Blu-ray spiller til stereoanlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Blu-ray spiller til stereoanlegg

Hei

Har idag gått bort fra surround og over til dedikert stereo, med de fordeler og ulemper det fører med seg. Har tidligere brukt ps3 tilkoblet receiver med hdmi for hd-formatene.

Skal jeg koble ps3 med spdif til dac før forforsterkeren blir signalene nedsamplet, kjører jeg hdmi fra ps3 til tv og tar lyden ut fra tv blir lyden ikke det helt store. Er vel neppe påkostet god analogdel der (panasonic pv60).

Alternativet som da gjenstår er blu-ray spiller med god analog del som yter anlegget rettferdighet. De aller fleste har vel audio ut (L&R), men disse er vel i samme kvalitet som sitter i tven min. Burde vel derfor gå for noen med dedikert 7.1 ut slik at jeg kan sette center, sub osv til off i bd spillerens menu og ikke miste nevneverdig informasjon.

Er LG sin 390 spiller det åpenbare valget for meg? Ser denne ble testvinner i hjemmekino og fikk bra tilbakemelding for gode analogutganger. At den spiller mkv samt kan stream fra pc gjør det hele bare til et bedre kjøp.

Innspill, kommentarer og andre anbefalinger tas imot!

Edit:skrivefeil

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Hei

Har idag gått bort fra surround og over til dedikert stereo, med de fordeler og ulemper det fører med seg. Har tidligere brukt ps3 tilkoblet receiver med hdmi for hd-formatene.

Skal jeg koble ps3 med spdif til dac før forforsterkeren blir signalene nedsamplet, kjører jeg hdmi fra ps3 til tv og tar lyden ut fra tv blir lyden ikke det helt store. Er vel neppe påkostet god analogdel der (panasonic pv60).

Alternativet som da gjenstår er blu-ray spiller med god analog del som yter anlegget rettferdighet. De aller fleste har vel audio ut (L&R), men disse er vel i samme kvalitet som sitter i tven min. Burde vel derfor gå for noen med dedikert 7.1 ut slik at jeg kan sette center, sub osv til off i bd spillerens menu og ikke miste nevneverdig informasjon.

Er LG sin 390 spiller det åpenbare valget for meg? Ser denne ble testvinner i hjemmekino og fikk bra tilbakemelding for gode analogutganger. At den spiller mkv samt kan stream fra pc gjør det hele bare til et bedre kjøp.

Innspill, kommentarer og andre anbefalinger tas imot!

Edit:skrivefeil
    Dette venter eg og på svar, og hva merker er best til normal pris.

Active Andreash sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Panasonic

Hei.

Jeg lurer egentlig også på samme spørsmål.

HVa med Panasonic BD80? Den "vant" jo i L&B nettopp..

Sony sin fikk også noe skryt på forrige generasjon.. hvordan er de nå?

mvh
    Andreas

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om en spiller som en kan få ut analog og mest HI-END lyd i stereo ???

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •