Skifte BD spiller fra Sony S550 til Panny 80...Noe vits?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skifte BD spiller fra Sony S550 til Panny 80...Noe vits?

Leser rundt på nettet at Panasonic sin BD80 får mye skryt pga skarpt bilde med mye detaljer og at den er bra på panorering.

Er forskjellen så stor fra Sony S550 som jeg har nå at det er verd ett bytte?

Panasonicen er jo ikke noe særlig dyr heller så tror ikke lommeboka skriker pga prisen, men hvis forskjellen er minimal så ser jeg ingen vits med å gjøre det.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør låne deg en dmp bd80 og teste.
    Er sikker på at noen ting forbedres med bd 80 men andre ting du er vant til ved s550 bilde vil du oppfatte som dårligere på bd80
    (bd 80 er jo stort sett samme som bd55 som kom likt med s550)

Dette er jo flotte spillere til 40-50 tommer tv men skal du ha en større bildeforbedring på 100" lerret bør du sikte høyere på spillere som har bedre video prosessorer og yter ferre feil og høyere kvalitet bilde

Bakdelen her ved bedre spillere er at de selvsagt koster mere men de er også hovedsakelig mye tregere i bruk.

Unntak som kanskje er bra og raske spillere (ca 4000,- kroner) du bør teste/se nærmere på
    Sony BDP S760 (som er meget nær sony 5000es i bilde kvalitet)
    eller nye Phillips BDP 9500
    Phillips modellen er kanskje den som kanskje passer deg best med Marvel videoprosessor (samme som toppmodellen til pioneer og sony 5000es har mener jeg)
    Phillips spilleren har mulighet for flytting av tekst (legge den under bilde feks så den ikke er på bilde)
    21 : 9 mulighet Philips Cinema 21:9 - Lyd og Bilde
    nå støtter vel kanskje ikke projectoren din aspect ratio 21:9 men kanskje med tiden
    7.1 analog utganger
    har vel også sepparate kretser for bilde , lyd

Er jo ok bruktpris på en s550 så det blir ikke så store mellomlegget til en ny spiller

Man har spillere i 5-7 tusen kroners klassen men de er ikke noe raske.....nødvendigvis ikke bedre bilde heller
    (sony s760 , phillips 9500 er ikke testet mot nye denon , marantz , pioneer osv så det vet man jo ikke)

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer BDP-LX52, Marantz BD-7004, Denon DBP-2010 og Philips BDP-7500 ble testet opp mot værandre i nr 10/2009 av "Hjemmekino". Her hadde Pioneer en bitte liten fordel bildemessig pga justeringsmulighetene, Denon og Marantz scoret like bra og Philips leverte flotte bilder uten særlig bildejusteringsmuligheter, men med mulighet for tekst flytting og var den raskeste spilleren i testen.

Alikavel ble(mye pga byggkvalitet og design?) Marantz kåret til best i test, mens Philips(Litt glad i tekstfyttefunskjonen i Hjemmekinoredaksjonen?) kåret til beste kjøp. Philips spilleren også billigst på veiledende pris.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil vel legge til siden test resultat fra hjemmekino dukket opp at
    Phillips BDP 9500 med Marvel Qdeo video processor er en bedre spiller bildemessig en Phillips BDP 7500 som var i hjemmekino test.
    (synd ikke de brukte 9500 i testen..kanskje den hadde havnet på topp i test bilde og lyd kvaliteter)

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Leser rundt på nettet at Panasonic sin BD80 får mye skryt pga skarpt bilde med mye detaljer og at den er bra på panorering.

Er forskjellen så stor fra Sony S550 som jeg har nå at det er verd ett bytte?

Panasonicen er jo ikke noe særlig dyr heller så tror ikke lommeboka skriker pga prisen, men hvis forskjellen er minimal så ser jeg ingen vits med å gjøre det.

Det kommer helt an på bruken det. Å skifte fra Sony S550 til Pana BD80 er garantert bortkastet dersom spilleren i all hovedsak benyttes til avspilling av Blu-ray.

Men S550 er ikke mer enn gjennomsnitlig god på skalering av DVD, og heller ingen stor formidler av CD. Hvis dette er noen av grunnene til bytte, så ville jeg heller valgt en Pioneer BDP 320 før Pana. Byttet nylig fra Sony S550 til denne, og den er mye bedre til DVD og som CD spiller. Den fåes også billig på nett for tiden.

Ulemepen er at den er noe tregere enn den spilleren du nevner, men jeg kan ikke si det plager meg nevneverdig. Det er viktigste for meg er at lyd og bilde er så bra som mulig.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Å skifte fra Sony S550 til Pana BD80 er garantert bortkastet dersom spilleren i all hovedsak benyttes til avspilling av Blu-ray.

Men S550 er ikke mer enn gjennomsnitlig god på skalering av DVD, og heller ingen stor formidler av CD.

+1 !

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Det kommer helt an på bruken det. Å skifte fra Sony S550 til Pana BD80 er garantert bortkastet dersom spilleren i all hovedsak benyttes til avspilling av Blu-ray.

Men S550 er ikke mer enn gjennomsnitlig god på skalering av DVD, og heller ingen stor formidler av CD. Hvis dette er noen av grunnene til bytte, så ville jeg heller valgt en Pioneer BDP 320 før Pana. Byttet nylig fra Sony S550 til denne, og den er mye bedre til DVD og som CD spiller. Den fåes også billig på nett for tiden.

Ulemepen er at den er noe tregere enn den spilleren du nevner, men jeg kan ikke si det plager meg nevneverdig. Det er viktigste for meg er at lyd og bilde er så bra som mulig.
    Må bare nevne at jeg har sluttet å se på DVD så oppskaleringsfunksjon er ikke viktig, heller ei kvaliteten på cd siden jeg har dedikert spiller for det.

Viktigste er bildekvalitet på bluray og lyden også, hvis det er noe forskjell der siden det er digitalt. Om den er litt treg gjør ikke så mye, bare den ikke er tregere enn sony S500 som man kunne reise på ferie før det skjedde noe.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •