PlayStation3 Slim, "sonefri"?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer RamGuy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PlayStation3 Slim, "sonefri"?

Vurderer å gå til innkjøp av en del BluRay filmer nå, og de vil for det meste bli spilt av på min PlayStation3 Slim i kjelleren og vår "vanlige" PlayStation3 80GB oppe.

De beste BluRay tilbudene finner jeg for det meste fra amerikanske nettsider, Amazon.com har for tiden noen ganske gode tilbud på endel filmer som jeg er interessert i, og dessverre så gjelder ikke tilbudene på den britiske siden!

Problemet er at flere av de attraktive filmene er i Sone1 (USA / Canada) og kan vell derfor opprinnelig ikke bli spilt av på Europeiske BluRay spillere? Er det noen måte å lure seg unna denne begrensingen?

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke med ps3, men det finnes sonefri-mods til andre bluray spillere.
    Enkelte usa utgivelser er sonefrie selv om de er merket sone A

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RamGuy
    Vurderer å gå til innkjøp av en del BluRay filmer nå, og de vil for det meste bli spilt av på min PlayStation3 Slim i kjelleren og vår "vanlige" PlayStation3 80GB oppe.

De beste BluRay tilbudene finner jeg for det meste fra amerikanske nettsider, Amazon.com har for tiden noen ganske gode tilbud på endel filmer som jeg er interessert i, og dessverre så gjelder ikke tilbudene på den britiske siden!

Problemet er at flere av de attraktive filmene er i Sone1 (USA / Canada) og kan vell derfor opprinnelig ikke bli spilt av på Europeiske BluRay spillere? Er det noen måte å lure seg unna denne begrensingen?
    Sone A blu ray spiller kun på sone A spillere eller sonefrie spillere. Det går an å få gjort de fleste blu ray spillere sonefrie, men det innebærer som regel lodding av en chip i spilleren. Oppo har en blu ray spiller som du kan gjøre sonefri selv med å bytte en kabel i spilleren. Sony Playstation 3 kan desverre ikke gjøres sonefri på blu ray enda...

Og som sagt over her så er veldig mange filmer sonefrie.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer RamGuy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser at Amazon.com lister stort sett Region1 på samtlige BluRay filmer? (det heter vell strengt tatt Region A med BluRay?)

Mens sider som AxelMusic.com sier at flere av dem (faktisk de fleste) skal være sonefrie? Er det ikke slik at samtlige amerikanske utgaver en en gitt tittel enten er sonefri / sone A/B/C eller kun sone A?

Hvordan kan samme filmen på Axel være sonefri, mens den ikke er det på Amazon.com? Eller lister Amazon rett og slett feil på sidene sine?

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RamGuy
    Jeg ser at Amazon.com lister stort sett Region1 på samtlige BluRay filmer? (det heter vell strengt tatt Region A med BluRay?)

Hvordan kan samme filmen på Axel være sonefri, mens den ikke er det på Amazon.com? Eller lister Amazon rett og slett feil på sidene sine?
    Axelmusic sjekker alle filmene for soner, amazon går blindt for region A uansett om filmene er sonefrie. hdmoviesource er også en annen side som sjekker sonefriheten på filmene, og er i stor grad rimeligere og raskere enn axelmusic.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •