Sonefri Bluray spiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Active
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    473
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sonefri Bluray spiller

Har endel bluray filmer etter hvert, og har gjort noen bomkjøp også der jeg har vert så urutinert å glemme å se på sone. Noen som aner om det er noen av spillerene på markedet som er sonefrie, eller som er lette å lage sonefrie?

Min spillerer er en Sony Bdp s-550 , men ser enn må sende denne inn for å få den sonefri, og lodde på noe, noen i norge som driver med dette?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel foreløpig bare Oppo som er sonefri på BD.

Det er vel like greit å kjøpe en billig sone A spiller som å begynne å modifisere en annen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppo BDP-83 er helt strålende. God på DVD og god på Blu-ray. Samtidig har du avspilling av SACD og CD helt i øverste klasse...spør du meg!

...og ja, du får den sonefri!

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Det er vel foreløpig bare Oppo som er sonefri på BD.

Det er vel like greit å kjøpe en billig sone A spiller som å begynne å modifisere en annen.
    De fleste blu-ray spillere kan gjøres sonefrie også Sony 550, men på den må man lodde inn en chip. Det finnes to blu-ray spillere som er sonefrie via software og det er den billigspilleren de har på Coop Obs og som nevnt Oppo. Det som er dumt med Oppoen er at den ikke kan oppdatere firmware uten å miste sonefriheten, men den gjøres også sonefri ved å bytte en flatkabel og da kan den oppdateres som normalt.

DVDirect i Stockholm kan gjøre Sonyen til trådstarter sonefri for ca 1500SEK, men da må du enten sende den til Stockholm eller dra dit en tur. Vet ikke om noen i Norge som gjør dette enda desverre.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teigas
    Min spillerer er en Sony Bdp s-550 , men ser enn må sende denne inn for å få den sonefri, og lodde på noe, noen i norge som driver med dette?
    Hvis du er flink med loddebolten så er kanskje dette løsningen for deg :

ICOS HD Sony S550 Modkit

Active
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    473
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett alternativ jeg ikke har tenkt på kan væreå ta backup av bluray platene jeg har som ikke er rett sone, som jeg har kjøpt på bomkjøp (backup av plater du eier er vel fremdeles lov) ?

Har bluray brenner fordi jeg har HD video kamera, og vil ha den ut på den kvaliteten de ble filmet i

Så om jeg tar bakup av filmen, finnes det noen program som da kan gjøre filmen sonefri når man skal brenne den utigjen? Hvet det gikk på dvd, med programmer som dvd shrink osv.

Newcomer JølleAudio sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg venter på Cambridge Audio sin første blu ray, som visse ting tyder på er sonefri. Må selvfølgelig sjekke først.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Har endel bluray filmer etter hvert, og har gjort noen bomkjøp også der jeg har vert så urutinert å glemme å se på sone. Noen som aner om det er noen av spillerene på markedet som er sonefrie, eller som er lette å lage sonefrie?

Sjekk ut stegen.com Nederland så vidt jeg vet....

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett alternativ jeg ikke har tenkt på kan væreå ta backup av bluray platene jeg har som ikke er rett sone, som jeg har kjøpt på bomkjøp (backup av plater du eier er vel fremdeles lov) ?

Har bluray brenner fordi jeg har HD video kamera, og vil ha den ut på den kvaliteten de ble filmet i

Så om jeg tar bakup av filmen, finnes det noen program som da kan gjøre filmen sonefri når man skal brenne den utigjen? Hvet det gikk på dvd, med programmer som dvd shrink osv.
    Et "problem" som da umiddelbart popper opp er at sone-opplegget er det samme på PC'er óg. Du kan vel bytte mellom soner 5 ganger før det låser seg så du bør brenne alle filmene i samme omgang.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egentlig ikke helt lov liksom ops: , unntagen de BD'ne som er utgitt med "digital copy", men akkurat om noen bryr seg er vel lite sannsynlig.

Så da er det vel bare å rippe i vei og se om en brent versjon av fila spiller i region B spillern din, eller? :roll:

Det var det jeg tenkte jeg :twisted: , det du egentlig var ute etter å spørre om var et bra rippe program. :razz:

Dette skal være det beste og kanskje det eneste;
    SlySoft AnyDVD HD

Det billigste i lengden er vel å kjøpe Coops spiller'n hvis du skal fortsette å kjøpe region A filmer, eller selge spiller'n din å kjøpe en sonemodda Oppo.

Også kan du jo sjekke sonekodingen før du kjøper her;
    Blu-Ray Region Code Info

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Egentlig ikke helt lov liksom ops: , unntagen de BD'ne som er utgitt med "digital copy", men akkurat om noen bryr seg er vel lite sannsynlig.
    I dette tilfellet legger bransjen helt og holdent opp til kopiering. Prøv å stopp oss, sier bare jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ingen Blu-Ray spiller på Coop's sine sider jeg.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke sånn på BD som på DVD og CD at man har lov til å ta "sikkerthetskopi" til eget bruk?

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smartclub og Coop skal ha Tecsonic-spilleren. Du må vel nesten dra eller ringe til en av butikkene, tenker jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spareblære
    Smartclub og Coop skal ha Tecsonic-spilleren. Du må vel nesten dra eller ringe til en av butikkene, tenker jeg.
    Ok Det er sikkert ikke noe spes og samle på. Men nå er det budskjet hjemmekino jeg har. Og siden jeg er student, så for det bli billige komponenter frem til jeg er ferdig utdannet

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, du får vel ikke billigere BD komponenter/spiller enn Tecsonic/United og mange vil nok være uenig i at de ikke er noe å samle på;

http://avforum.no/forum/dvd-blu-ray-...er-sone-b.html

http://avforum.no/forum/search.php?searchid=3922683

Startet på 1990 i fjor, har vært solgt under 800kr. og ligger vel nå på 990-1200kr.

Ripping og brenning er jo ikke gratis det heller.
    8)
    :shock:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •