Sony BDP-S760 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 60

Tråd: Sony BDP-S760

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Alle bd spillere (noen av de nyeste) jeg har sjekket manualene til kan ikke sende ut hd versjonene av dd og dts over analog eller spdif ut. Om s760 kan sende ut dts hd ma og dd hd over analoge utganger er den et klart valg for min del (og sikkert endel andre som sitter med rent stereo oppsett). Har gått over fra surround til stereo og trenger derfor enten en bd spiller med gode analoge utganger eller en billig receiver til å dekode hd formatene.

RoKo, har du testet analogutgangene enda? Venter i spenning...

På bildesiden vil det uansett for min del bli en stor forbedring fra ps3, men når du får tid hadde det vært flott med bilder i denne tråden. Om de kan få frem forskjellene da...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    På bildesiden vil det uansett for min del bli en stor forbedring fra ps3, men når du får tid hadde det vært flott med bilder i denne tråden. Om de kan få frem forskjellene da...
    Er forskjellen på BD spesielt stor i det hele tatt? Mitt inntrykk fra de testene jeg har lest er at forskjellen ligger i behandlingen av DVD signalet. Har ikke testet selv. Tenkte å teste litt i helga mellom PS3 Slim og Sony 350.

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Henger ikke helt med jeg.
    Hvorfor skulle det bli resamplet ?
    Når du skriver vanlig DTS kvalitet så er det jo ingen ting som heter resamplet til vanlig DTS kvalitet og er det DTS man får ut sier jo det at det overhode ikke er decoding da DTS (CORE) er det man får når en spiller ikke støtter decoding av DTS HD MA.

Resampling...mye av lyd på DTS HD MA er 16 bit 48 kHz
    Hva slulle en resampling gi ?
    eller
    24 bit 48 kz resamples til ?

Nå har ikke tidligere modeller til sony (feks S550) resamplet noe lyd
    Hva er nytt med S760 ?
    Nei, det er kanskje ikke så rart, for det er vel litt upresist skrevet av meg. Jeg bare la inn en kommentar til det som CNK skrev i et tidligere innlegg her.. jeg skjønte liksom ikke at spilleren skulle dekode og nedsample et høyoppløst format for deretter å sende dette nedsamplede signalet til DAC'en og så videre til analogutgangene....

Jeg har hele tiden forstått det slik at når en spiller støtter decoding av hd lyd, så skjer digital til analog omformingen med basis i det digitale høyoppløste signalet på plata, og dermed ivaretas kvaliteten fra det digitale signalet i det analoge ut fra spilleren. Om dette skulle være feil, så må jeg ha ny receiver!

Ok, sikkert ikke veldig mye mer presist formulert dette heller, men håper dere skjønner hva jeg mener likevel..? :roll:

J.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle bd spillere (noen av de nyeste) jeg har sjekket manualene til kan ikke sende ut hd versjonene av dd og dts over analog eller spdif ut. Om s760 kan sende ut dts hd ma og dd hd over analoge utganger er den et klart valg for min del (og sikkert endel andre som sitter med rent stereo oppsett). Har gått over fra surround til stereo og trenger derfor enten en bd spiller med gode analoge utganger eller en billig receiver til å dekode hd formatene.

RoKo, har du testet analogutgangene enda? Venter i spenning...

Ingen spillere vil noensinne kunne sende HD lyd over SPDif, der blir den nedsamplet til DD, DTS eller Stereo PCM.

Hvis spilleren har analoge 5.1 eller 7.1 utganger så får man EKTE HD-lyd ut via de utgangene. S760 gjør garantert dette. Analoge stereo utganger får man kanskje HD lyd nedsamplet til stereo.

Analog utgangene har full båndbredde. Det eneste minuset kan være at LFE kanalen (altså .1) han ligge 10 dB lavere enn hvis det sendes digitalt. Dette må da rettes opp enten i spiller eller forsterker.

Alle spillere fra denne og forrige generasjon sender HD lyd analogt, hvis utgangene er der. Det er f.eks. det som var forskjellen på S350 og S550 (Og det samme mellom Panasonic spillerene 35 og 55). De dyreste hadde analoge utganger.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    Er forskjellen på BD spesielt stor i det hele tatt? Mitt inntrykk fra de testene jeg har lest er at forskjellen ligger i behandlingen av DVD signalet. Har ikke testet selv. Tenkte å teste litt i helga mellom PS3 Slim og Sony 350.
    Skal en tro hjemmekino, lydogbilde, whathifi og resten av gjengen skal det jo være forskjell, ellers er det rimelig "teit" at noen får 6/6 og andre 4/6 på bilde kun avhengig av hva de gjør med sd signaler. RoKo driver vel å tester så får se hva slags konklusjon han gjør.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Hvis spilleren har analoge 5.1 eller 7.1 utganger så får man EKTE HD-lyd ut via de utgangene. S760 gjør garantert dette. Analoge stereo utganger får man kanskje HD lyd nedsamplet til stereo.
    Sjekket manualen til lgs 390 spiller, den sender den visstnok 2ch pcm på stereo og 5.1/7.1 pcm på den analoge 7.1 utgangen.

Mon tro om jeg heller burde gå ned et hakk på spiller dersom dette stor sett er det eneste man betaler for en klasse opp. Bd spillere mikser vel inn all info fra hd sporet til stereo utgangen dersom denne er i bruk...(minus surround?)

Dårlig at det ikke er opplyst om det er samme d/a del som står for konverteringen eller ikke på 2.0 eller 7.1 utgangene. (noe det kanskje er?)

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra manualen til s760, tolker det dit hen at det ikke er noe downmiksing av noen sort så lenge man setter analoge utganger som prioritet.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dårlig at det ikke er opplyst om det er samme d/a del som står for konverteringen eller ikke på 2.0 eller 7.1 utgangene. (noe det kanskje er?)
    Skriver det som er vanlig på spillere fra ca 5-6 000 og ned å det er at de har to DA brikker
    Den ene til stereo bruker å være en 2 kanals stereo DAC
    den andre bruker å være en (one chip) 8 kanals DAC
    Langt fra dårlig alternativ til et "normalt" anlegg og mange bra BD spillere med bra omtale av analog lyd har dette oppsettet.

Vanlig er det også at multikanals HD lyd fra plate decodet og downmixed til 2 kanaler normalt vil ha 16 bit 48 kHz (eller få spillere kan gi 24 bit 48 kHz)
    (nå er det jo slik at normalt er lyden på BD plater 16 bit 48 kHz eller 24 bit 48 kHz så man snakker her ikke om noen enorm dynamisk kompresjon da 2 kanals analog ut vil ha samme eller tilnærmet samme bit/kHz som den digitale kilden på plate

men vanlig i BD spillere (som det meste av annet audio utstyr) har såkalt upsampling DAC

multichannel analogt
    -10 db LFE er nevnt på analog lyd ut fra spillere men er da høytalere er satt som store i spiller
    er de satt som små er det vel -15 db
    (som kompanseres med å skru opp LFE i reciver eller volum bryter på subwoofer)

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det noen nye tester av denne spilleren?

Har sett den på What HIFI, men kan ikke finne så mye enda...

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I motsetning til 550, kan 760 gå ett og ett stillbilde frem.
    Ikke noe savn på tidligere modeller, men man merker det når man skal forsøke å sammenlikne spillerne.

Ren skalering, svært god dybdefølelse i et rent bilde og ulike forbedrende filtre gjør virkelig jobben sin på denne spilleren. Det er mye å teste ut, men jeg har svært lite tid - derfor trekker sammenlikningsprosessen litt ut...

Jeg har ennå ikke sammenliknet DVD-er, men tar dette så snart jeg kan.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med lagring - i følge sony.no har den ikke "Lokal lagring for BD-live". Har denne internminne eller er en avhengig av en USB-pinne? Jeg ser at den kun har USB-port foran, så det blir jo litt motbydelig i så fall.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har plassen, men lagringsbrikke følger ikke med.
    Plasseringen er bak, akkurat som med tidligere modeller. Ingen endring der.

Merkelig at de ikke har "råd" til å inkludere en fattigslig minnebrikke?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Glimranne RoKo

Eg har 550 å har lurt på om 760 vil gje meg bere bilde.. eg vente i spenning på flerre testpubliseringar RoKo

all the best!

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Plasseringen er bak, akkurat som med tidligere modeller. Ingen endring der.
    Jeg så det nå på bildet av baksiden - ble litt forvirret av EXT-merkingen av USB-porten bak.

Merkelig at de ikke har "råd" til å inkludere en fattigslig minnebrikke?
    +1

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen med flere erfaringer ? Spilleren er satt opp med WLAN , kan dette brukes til å streame fra PC ? unskyld spm. men er ei sinke på data :cry:

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    spilleren kan kun streame bilder fra data'n. Ikke musikk eller film dessverre... :cry: har ikke spilleren selv, men sjekket ut dette da jeg vurderte denne spilleren en stund...

J.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I motsetning til 550, kan 760 gå ett og ett stillbilde frem.
    Ikke noe savn på tidligere modeller, men man merker det når man skal forsøke å sammenlikne spillerne.
    .

Ikke det at det er så viktig, men det kan du også på S550 etter siste programvareoppdatering :-D
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wampeng
    Eg har 550 å har lurt på om 760 vil gje meg bere bilde.. eg vente i spenning på flerre testpubliseringar RoKo

all the best!
    Det beste bildet vil du få hvis du kjører 576i ut på DVD (fra S550) og lar TVen din oppskare bildet. Ingen BD/DVD spiller matcher oppskaleringen denne TVen har. I allefall ikke til under 20.000.

Sony har derfor en stor svakhet når du ikke kan velge souce-direct direkte fra fjernkontrollen slik du kan med Pioneer og vel på noen Denon spillere. Jeg ville derfor heller ha satset på en slik spiller før Sony, selv om Sony på alle måter ellers er en knall spiller.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Link til flere tester

Vurderte Denon DBP-2010 som min første dedikerte Bluay spiller, men etter å ha lest siste bluray testene i siste utgaver av Hjemmekino og Lyd og bilde, så kikket jeg litt rundt på nett for andre alternativ. Sonys BDP-S760 dukket opp på flere forum som et meget godt kjøp. Her er linken til testene:

Review of Sony BDP-S760, Review Sony BDP-S760 - Blu-Ray Players

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Ikke det at det er så viktig, men det kan du også på S550 etter siste programvareoppdatering :-D
    Så bra - da kan jeg jo langt lettere sjekke kvaliteten mellom dem!

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •