Logitech Z-5500 - forskjellig signalkabler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Logitech Z-5500 - forskjellig signalkabler

Jeg har Logitech Z-5500, gammel tjukk tv med bare scart innganger, en DVD-spiller med koaksial utgang og Canal Digital mottaker CDC5050 med S/PDIF koaksial utgang.

Z-5500

• Anlegget har en koaksial inngang og en optisk inngang, se bilde.
    • Dekoderen har en utgang som heter S/PDIF koaksial, samme som på dvd-spillere bare annen farge.
    • DVD-spilleren har en utgang som heter coaxial.
    • TVen har bare scart innganger.

Hvordan kan jeg få lyd på alle høyttaleren/surround når jeg ser på kanaler fra dekoderen?
    Hvordan kan jeg få surround når jeg ser på dvd-filmer via dvd-spilleren?

Kan jeg koble dekoderen og dvd-spilleren til denne og så til anlegget, eller vil det krasje?

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen som ny bruker her på avforum

Svaret mitt er i forhold til at du kopler opp for digital lyd og overføring som gir deg best resultat

Blir litt problem med bare coax utganger (dvd og decoder) og bare 1 coax inn på z5500 (kan jo bytte om kabel etter hvem du bruker av dvd spiller og cd decoder)

DVD spilleren kopler du med coax til z5500
    Lyd fra dvd spiller setter du (digitalt) som bitstream , bitstrøm eller hva det heter i din spiller (meny)
    >>>>>ikke pcm<<<<<<
    Med bitstream i dvd spiller sendes dd 5.1 og dts fra plate ubehandlet til din z5500 som vil decode lyden.
    (problem med å sende dd 5.1 og dts som bitstream så må du skrive hva spilleren heter for at noen skal kunne hjelpe deg)

Din digital decoder fra cd kan du se innstilling for riktig lyd
    her -> Canal Digital CDC 5000 & 5050 - Canal Digital NO
    (velg->Tilkobling av hjemmekino .......litt nede på siden)

som nevnt må du bytte om på coax inn mellom dvd spiller og cd decoder etter hvem du bruker. (siden du har bare 1 coax inngang på z5500)

alternativ til å bytte kabler er å kjøpe en coax til optisk converter som du bruker på ene coax ledningen ut (enten fra dvd eller cd decoder) og da får gjort om ene coax til optisk som du da kopler til optisk inngangen på z5500.

dette er en slik converter
    PC Express / OEM Audioadaper, koaxial inn - toslink ut
    men det er flere typer og kanskje billigere å få kjøpt
    Er mange som bruker det så tips til slik converter finner man her på avforum eller google søk
    http://avforum.no/google_search.php?...RID%3A11&hl=no

forgreningsledning du viser til kan du ikke bruke

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for bra og kjapt svar!

Fant en billigere converter på netonet, mindre frakt.
    Tror jeg går for den løsningen. Jeg får fult utbytte av anlegget mitt da, 5.1?

Et annet spørsmål, hvis jeg kjøper meg ny tv med optisk inngang. Kobler anlegget på TV'n, dvd-spilleren og dekoderen på TV'n. Vil jeg da få samme utbytte som hvis jeg beholder den gamle TV'n?

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torstein47
    Tusen takk for bra og kjapt svar!

Fant en billigere converter på netonet, mindre frakt.
    Tror jeg går for den løsningen. Jeg får fult utbytte av anlegget mitt da, 5.1?
    Ja
    da kan du avspille dolby digital 5.1 og dts lyd fra dvd plater for 5.1 lyd
    (dolby digital 5.1 og dts decodes i z5500 sin decoder)

Et annet spørsmål, hvis jeg kjøper meg ny tv med optisk inngang. Kobler anlegget på TV'n, dvd-spilleren og dekoderen på TV'n. Vil jeg da få samme utbytte som hvis jeg beholder den gamle TV'n?
    du kopler ikke dvd , cd decoder til optisk inn på ny tv eller anlegget på digital utgang fra tv om det ikke er en spesiell grunn til det.
    (slik grunn er det nesten aldri)
    så i hovedsak skal du ha samme oppsettet med z5500 og kabler fra dvd og cd decoder som du skal ha med gammel tv

alt er mulig med convertere og splittere osv men anbefaler å kople slik jeg nevnte.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei når vi er inne på problemer her om Logitech!.

Jeg kjøpte meg et Logitech z - 5500. Jeg fikk koblet det med optisk kabel. Jeg bruker en lg 50 tommer. Til problemet, når jeg kobler til med optisk kabel til playstation eller tv så går lyden plutselig av og så plutselig på. Dette virker kanskje rart men det gjør det. Jeg tror det bare er en dårlig optisk ledning fordi jeg kjøpte en billig en på biltema tidligere, men hva ellers kan det være. Det skjer unner spill, og når jeg kobler til pc. Er det noen tips jeg kan få fra dere? !!8)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •