Filmer "fryser" mellom kapitler.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Filmer "fryser" mellom kapitler.

Hei

Har en 13 måneder gammel Panasonic S54 dvd spiller.

Den senere tid har den begynt å hoppe/fryse/skippe rundt ett sekund, mellom hvert kapittelskift. Gjelder ikke absolutt alle filmer, men bare flere og flere.
    Dette skjer kun ved backupfilmer brent på dvdr plater. Problemet forsvant ikke etter ny brenner.

Er det noen vits å kontakte nettbutikken jeg kjøpte dvd spilleren? Dette skjer jo ikke ved originalplater, kun ved backupplater..

Og hva er evt garantitiden slikt? pcutstyr.no er jo konkurs tydligvis, så må ta kontakt med produsent..

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok ikke garantien gjelder ved "backup-plater" Hadde det vært problemer med originale plater, hadde det kanskje stillt seg annerledes...

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Speedfight2
    Tror nok ikke garantien gjelder ved "backup-plater" Hadde det vært problemer med originale plater, hadde det kanskje stillt seg annerledes...
    Skjønte at det ikke gikk an å spørre om slikt her. Der mange tilsynelatende er skytsengler. Vet ikke hvilket grunnlag du har for å så dette i tvil.

Jeg mener det blir litt som å si at jeg har kjøpt meg en ny bil, og går til forhandleren fordi at når jeg passerer 120km/t, så stanser motoren, men får til svar at dette kan de ikke gjøre noe med, fordi det ikke er lov å kjøre mer enn 110km/t i Norge. Hva med utlandet, -> backupplater

Men uansett, etter å ha forhørt meg litt, så skal uansett spilleren spille originale dvd'er _smertefritt_, på lik linje som DVD-RAM, DVD-Video, DVD-RW, DVD-R, DVD-R (Dual Layer), +R, +R (Double Layer), +RW som det står printet svart på hvitt på framdekselet.

og når den da ikke gjør dette så er det vel en garantisak. Får ta kontakt med Panasonic Norge på mandag siden nettbutikken er konkurs, reklamasjon går vel på forhandler, og garanti går vel på produsent, så får vi se hvordan dette går. :-)

Active m4sta sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    testa med forskjellige plater da ?

Jeg hadde problemer med that's write plater dvd-r , men når jeg bytta over til verbatim så ringte det andre bjeller!

Intermediate Beemer sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Focalom
    Skjønte at det ikke gikk an å spørre om slikt her. Der mange tilsynelatende er skytsengler. Vet ikke hvilket grunnlag du har for å så dette i tvil.

Men uansett, etter å ha forhørt meg litt, så skal uansett spilleren spille originale dvd'er _smertefritt_, på lik linje som DVD-RAM, DVD-Video, DVD-RW, DVD-R, DVD-R (Dual Layer), +R, +R (Double Layer), +RW som det står printet svart på hvitt på framdekselet.

og når den da ikke gjør dette så er det vel en garantisak. Får ta kontakt med Panasonic Norge på mandag siden nettbutikken er konkurs, reklamasjon går vel på forhandler, og garanti går vel på produsent, så får vi se hvordan dette går.
    Det der var i alle fall ikke den smarte komentaren. (Der mange tilsynelatende er skytsengler. .)

Du får spille orginalen da.Siden du har den???.Har du ikke den får du sjekke om du har packet lost når du laster ned filmer.
    Sier ikke at du ikke har orginalen.Men den komentaren var i alle fall ikke smart Men generelt så mener jeg
    kjøp filmene for F......Jeg kaller alle som laster ned/stjeler filmer etc etc for noen forbanna tyvpakk.Ja jeg mener det.Hater folk som har svindyrt utstyr og syter på priser på musikk og film.Laster ned over en lav sko.Ja jeg kjenner sånne personer.
    Har dere ikke råd til å kjøpe filmer får dere jaggu ha mindre kostbart utstyr.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den siste der gidder jeg ikke engang kommentere.

m4sta: Ja, har kun brukt verbatim plater. Mistenker laseren på spilleren tar kvelden.

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg gidder! Overse det Beemer sa, han har tydeligvis missforsatått.

Siden filmene du har tatt kopi av er backup av dine egne plater så er det lov. Og spilleren skal spille de av hvis den er reklamert for det. Noen spillere tar desværre bare + plater(eller var det - ). Jeg ville testet med andre plater.

Men for å forsvare kopiering av materiale, det er mange filmer jeg laster ned å ser, filmer jeg aldrig i livet kunne tenkt meg å kjøpe, som f.eks. Asylum sine produskjoner, og Rod Zombie sine. Men derimot så har jeg kjøpt nesten alt av Tim Burton sine filmer.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å skape en krangel om piratkopiering her, men hadde filmene kostet mindre så hadde flere kjøpt. Det er selvfølgelig ikke bra med piratkopiering, men jeg mener bransjene selv har skapt problemet, både på musikk, film og programvare/spill med grådighetskulturen som råder i alle bransjer. Hvis vi f.eks. ser på hvor mye penger Bill Gates har så er det innlysende at Windows ikke trenger å koste 1000-1500kr. Den kunne ha kosta 100kr og han hadde fortsatt vært stinn av penger.

Når det er sagt så skal en spiller kunne spille av film som er brent hvis den er oppgitt til å støtte platen filem er brent på. Jeg har selv en Philips DVD-spiller som begynte å få problemer med brente plater selv om den spiller orginale helt fint.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •