Har H/K DVD39 optiske innganger?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har H/K DVD39 optiske innganger?

Tenkte å kjøpe en DacMagic for å få best mulig lyd ut av Squeezebox + Canal Digital decoder på min stereo-forsterker (som ikke har optisk inn).

Har hørt rykter om at bl.a. DVD39 har optisk inn, men har ikke klart å finne spec eller bilder av baksiden for å få bekreftete dette.

Er det noen her som kjenner til DVD39 og kan undersøke for meg?

Er det ev andre CD, DVD eller BR spillere som har 2xoptisk inn?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av G4RM
    Tenkte å kjøpe en DacMagic for å få best mulig lyd ut av Squeezebox + Canal Digital decoder på min stereo-forsterker (som ikke har optisk inn).

Har hørt rykter om at bl.a. DVD39 har optisk inn, men har ikke klart å finne spec eller bilder av baksiden for å få bekreftete dette.

Nei så vidt jeg vet, og hvorfor skulle de det? De spiller jo lyd/bilde ut...men en surroundreceiver har masse innganger av forskjellige slag...og en moderne og ny surroundreceiver får du jo nå kjøpt for 3-5000 kroner...problem solved? :-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel en generell oppfatning at en stereoforsterker gir et renere og penere lydbilde enn en surround forsterker, og jeg skal kun ha et stereoppsett på dette anlegget.

Det er DAC i Squeezebox'en også - så om lydkvalitet ikke var av interesse hadde jeg kjørt den direkte inn i forsterker med phono-kabler
    Jeg er derfor ute etter utstyr som er bra nok til å kunne vurderes til å erstatte DacMagicen.

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva med å sjekke manualen som ligger på nettsiden til H/K?

http://www.harmankardon.com/resource...49_english.pdf

H/K HD990 har en coax og en optisk inn slik at du kan bruke den som DAC for 2 ekterne kilder.. Nå vet jeg ikke hvilken squeezebox du har, men duet har jo coax ut så det er ikke sikkert at du er avhengig av optisk inngang på begge digitalinngangene

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tldng
    Hva med å sjekke manualen som ligger på nettsiden til H/K?

http://www.harmankardon.com/resource...49_english.pdf
    Takker - der var svaret. Det er ingen coax eller optisk inn på DVD39.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •