Skal kjøpe blueray spiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skal kjøpe blueray spiller

Har mer eller mindre bestemt meg for å kjøpe Panasonic sin DMPBD80EGK, men etter et par turer innom forskjellig butikker i dag så ser det ut som om denne modellen er litt vansklig å få tak i. Noen flere som har samme erfaring?

Er det noen som vet hvem som kan ha denne spilleren på lager i Oslo/Skedsmo området?
    Eventuelt finnes det noen bedre alternativer i prisklassen 3-5.000?

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en av mange muligheter
    Komplett.no
    (som vil si at la du inn ordre før 0900 i dag kunne du hentet den i Oslo fra kl 1400)
    Komplett.no - Panasonic DMP-BD80 bluray-spiller

henting i Oslo samme dag (men ikke på Lørdager ) er feks også Netshop (men har den ikke bekreftet på lager)
    (vil tro mandag er raskeste du kan få den etter netthandel der du har tilbud om å hente den selv)

Ellers har mange nettbutikker den på lager som sender den pr post til deg som tar noen få dager

Er det ingen grunn til at du skal ha 7.1 analog utganger kan du kjøpe DMP BD60 og den er på lager i mange (fysiske) butikker .feks i Oslo nå
    DMP BD60 er vel ca 1000,- kr billigere en bd80
    (husker jeg ikke feil er analog utgangene eneste forskjell)
    (altså......dmp bd 60 og 80 er samme spilleren men dmp bd80 har i tillegg mulighet for 7.1 analog tilkopling)

man trenger jo ikke betale ekstra for multichannel analog utganger på dmp bd80 om man ikke skal bruke dem for da kan man likegodt kjøpe dmp bd60 og også en billigere spiller

ut fra din signatur(ONKYO TX-NR807) så decoder den alle hd lyd codec så hvorfor trenger du en bd spiller med analog lyd utganger til surround ?
    (analog lyden vil bli dårligere en om du sender lyden digitalt til din reciver + du mister mange funksjoner i lyd/innstillinger om spilleren skal decode og analog convertere lyden fremfor reciver + du må ha en masse phono kabler)

i følge hjemmesider har flere Expert , Lefdal , Elkjøp butikker i Oslo /Akershus dmp bd60 på lager i butikk
    (ikke alle så sjekk hjemmesider / ring så slipper du bomtur
    (sikkert flere som har denne også som Siba osv)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bjoekr
    Eventuelt finnes det noen bedre alternativer i prisklassen 3-5.000?
    Er det veldig viktig at spilleren er så dyr? Elkjøp Lørenskog selger Sony BDP-S360 til 1700 nå (dvs. du kan i hvert fall bestille den på nett til den prisen og hente på Lørenskog).

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Er det veldig viktig at spilleren er så dyr? Elkjøp Lørenskog selger Sony BDP-S360 til 1700 nå (dvs. du kan i hvert fall bestille den på nett til den prisen og hente på Lørenskog).
    Sony 360 er en habil spiller og har vunnet mye ros både her og i bladet hjemmekino.

Det du må se etter er at spilleren har det du behøver, selve spilleren i seg selv er meget bra og bare å anbefale den om den passer ditt behov.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får mye skryt denne spilleren.

Ser de selger den på MPX for 2700 og i følge nettsiden har de 20 stk. på lager.

Panasonic Blu-Ray spiller DMP-BD80EG-K - MPX.no - Elektromarked

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av moses
    Får mye skryt denne spilleren.

Ser de selger den på MPX for 2700 og i følge nettsiden har de 20 stk. på lager.

Panasonic Blu-Ray spiller DMP-BD80EG-K - MPX.no - Elektromarked
    men trenger man det når man kan fint kjøpe dmp bd60 til 1645,- (eller midre)eller Sony S360 til 1700,- (eller midre)
    Ser ingen grunn til å betale mpx eller andre nesten 3000,- kroner om man ikke skal /eller på noen måte trenger å bruke multichannel analog utgangene

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lg Bd390

Selv har jeg hatt gleden av å ha LG BD390 i hus et par dager nå, og er foreløpig storfornøyd med den. Jeg kjøpte den for 3000 på komplett.no, men ser nå at datakjeden.no selger den til rundt 2600.

Vurderte å gå for BD60 jeg også, da jeg strengt tatt ikke trenger analog 7.1, og innebygd trådløs WiFi *kan* man jo klare seg uten. Men så fant jeg en del artikler rundtomkring som omtalte BD60/BD80 som noe av det tregeste som var laget av BD-spillere, og da endte jeg opp med BD390.

Supert med innebygd WiFi. Installasjon av updates går som en lek, og ungene ler seg skakke når vi samler oss foran TVn og søker etter "bloopers" på Youtube, eller barne-tv fra "gamledager". For oss som ikke har mediacenter er det også en velkommen funksjon at man kan streame musikk og video fra PCn over det trådløse nettverket, og man kan visstnok spille av DivX og .mkv og gudene vet hva fra minnepinne vha. USB-inngangen (har ikke testet dette) Oppstart går også kjapt og greit, rekker ikke å bli utålmodig før åpnings-skjermen er på plass. Gnistrende fine farger og bilder, alt i alt meget fornøyd så langt. (På alle bilder jeg ser av den på nettet ser det ut som om fronten er blå og speilblank, men den er heldigvis knall svart). Skulle jeg nevne noe halvveis negativt måtte det være at fjernkontrollen er veldig "plastikk", men den fungerer jo helt greit. Ser noen tester mener at man må finsikte vel mye med den for at spilleren skal reagere, men slik har ikke jeg opplevd det.

Har ellers en kompis som nettopp kjøpte SONY BD-S360, og han er også meget fornøyd med denne. Flott bildekvalitet og relativt kort oppstartstid.

Forøvrig, hvis man ser bort fra oppstartstiden, så virker jo BD60/BD80 helt knall, og de har da også vunnet en del tester etterhvert. De har visstnok et "freeze"-problem, det at bildet innimellom, en veldig sjelden gang, fryser til et øyeblikk (som ved lag-skifte på DVD) før filmen går videre, men dette skjer visstnok meget sjeldent.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke sett skikkelig på forsterkeren din. Men denon 2500bt er nedsatt med 2k. til 5,5k. Det er en meget bra spiller for den prisen.

Den spiller dvd, blu-ray og cd veldig bra.

Blu-ray spillere for ekte HD (High Definition) | Hi-Fi Klubben: DENON DVD-2500BT Blu-ray spiller
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kom det mange bra og konstruktive tilbakemeldinger - takker for disse, selv om jeg nå er mer ussikker enn noen gang

Får vel ta meg en tur å sjekke ut LG BD 390. Denne ser jo lovende ut når man leser de testene den har vært på som ligger tilgjengelige på nettet.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Over helgen kommer hjemmekino ut.. da er det testet greie 4 blu-ray spillere.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lg bd390

Kjøpte nylig denne spilleren og må si spilleren er bedre enn forventet.
    Fikk gode kriterier fra tester, men at jeg kunne kjøre 1080p trådløst fra pc hadde jeg ingen tro på. Det funker som bare det.
    Eneste minus er at den ikke kjører iso og img filer.
    Den har også pass threw på coax/optisk utgang, og 7.1 analog ut funker veldig bra når man tar betraktning til prisen.

Anbefaler denne på det sterkeste!

Bruker den sammens med min lexicon rv-8.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har og akkurat kjøpt en LG BD-390 og er kjempefornøyd.Og nå er jo prisen satt ned enda mere.Rart det finnes noen igjen på lager i Norge,tror ikke nordmenn har fått opp øynene for denne spilleren.
    I England er omtrent lagrene tomme og noen snakker om å prøve å importere fra Tyskland.
    Var skeptisk til LG merket men det viste seg å være grunnløst.
    Har koblet spilleren opp til nettet og kan se Youtube videoer på tv'n.Oppdatering av firmware er enkelt og se videoer og bilder via en memory stick går som en lek.Kan og koble til hardisken og via usb porten.
    Anbefales varmt!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå kjøpt meg spiller og det ble en LG BD-390. Har hatt den i heimen noen dager og fått testet den skikkelig. Er svært positivt overrakset over denne spilleren og kan anbefale den på det varmeste:-)

God Helg!

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 9ppel
    . Men så fant jeg en del artikler rundtomkring som omtalte BD60/BD80 som noe av det tregeste som var laget av BD-spillere, og da endte jeg opp med BD390.
    Da tror jeg du har funnet en meget dårlig kilde. Jeg har selv BD30, som er et par generasjoner eldre enn de du nevner og den var betydelig raskere enn flere av konkurrentene for et drøyt år siden. Påstandene du har lest er etter min mening bare sprøyt.

Btw, jeg er ikke plaget av tempoet på min BD30. Alt som er betydelig raskere bør være fritatt for hastighetskritikk etter min mening (hvis man ikke er "filmklipp"-freak).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •