Blu-ray spiller som også er god på CD?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Blu-ray spiller som også er god på CD?

Hei!

Har i dag bare ps3 og har veldig lyst på en dedikert blu-ray spiller, men jeg har også veldig lyst på cd-spiller.

Finnes det en bluray spiller som også er god på CD?

Har prøvd å søke uten hell, så vis meg gjerne tidligere diskusjoner rundt dette!

Truls

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer LX71 med et par Xindak mc trafoer på rca utgangen som hever signalet fra 0,2 volt til 4 volt (1500,-).
    Disse kan fås med variende gain slik at du kan tilpasse 2 volt om det er det du må ha til din forforsterker.
    Vitsen med å heve signalet er gain, altså dynamikk....
    Dette skal spille helt fantastisk ifølge skribent Gunnar Brekke fra Fidelity og audiofil.no.
    Du kan kjøpe nyeste Fidelity og lese om disse trafoer som egentlig brukes sammen med mc pickupper.

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    denon og marantz har nye modeller som skal være meget gode på musikk, hhv 6 og 7000, ellers er oppo bra, ca 4500 importert.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer vel an på om du har tenkt å kjøre digitalt ut fra spilleren eller om du har tenkt analogt. Kjører du digitalt er det relativt liten forskjell, hvis noen i det hele tatt. Du kan jo kjøpe en DAC?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk. Har tenkt på philips bd9500 og Hegel HD10. Bruker stuepc ganske mye i tillegg til ps3, så da får jeg koblet alt inn på hegelen. Det vil nok være det beste for meg da :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OPPO spilleren B..83 special edition har en dedikert stereo utgang. Skal vist ha meget bra DAC som er brukt i tyngre hifi kun til nettop dette formålet!
    Prisen er i Norge er 9000kr.
    Men vanlig Oppo BD spiller er også bra. Fått mye bra omtale både i tester og av brukere.:-D
    Blir en slik på meg etterhvert!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

!

Spennende! 10k blir litt i meste laget, men skal se på de i 5000 kroners klassen :-) Kanskje jeg kan sjekke om jeg får høre på de på Hegelen og sammenligne med en vanlig cd-spiller..

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Det kommer vel an på om du har tenkt å kjøre digitalt ut fra spilleren eller om du har tenkt analogt. Kjører du digitalt er det relativt liten forskjell, hvis noen i det hele tatt. Du kan jo kjøpe en DAC?

Hvis det hadde vært slik du skriver, så hadde det jo ikke vært noen vits i å selge dyre CD spillere, eller BDP med god DAC og analog utgang..? Da kunne man jo benyttet den simpleste Blu-Ray spiller som CD spiller ved å benytte digital ut til receiver.

Men slik er det ikke,tro meg. Forskjellen mellom analog utgang på min nye Pioner BDP 320 - og digital ut på min forrige Sony BDP S550 er himmelvid i Pioneerens favør.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Hvis det hadde vært slik du skriver, så hadde det jo ikke vært noen vits i å selge dyre CD spillere, eller BDP med god DAC og analog utgang..? Da kunne man jo benyttet den simpleste Blu-Ray spiller som CD spiller ved å benytte digital ut til receiver.

Men slik er det ikke,tro meg. Forskjellen mellom analog utgang på min nye Pioner BDP 320 - og digital ut på min forrige Sony BDP S550 er himmelvid i Pioneerens favør.
    Hvorfor skulle man ikke selge dyre CD-spillere? Bruker man DACen i spilleren er det jo ikke gunstig å ha en billig DVD-spiller til dette bruket?
    Og skal man få noenlunde bra kvalitet med optisk/Coax, bör man ha en meget god forsterker/receiver/prosessor.
    Jeg tror så absolutt på at det er stor forskjell mellom digitalt ut fra din Sony, til analogt ut fra din Pioneer, det er jo to helt forskjellige DACer du har brukt?

Edit:
    Poenget mitt var at hvis han allikevel skal kjöre digitalt ut fra spilleren, så spiller det ikke så stor rolle hvilken spiller han velger, for da bruker man jo uansett bare DACen i forsterkeren, ergo vil det låte likt som för.
    Har han tenkt å kjöre analogt, så bruker han jo DACen i selve spilleren, ergo lyden vil väre annerledes og et bytte vil kanskje väre å foretrekke.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det du her sier er at den billige BD spilleren sender bedre lyd ut stereo analogt fra left+right analog utgangene
    enn
    din flotte ...Pioneer SC LX71 digital til analog converterer stereo , sendt fra BD spiller med optisk , coax eller HDMI

Det må være noe feil i dine innstillinger eller bruk for BDP 320 har ikke bedre stereo analog utanger en din SC LX71 med sine Wolfson DAC .
    coax , optisk , HDMI skal ikke gi deg nevneverdig reduksjon på sin overføring at den flotte DAC i SC LX71 vil gi dårlig lyd

For det er vel cd du har sammenlignet
    (er det surround fra plate er det mange innstillinger som må være korrekte i bd spillere for at man har gjort en fair sammenligning) (alle downmix innstillinger osv)

For de fleste så kunne man brukt en billigere spiller digitalt ja

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Det du her sier er at den billige BD spilleren sender bedre lyd ut stereo analogt fra left+right analog utgangene
    enn
    din flotte ...Pioneer SC LX71 digital til analog converterer stereo , sendt fra BD spiller med optisk , coax eller HDMI.

Det må være noe feil i dine innstillinger eller bruk for BDP 320 har ikke bedre stereo analog utanger en din SC LX71 med sine Wolfson DAC .
    coax , optisk , HDMI skal ikke gi deg nevneverdig reduksjon på sin overføring at den flotte DAC i SC LX71 vil gi dårlig lyd

For det er vel cd du har sammenlignet
    (er det surround fra plate er det mange innstillinger som må være korrekte i bd spillere for at man har gjort en fair sammenligning) (alle downmix innstillinger osv)

Mulig jeg var litt upresis, for jeg hører egentlig ingen forskjell mellom HDMI, optisk eller analog ut i fra 320'en ved CD-avspilling. Sammenligning i CD lyd var mot en Sony BDP.

Men poenget er at det er mer enn DAC og digital overføring som er avgjørende for CD-lyden fra kilden.

Det blir omtrent som å si alle DVD-spillere har lik kvalitet på lyd/bilde bare man benytter HDMI overføring til reveiver/TV. Slik er det jo ikke. At overføringen er tapsfri sier jo ingenting om lyd/bildekvalitet fra CD/DVD/BDP-spiller før den blir overført.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det blir omtrent som å si alle DVD-spillere har lik kvalitet på lyd/bilde bare man benytter HDMI overføring til reveiver/TV. Slik er det jo ikke. At overføringen er tapsfri sier jo ingenting om lyd/bildekvalitet fra CD/DVD/BDP-spiller før den blir overført.
    Lyd kan man sende 100% ubehandlet fra disc via cd/dvd/bd spiller og ut men bilde(video film) kan aldri sendes rett fra disc via dvd/bd spiller og ut så man kan ikke sammenligne overføring av lyd eller bilde digitalt
    (hvor bra video kommer ut er komponenter , kvalitet og hvor mye filmen skal korrigeres/endres + selvsagt decoding av film codec)
    (man har ved få spillere source direct men også der må film decodes først)

så lenge en spiller ikke behanandler lyd eller man har innstillinger i en spiller som endrer den digitale lyden vil den kunne være tapsfri.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    så lenge en spiller ikke behanandler lyd eller man har innstillinger i en spiller som endrer den digitale lyden vil den kunne være tapsfri.
    Klokke(r). Jitter.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Klokke(r). Jitter.
    er der ja men vel overdrevet av enkelte.

Du som er moderator og har litt oversikt

Ligger det ingen test her på av der en cd spiller med digital spdif inngang er sammenlignet

sammenlignet avspillt rett fra plate i cd spiller
    mot
    annen cd spiller sdif tilkoplet cd spilleren med digital inngang
    og sammenlignet forskjell på avspilling

ut fra manges mening burde tilkoplet cd spiller spdif inn i den andre låte helt ræva eller for den del spdi tilkoplet ekstern dac burde bli fryktelig dårlig lyd pga jitter , usynkronisert klokke

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker en Sony BDP-5000ES til film og musikk.
    Den har meget god lyd på analogutgangene.
    Hvis jeg bytter mellom lyd via analog RCA utganger og HDMI inn i min Yamaha DSP-Z7 så er det veldig stor forskjell. Analogt er så mye bedre.
    Altså må blu-ray spilleren ha mye bedre dac i forhold til Z7.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så, om jeg kjøper f.eks Phillips 9500 og kobler den til for eksempel Hegel HD10 DAC med coax, vil den fungere meget bra til CD avspilling også?

Eller må jeg ha en spiller med gode analoge utganger?

Hva vil være det beste?

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trulsen
    Så, om jeg kjøper f.eks Phillips 9500 og kobler den til for eksempel Hegel HD10 DAC med coax, vil den fungere meget bra til CD avspilling også?

Eller må jeg ha en spiller med gode analoge utganger?

Hva vil være det beste?
    Med Hegel HD10 vil 9500en fungere utmerket som drivverk. Jeg ville gått for den løsningen siden du da får en god DAC som kan ta flere komponenter. Mer DAC for pengene rett og slett. Men matching er alfa og omega. Det er slett ikke sikkert at det kommer til å låte gull hos deg. En manns gull er en annen manns gråstein osv. Hvis du har mulighet til å låne/deponere på DACen og spilleren for å teste hvordan matchen er med resten av anlegget ditt, er det det beste.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Med Hegel HD10 vil 9500en fungere utmerket som drivverk. Jeg ville gått for den løsningen siden du da får en god DAC som kan ta flere komponenter. Mer DAC for pengene rett og slett. Men matching er alfa og omega. Det er slett ikke sikkert at det kommer til å låte gull hos deg. En manns gull er en annen manns gråstein osv. Hvis du har mulighet til å låne/deponere på DACen og spilleren for å teste hvordan matchen er med resten av anlegget ditt, er det det beste.

Gikk til innkjøp av dette jeg! Samt nordost blue heaven kabler til HT og fra DAC. Fra 9500 til DAC ble det Nordost optix..

Er intet annet enn meget fornøyd!

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trulsen
    Gikk til innkjøp av dette jeg! Samt nordost blue heaven kabler til HT og fra DAC. Fra 9500 til DAC ble det Nordost optix..

Er intet annet enn meget fornøyd!
    Gratulerer!
    Folket krever lytteinntrykk og bilder
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er der lipsync problemer om du spiller en Blu-Ray film og bruker de analoge lydutgange?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •