Logitech Z5500 Surround + Blu-ray spiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Logitech Z5500 Surround + Blu-ray spiller

Hei jeg har ett problem. Jeg har Logitech Z5500 Surround anlegg og jeg lurer på om det går an å koble den til en blu-ray spiller og en 3m prosjektor, har bilder av de. Jeg har ikke bestemt meg hvilken blu-ray spiller jeg skal ha enda. men det jeg lurer på er enkelt og greit korsen jeg plugger inn kablene til blu-ray eller prosjektoren?

Newcomer per egil sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det enkleste er vel bare å bruke den digitale lydutgangen på blu-rayspilleren, altså coax eller optisk kabel, til z-5500-kontrollenheten, og hdmi-kabel eller evnt dvi-kabel fra blu-rayspilleren til projektoren.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    åja tusen takk

e har liksom lurt litt på ka coax og optic skulle brukes til men nå vet jeg det alså tusen takk det var veldig hjelpsomt

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke bruk coax eller optisk til Z5500. Hvis du ha en BD spiller som har interndekoding og 5.1 analoge utganger så vil du få ekte HD-lyd.

Den andre bonusen er at du da forbi går Logitech sine interne dekodere og D/A konvertere, som virkelig er av den råttene typen. Du får MYE bedre lyd ved å bruke analogt.

Har hatt de høytallerene før selv, og anlegget er det beste du kan kjøpe under 5-6000,-, så lenge man kjører analogt.

Og det fine med anlegget, er at hvis du vil oppgradere, så kjøper man en ekte hjemmekino receiver og en sub, og bruker høytallerene. Disse låter veldig mye bedre med en skikkelig forsterker. Testet mine på min gamle Sony VA555ES som kostet ca 17000,- ny, og forskjellen var markant, men selve forsterkeren var egentlig alt for kraftig. Så en receiver til 4-6000,- vil være perfekt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Ikke bruk coax eller optisk til Z5500. Hvis du ha en BD spiller som har interndekoding og 5.1 analoge utganger så vil du få ekte HD-lyd.

Den andre bonusen er at du da forbi går Logitech sine interne dekodere og D/A konvertere, som virkelig er av den råttene typen. Du får MYE bedre lyd ved å bruke analogt.

Har hatt de høytallerene før selv, og anlegget er det beste du kan kjøpe under 5-6000,-, så lenge man kjører analogt.

Og det fine med anlegget, er at hvis du vil oppgradere, så kjøper man en ekte hjemmekino receiver og en sub, og bruker høytallerene. Disse låter veldig mye bedre med en skikkelig forsterker. Testet mine på min gamle Sony VA555ES som kostet ca 17000,- ny, og forskjellen var markant, men selve forsterkeren var egentlig alt for kraftig. Så en receiver til 4-6000,- vil være perfekt.
    Jeg er helt enig med AndersT2!

Har per dags dato dette høyttalersettet selv, og har koblet 5.1 analogt via min Sony s550 Blu-Ray spiller, og dette spiller sinnsykt bra til prisen =)

På denne måten får du utnyttet HD-lyden på BD-platene, og selv på dette rimelige anlegget er det så markant stor forskjell på om om du kobler slik eller med vanlig coax/optisk (får da som sagt bare vanlig DD/DTS)..

Så få deg en Blu-Ray spiller med 5.1/7.1 analog-utganger

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har desverre ikke råd til reciever enda men kan hende jeg skaffer det senere, blu-ray spiller derimot har jeg skaffet meg og den var kjøpt litt(blir julegave som ikke er åpnet enda men jeg vet at det er den) etter jeg laget denne tråden, og da kjøpte jeg en LG BDP370 og fant ut at den ikke har 5.1 lyd så det var ganske dritt, men jeg vet ikke helt om jeg skal bytte den ut siden den er uåpnet og skaffe en annen jeg, men problemet er at de ledningene som er fra z5500 anlegget til blu-ray spilleren si for eksempel Panasonic DMP-BD80 så hvordan kobler jeg de kablene til spilleren og om dette går?

Jeg har som sagt ikke en reciever så viss det ikke går uten det så må jeg nok bare nøye meg med den spilleren.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dark Angel
    jeg har desverre ikke råd til reciever enda men kan hende jeg skaffer det senere, blu-ray spiller derimot har jeg skaffet meg og den var kjøpt litt(blir julegave som ikke er åpnet enda men jeg vet at det er den) etter jeg laget denne tråden, og da kjøpte jeg en LG BDP370 og fant ut at den ikke har 5.1 lyd så det var ganske dritt, men jeg vet ikke helt om jeg skal bytte den ut siden den er uåpnet og skaffe en annen jeg, men problemet er at de ledningene som er fra z5500 anlegget til blu-ray spilleren si for eksempel Panasonic DMP-BD80 så hvordan kobler jeg de kablene til spilleren og om dette går?

Jeg har som sagt ikke en reciever så viss det ikke går uten det så må jeg nok bare nøye meg med den spilleren.
    Selv om LG370 er en meget god spiller, så vil jeg nok anbefale deg å bytte for å kunne få HD lyd. Det er virkelig ett steg opp.

Det du trenger for å få en BD spiller koplet til Z-5500 er 3 stk 2xRCA til 3.5mm mini jack. Dette er en meget enkelt kabel å skaffe, alle el-butikker burte ha en slik, og de er ikke dyre heller. Men dobbelsjekk når du kjøper de at selve ytterkappen på 3.5mm enden av kabelen ikke er for tykk. Kontaktene på PCer og PC anlegg sitter litt nære hverandre, og da passer ikke det med 2 eller flere tykke sidenav hverandre. Og det burte holde med de standard typene du finner. Men vil anbefale en med en hel sirkel på ytterkontakten på RCA pluggen, og ikke de med kun 4 tapper, disse sitter meget dårlig.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du kan kjøpe tre av disse her og en blu-ray spiller med 5.1 utgang så får du hd-lyd med bare z5500
    Komplett.no - Lydkabel Minijack 3.5 mm - 2x Phono RCA og så velger du 6 channel direct bakpå kontrollsenteret til z5500

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tusen takk dere så dere sier jeg må kjøpe 2 stk sånne minijacker med 3 ledninger på

holder det ikke med 1? sorry for dumme spørsmål men jeg er ganske ny på dette

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tusen takk dere så dere sier jeg må kjøpe 2 stk sånne minijacker med 3 ledninger på

holder det ikke med 1? sorry for dumme spørsmål men jeg er ganske ny på dette
    Du må ha 3 stk.

Med 1 så får du kun stereo.

Med 3 så får du full 5.1 surround.
    -Kabel 1 er front høyre og venstre kanal
    -Kabel 2 er høyre og venstre surround kanal
    -Kabel 3 er senter og subwoofer kanal.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    aha skjønner skal teste det ut jeg og så får dere vite svaret senere takker så mye for svar, tror nok ikke det å hoppe fra optical lyd til hd lyd er noe stor sak å få gjort litt kjipt da siden spilleren var julegave men fattern har nok forståelse for å oppgradere til en som er bedre og med hd-lyd

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    aha skjønner skal teste det ut jeg og så får dere vite svaret senere takker så mye for svar, tror nok ikke det å hoppe fra optical lyd til hd lyd er noe stor sak å få gjort litt kjipt da siden spilleren var julegave men fattern har nok forståelse for å oppgradere til en som er bedre og med hd-lyd

God jul forresten

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •