Alternativ til Panasonic DMP-BD80 (med 7.1 analog utgang)?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Alternativ til Panasonic DMP-BD80 (med 7.1 analog utgang)?

Hei

Jeg vurderer sterkt å oppgradere fra min gamle Samsung BD-P1400, som dessverre hakker på en del BD-plater, til tross for firmware-oppgraderinger.

Noen andre alternativer enn Panasonic DMP-BD80 dersom man må ha multikanals analogutgang? Var egentlig klar for en Sony, men der har de jo fjernet den analoge multikanalsutgangen på de siste modellene.

I 2009 er selvfølgelig full profile 2.0 og dekoding av samtlige lydformater et must.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Helt sikkert et godt alternativ. Jeg har likevel lyst til å prøve et annet merke enn Samsung denne gangen. Min gamle Samsung BD-P1400 gjør en kun middels jobb på oppskalering fra DVD, noe jeg tror Panasonicen gjør bedre. Mulig jeg tar feil, og at Samsung har skjerpet seg her.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Hei

Jeg vurderer sterkt å oppgradere fra min gamle Samsung BD-P1400, som dessverre hakker på en del BD-plater, til tross for firmware-oppgraderinger.

Noen andre alternativer enn Panasonic DMP-BD80 dersom man må ha multikanals analogutgang? Var egentlig klar for en Sony, men der har de jo fjernet den analoge multikanalsutgangen på de siste modellene.

I 2009 er selvfølgelig full profile 2.0 og dekoding av samtlige lydformater et must.

Hei,

Mulig at jeg misforstår litt her, men siden jeg er i markeded for en som har analog ut i multikanal selv så trodde jeg nå at den nye til Sony 760 har dette?, eller er det noe annet du mener siden du skriver utgangen og ikke utganger, jeg selv trenger vel 5.1 analogt ut fra blu ray spiller siden min pre ikke støtter hdmi inn

mvh
    Geir

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Hei
    Var egentlig klar for en Sony, men der har de jo fjernet den analoge multikanalsutgangen på de siste modellene.
    Er vel 7.1 analog utgang på 760
    er jo ikke mange som har kjøpt den siden den er så ny men kanskje du kan få erfaring , opplevelse fra denne eieren
    http://avforum.no/minhifi/show.php/dag%20johnsen
    (skal jo være bedre spiller en s550 som ble kåret som meget bra en gang i tiden)

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Er vel 7.1 analog utgang på 760
    er jo ikke mange som har kjøpt den siden den er så ny men kanskje du kan få erfaring , opplevelse fra denne eieren
    http://avforum.no/minhifi/show.php/dag%20johnsen
    (skal jo være bedre spiller en s550 som ble kåret som meget bra en gang i tiden)
    Godt tips, det. Denne er jo så ny at det ikke er noe særlig prispress på den ennå, men absolutt innenfor prisklassen min.
    Kunne være moro å høre litt om hva som evt. gjør den bedre enn Panasonicen.
    Grunnen til at jeg vurderer Sony høyt er at de visstnok alltid har vært strået vassere enn konkurrentene på hastighet, noe som er viktig for bruksopplevelsen. (Men jeg er jo ikke så bortskjemt, siden jeg har levd lenge med Samsung BD-P1400, en av de aller tregeste i klassen).

Grunnen til at jeg skrev som jeg gjorde lenger opp var at jeg ikke var klar over 760'en til Sony. Uttalelsen var basert på 360 og 560.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du får tråle nettet eller prøve å få testet en 760

Litt skremmende er det når What Hifi skriver nothing på hva som skulle vært negativt men selvfølgelig positivt om man kan få høy ytelse uten for mange penger.
    Sony BDP-S760 Blu-ray player review - from the experts at whathifi.com

Blu-ray and DVD players | What Hi-Fi? Sound and Vision Awards 2009

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon DBP-2010 har vel også analoge utganger, kan det være en BD kandidat?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG BD390 skulle være en god kandidat. Har denne selv, og er så langt meget fornøyd (etter å ha eid den under ei uke, riktignok). Denne har analog 7.1 ut, og i tillegg får du jo innebygd trådløst-nett, og den spiller av .mkv og en bråte andre format fra minnepinne (også filer over 4GB). Den er også forholdsvis kjapp (BD80 er visstnok ganske treg). Koster rundt 3000 kroner.

Test av LG BD390

Hadde forøvrig vært interessant å se en test av BD390 mot BD80.

Newcomer Shooter sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte bdp-s760 på sony center i Sandvika for ca 14 dager siden. Ekstremt godt fornøyd, spesielt med bildekvaliteten på vanlig dvd (som har gjort det moro å se dvd igjen!).

Den har analoge 7.1 utganger, men dette har jeg ikke testet selv ettersom jeg kjører over hdmi...

Et par erfaringer:
    På National Treasure 2 (bd) så jeg plutselig masse detaljer i mørke scener som min gamle panasonic ikke fikk frem...
    På Transformers (dvd) var bildet vanvittig skarpt! Myyye bedre enn det jeg har sett før, selv på min z2000-pj (som jo ikke scoret mer enn midt på treet da Gorm testet den).

Kan anbefale denne på alle måter (med forbehold om at analoge utganger fungerer like bra som resten)

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Shooter,
    kan du ikke prøve de analoge utgangene da?

Jeg er avhengig av disse siden jeg har en eldre receiver, og lurer veldig på denne spilleren....

Kan du teste? Både CD lydkvalitet og HD lydkvalitet på film er veldig interessant å få tilbakemelding på!...

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shooter
    Jeg kjøpte bdp-s760 på sony center i Sandvika for ca 14 dager siden. Ekstremt godt fornøyd, spesielt med bildekvaliteten på vanlig dvd (som har gjort det moro å se dvd igjen!).
    Et viktig poeng for oss som tross alt har en del DVDer i samlingen og ikke tar bryet med å bytte hele samlingen til BD.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shooter

Den har analoge 7.1 utganger, men dette har jeg ikke testet selv ettersom jeg kjører over hdmi...

Et par erfaringer:
    På National Treasure 2 (bd) så jeg plutselig masse detaljer i mørke scener som min gamle panasonic ikke fikk frem...
    På Transformers (dvd) var bildet vanvittig skarpt! Myyye bedre enn det jeg har sett før, selv på min z2000-pj (som jo ikke scoret mer enn midt på treet da Gorm testet den).

Kan anbefale denne på alle måter (med forbehold om at analoge utganger fungerer like bra som resten)
    Hei,

Takker for ditt bidrag, er vel blitt mer og mer sikker på at det er denne jeg bør gå for selv.
    Forstår at du ikke har testet de analoge utgangene som "jeg må bruke", det krever jo masse ekstra kabler.
    For min del har jeg et sett 5.1 kabler som jeg ikke bruker lenger, så eg får koble opp disse når den eventuelt har kommet i hus.
    Min bror bruker en eldre sony blu ray og samme oppsett som meg på primare pre og power settet og lyden der anlogt var meget bra synes eg, eneste var at subben måtte stilles opp med 10 db men det er raskt gjort.

En liten ting for mitt vedkommende, kan du si om strømkabelen er av den "løse" typen eller om den er integrert, grunnen til dette spørsmålet for mitt vedkommende er at eg kan kjøpe den noe rimligere i UK siden eg arbeider her og ta den med meg hjem, men ønsker ikke UK støpsel.

Mvh
    Geir

Newcomer Shooter sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får nok ikke testet analog-utgangene, da jeg ikke har kabler som ville gitt et rettferdig resultat. Dessverre... Mitt inntrykk av hd-lydkvalitet over hdmi (1m supra til Yamaha) er dog at den virker klart bedre enn min gamle bd30. Jeg trenger ikke lenger dra Yamahaen så langt opp for å oppnå tilsvarende dialogvolum, og det meste virker generelt bedre.

Når det gjelder strømkabelen er den av den løse typen som har blitt brukt i "evig tid" av det meste av bærbart utstyr. Dvs eurostøpsel og den lille 2-pol-saken i den andre enden. Jeg fant bilde av baksiden her. Tilkoblingsspenning er iht spek 220-240 V. som vel er std over hele europa. Og sånne kabler har vel alle "kassevis" av

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •