kornete bilde med blueray

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

kornete bilde med blueray

jeg har kjøpt en bluerayspiller panasonic BD 35. jeg kjører denne på en LG PG6000. Men på veldig mange filmer er bildet veldig kornete, spesielt i mørke secener. Bildet mot blanke flater som feks vegger er det også mye forstyrrelser i bildet. Dette er selvfølgelig meget irriterende. Hva kan dette komme av? Er det noen innstillinger som er feil, eller kan det rett og slett være noe galt med spilleren? Svar taes i mot med takk

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erikandy
    jeg har kjøpt en bluerayspiller panasonic BD 35. jeg kjører denne på en LG PG6000. Men på veldig mange filmer er bildet veldig kornete, spesielt i mørke secener. Bildet mot blanke flater som feks vegger er det også mye forstyrrelser i bildet. Dette er selvfølgelig meget irriterende. Hva kan dette komme av? Er det noen innstillinger som er feil, eller kan det rett og slett være noe galt med spilleren? Svar taes i mot med takk
    Prøv med en kalibreringsdisk for å se at instillingene er korrekte først.

Vær imidlertid obs på at mange blu ray filmer ikke har perfekt billedkvalitet selv om blu ray mediet har meget bra kapasistet. Billedkvaliteten blir ikke bedre enn innspillingen/redigeringen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du kalibrert tven skikkelig , eventuelt sjekke på nette om andre har lagt ut "oppskrifter" du kan teste.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svaret kan også ligge i at film faktisk er ganske kornete og PG6000 har ikke den samme støyreduksjonen som en del lcd tv-er. Dette sier jeg ikke i negativ forstand siden tv-en i større grad bringer frem den teksturen film faktisk skal ha.

Hvis det er snakk om masse elektronisk støy så er det mulig du har stilt kontrasten litt for høyt. Uten en kallibrerings dvd så kan det lønne seg å sette metrene et sted rundt midten.

Har tv-en en cinema funksjon så kan det være hensiktsmessig å bruke denne.

Forøvrig kan det være verd å merke seg at mindre støy er mer "smear"...

Fjerner man støyen forsvinner også en del av detaljene i bildet.

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk instillingen som heter sharpness eller detail. For mye sharpness fremprovoserer ofte mer støy i blidet.
    Men mange filmer har endel støy i bildet, selv om det er Blu-ray. Feks Oceans'13 er et godt eksempel på det. Og dette legger man spesielt godt merke til - som du skriver - på ensfargede vegger i bakgrunnen.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når tv er kalibrert og man ikke er fornøyd så har også panasonic dmp BD35 ulike reduksjoner/forbedrings innstillinger til bilde

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok. takk for gode tips og råd. Skal prøve det ut og se om det blir noen forbedringer

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har forresten slitt mye med å få kalibrert tven sikkelig. fabrikkinstillingene til LG var helt hinsides dårlig på PG6000 og jeg er ingen ekspert på å instillinger. har riktig nok stilt det inn sånn tålig bra, men er ikke helt fornøyd enda. har sjekket ut på nettet om noen har lagt ut noen innstillinger de er fornøyd med, men har ikke funnet noen spesifikt på PG6000.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    at det fantes egne kalibreringsdvder visste jeg ikke engang. sjekker litt på nettet nå, men noen som har noen tips hvem jeg burde velge? burde nok være en rimelig brukervennlig for en som meg

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Monster Cables sin kalibrerings disc er nok den enkleste. Selv moren din vil klare å bruke den

Jeg foretrekker selv DVE sin på Blu-ray. Den er noe mer avansert enn Monster sin, men absolutt ikke uoverkommelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok mange takk