LG BD390 sonefri på vanlig DVD? Her er løsningen :)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG BD390 sonefri på vanlig DVD? Her er løsningen :)

Har samlet på DVD'er fra tidenes morgen, og har mange filmer på Sone 1 som ikke var mulig å få tak i på Sone 2 den gangen. Her er løsningen på hvordan du gjør LG BD390 sonefri på vanlig DVD. Vanvittig enkelt! :-D

PS: Gjør NØYAKTIG som det står i oppskriften. Hvis ikke får du bare feilmelding å må prøve på nytt.

LG 5931 - multi-region.net

Newcomer Helgenen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du si noe om din erfaring med denne spilleren. Vurderer den seriøst. Har du testet trådløst nett ?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne framgangsmåten virker på flere LG-spillere.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Helgenen
    Kan du si noe om din erfaring med denne spilleren. Vurderer den seriøst. Har du testet trådløst nett ?
    Har nettopp fått den og har ikke fått sett mer enn 4-5 Blu-Ray filmer og noen få DVD-filmer, men erfaringen så langt i forhold til min forrige Panasonic BD-55 er følgende:

1) Den er en go del raskere både i oppstart og ved loading av filmer

2) Jeg synes den takler sidelengs kamerabevegelser bedre enn Panasonicen. Ingen skjelvinger eller hakking som jeg kan merke

Ellers er den jo nesten et lite mediacenter, som kan spille av musikk, film, vise bilder osv. Youtube-funksjonen fungerer også helt greit.

Som avspiller av nedlastet "backup-materiale" er den faktisk den eneste spiller som har klart å vise min referanse 12GB Transformers mkv-fil i 1080P uten hakking.

Når det gjelder det trådløse nettverket så er jeg mest fan av kablet da jeg har nettverk trukket rundt i hele huset, men jeg testet funksjonen med en gang jeg fikk den og det fungerte bra. Utrolig enkelt å sette opp, og jeg testet for moro skyld en film fra serveren min trådløst for å se om den hakket. Husker ikke om det var HD, men det gikk ihvertfall glatt. Kan ikke garantere deg at den klarer alt HD-materiale trådløst vel å merke. Da må jeg teste litt mer i så fall. Skal se om jeg får testet litt på dette i morgen, så kan jeg informere her

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Denne framgangsmåten virker på flere LG-spillere.
    Det er korrekt! Oppskriften jeg fant hører egentlig til en annen spiller, men funker gullfint på BD390 :grin:

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av txd1979
    Det er korrekt! Oppskriften jeg fant hører egentlig til en annen spiller, men funker gullfint på BD390 :grin:
    Jeg fant den da jeg søkte på LG 370.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Jeg fant den da jeg søkte på LG 370.
    Så bra Er meget fornøyd nå som jeg kan se alt jeg har av film på kun 1 spiller

Newcomer OddB sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt BD390 i et par uker nå, har ikke brukt den veldig mye akkurat, men så langt fornøyd. BORTSETT fra at jeg ikke får Wi-Fi-opplegget til å funke. Har prøvd å koble til mange ganger, noen ganger går det, andre ganger ikke. Dvs. etter at jeg har fått det til virker den f.eks. på Youtube helt ok. Avslutter og ser en film, og etter filmen er connection borte igjen.:twisted:

Signalstyrken varierer fra 2-4 av 7, så trodde egentlig det var ok. Men prøvde i kveld å flytte routeren inn i stua. Signalstyrken gikk da naturligvis opp, men spilleren mistet forbindelsen etter en stund likevel.

Velger egentlig å tro at det kan være noe kompatibilitetsproblemer mellom BD390 og routeren (Jensen Air:Link WBR 6954), kjøpt for 3 år siden.

Noen som har vært borti det samme, eller som har en formening om hva som er galt?

På forhånd takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder det trådløse nettverket så er jeg mest fan av kablet da jeg har nettverk trukket rundt i hele huset, men jeg testet funksjonen med en gang jeg fikk den og det fungerte bra. Utrolig enkelt å sette opp, og jeg testet for moro skyld en film fra serveren min trådløst for å se om den hakket. Husker ikke om det var HD, men det gikk ihvertfall glatt. Kan ikke garantere deg at den klarer alt HD-materiale trådløst vel å merke. Da må jeg teste litt mer i så fall. Skal se om jeg får testet litt på dette i morgen, så kan jeg informere her
    Kan jeg spørre hva slags trådløs router du bruker?

Jeg vurderer å skaffe meg en WI-FI BD-spiller, da det er et stykke fra dataen og til hemsen der tv`n står. Mulig det blir en Playstation 3 som averteres til 2490,- nå. Har bare en Belkin G-typer router.

Finner man HD mpeg-filer også, eller er MKV det definitive HD-formatet?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audunsen
    Kan jeg spørre hva slags trådløs router du bruker?

Jeg vurderer å skaffe meg en WI-FI BD-spiller, da det er et stykke fra dataen og til hemsen der tv`n står. Mulig det blir en Playstation 3 som averteres til 2490,- nå. Har bare en Belkin G-typer router.

Finner man HD mpeg-filer også, eller er MKV det definitive HD-formatet?
    Jeg bruker denne: Linksys WRVS4400N - Prisguide - Audiovisuelt.no

Gammel men har vært storfornøyd med den siden jeg kjøpte den i 2007 en gang.

Når det gjelder spørsmålet ditt om HD på mpeg, så er jeg desverre ikke rett mann til å svare deg :-|

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Weekend tilbude til mpx virker jo uslåelig akkurat nå. Slår nok til selv på denne, særlig siden den behandler mkv materiale såpass bra.
    Lite spm til dere som har denne. Hvordan behandler den vanlige DVD plater, klarer den å oppskalere på en god måte ala BD 80?

Newcomer OddB sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er kjempefornøyd med min, hvertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Innuendo
    Weekend tilbude til mpx virker jo uslåelig akkurat nå. Slår nok til selv på denne, særlig siden den behandler mkv materiale såpass bra.
    Lite spm til dere som har denne. Hvordan behandler den vanlige DVD plater, klarer den å oppskalere på en god måte ala BD 80?
    Jeg er veldig fornøyd med DVD-avspillingen, men jeg hadde BD55 tidligere og mener subjektivt at BD55 var litt bedre, så BD80 er vel muligens litt bedre enn den igjen, uten at jeg har testet BD80. For meg var allikevel sonefri dvd det viktigste.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da er denne bestilt
    Den har jo gått mye ned i pris siden den ble introdusert og siden den fikk eisa award så bør det vel være en rimlig god spiller også.
    Selv kun tenkt å bruke den til blu-ray, beholder nok den gamle dvd spilleren i oppsettet en stund til.
    Videre spennende å prøve det trådløse, men her har eg nok en jobb å gjøre og sette meg inn i dette.

Mvh
    Geir

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GFE
    Ja, da er denne bestilt
    Den har jo gått mye ned i pris siden den ble introdusert og siden den fikk eisa award så bør det vel være en rimlig god spiller også.
    Selv kun tenkt å bruke den til blu-ray, beholder nok den gamle dvd spilleren i oppsettet en stund til.
    Videre spennende å prøve det trådløse, men her har eg nok en jobb å gjøre og sette meg inn i dette.

Mvh
    Geir
    Gratulerer å lykke til med spilleren Jeg er som sagt veldig fornøyd! Kjøpte spilleren for 3500,- for kort tid siden, så prisen nå er jo veldig hyggelig

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg handlet meg LG BD390 også. Blir min første Blu-ray-spiller det her.
    Kjekt med 7.1 analog utgang også. Da kan man få seg en rimelig surroundreciever også.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En fantastisk flott spiller. Nå er ikke plasmaen min av heftigste kvalitet, men bildet er likevel helt suverent å se på.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audunsen
    En fantastisk flott spiller. Nå er ikke plasmaen min av heftigste kvalitet, men bildet er likevel helt suverent å se på.
    Kjekt å se at flere enn meg er fornøyd med spilleren

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •