Nå har jeg hatt og testet veldig mange cd, dvd, bluray spillere, og har derfor kunskap om hvordan forskjellige spillere låter.
Dette har ofte vært ganske dyre spillere mellom 10000 og 25000 tusen kroner. Nå har jeg funnet den beste CD-spilleren jeg noensinne har hørt.
Den heter H/K HD990 og koster billigste sted på nettet kr 2500!!!!!

Denne har 2 digital innganger, så kan brukes sammen med pc, squeezebox o.l
Den har til og med ekte balanserte utganger.

Jeg kjøpte kun denne på soundgarden for morroskyld, siden jeg hadde lest mange veldig gode tester av den.
Jeg er forsatt lamslått av lyden som kommer ut av den.
Jeg har Krell kav-400xi forsterker, og PSB synchrony one.
Bassen som nå kommer ut er av helt annen klasse enn noen av mine tideligere cd-spillere. oppløsningen er helt ennorm, med vanvittig 3d perspektiv. Lyden strekker seg langt utenfor sidene av høytallerene.
Den gir en så naturtro lyd, jeg trodde aldri jeg ville oppnå. Alt låter korrekt. Kassegitarer, stemmer, el-gitarer, bass, trommer, trumpet osv.

JEg må bare dele mine ærfaringer, og råder alle og prøve denne.
Jeg skrudde av de dustete føttene på den, og la 3 holfi dempeføtter under.
2 forran og 1 bak. Det ble kuuult

Den bruker samme DACer som topp of the line CD-spiller fra Cambridge. Den heter 840 tror jeg, og koster greit over kr 10000,-

Jeg er i himmelen, med mitt oppsett nå. og det med cd-spiller til kr 2500,- helt utrolig, livet er herlig :wink:

her er link fra ett forum, der de snakker om spilleren.
H/k Hd990 Cd Player - DTV Forum Australia - Australia's Leading Digital TV and AV Forum