da får jeg se det faktiske pcbildet og høre pc-lyden... noen som har erfaring med dette annlegget?

Nesten riktig, du skal kunne finne filene som du har på maskina iallefall.. men du får ikke opp f.eks WINDOWS knapper o.l. . maskina "server" da bare filene til Samsung enheten (som har eget OS).

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Nesten riktig, du skal kunne finne filene som du har på maskina iallefall.. men du får ikke opp f.eks WINDOWS knapper o.l. . maskina "server" da bare filene til Samsung enheten (som har eget OS).
    Ok, så ikke egentlig "ekte" streaming slik som på et mediacenter? - i så fall, finnes det noen mediespiller med slik funksjon, lik de på prisguiden? Mediespillere - Sammenlign produkter og priser hos Prisguide.no

Eller er mitt eneste håp å rett og slett legge kabler mellom tven og pcen? (forutenom og faktisk kjøpe mediacenter pc noe jeg tenker på...)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forsåvidt funnet ut at det for min del like gjerne kan lønne seg å se på et billig mediesenter og legge til et sett gode 2.1 og så er jeg fornøyd. Men takk for den hjelp jeg har fått

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •