New Denon DVD Players 3910 & 2910 - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 28 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 543
    Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    jada, her skal vi fristes.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er min 2910 i hus!!!

Førsteinntrykket er VELDIG bra, pga masete kone som lurte fælt på hva den nye "boksen" var og ikke minst hvor mye den kostet så fikk jeg dessverre ikke testet så veldig mye i går kveld.

Har tidligere kjørt med DVI 1280x720 fra en HTPC og Holo3DGraph/Xcard combo mot en AE500 prosjektor

Førsteinntrykket var VELDIG bra. Bildet var klart og rent og jeg synes fargene var dypere og kontrasten var bedre enn min gamle HTPC løsning.
    Tidligere på min HTPC løsning så har jeg tatt lyden ut digitalt rett fra xcard'et via 10 meter kabel til min Denon 3801 forsterker. Med digital ut fra 2910 fikk jeg en kjenpeoverraskelse, lyden var MYE fyldigere og hadde vesentlig mere punch. Måtte faktisk skru ned lyden en del for ikke å vekke ungene. Surround følelsen var vesentlig bedre og jeg ble helt oppslukt i filmen. Siden jeg ikke hadde ventet dette så ble min første test av spilleren veldig fokusert på filmlyd....Tenkte rett og slett ikke at denne oppgraderingen ville ha noe å si for lyden

I flere sammenligninger av 2910 og 3910 i andre forum så har det blitt nevnt at lyden er MYE bedre på 3910 enn 2910, i såfall må jeg si at 3910 eiere er på vei til himmelen.

Jeg testet to filmer, Sinbad sone 2 PAL og Pearl Harbor Sone 2 PAL, grunnen til at jeg testet spesielt disse er at jeg har hatt litt problemer med hakking i bildet på PAL filmer med mitt tidligere oppsett, og jeg husket spesielt å ha sett det i disse to filmene. Til min store glede så så jeg ingen problemer på noen av disse to filmene, bildet fløt jevnt og fint, bildekvaliteten var helt fantastisk bra og lyden var som nevnt utrolig bra

Hvis noen kjenner til en firmwareoppgradering for å gjøre 2910 sonefri så rop ut!

NB!! Dette er skrevet basert på kun en kort test

Active Neonsun sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med du kjøpte den på HFK? Jeg kjøpte 3910'en der, og fikk samtidig med gratis sonemodding. Plata med firmwaren hadde de ikke fått ennå, men den skulle komme i går. (til M.Thranes gate iallfall.) Da jeg ringte og sjekka, hadde de ni paller med utstyr som ikke var pakket ut ennå, så de visste ikke om den var med inni der et sted - men hvis den hadde kommet med, var det kanskje med firmware til 2910 også? Regner med at det i det minste er på vei rimelig snart. Rart om de ikke nevnte dette (spurte du?) da du kjøpte den..?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aahhh nå har jeg lyst på 2910. Skulle ringe igjen i 5 tiden idag til HFK da de fikk en del varer da. Håper for all del at de får 2910 da. Star Wars trilogien venter på en skikkelig DVD spiller.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Neonsun
    Regner med du kjøpte den på HFK? Jeg kjøpte 3910'en der, og fikk samtidig med gratis sonemodding. Plata med firmwaren hadde de ikke fått ennå, men den skulle komme i går.
    Å joda, jeg spurte jeg....og han mildt sagt lite hjelpsomme karen i kassa sa at det kostet 300 kroner å få sonemodifisert spilleren, og han kjente ikke til noen cd e.l for å få gjort denne modifiseringa nå.

Dro da hjem med spilleren i et litt småuggent humør, humøret ble heldigvis bra igjen når jeg fikk satt opp spilleren

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skal jeg snart hente DVD spilleren :lol: gleder meg til å teste den ut i kveld på min Z2 med DVI.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ha, jeg hentet den siste i wdm tranes gt idag. D.v.s. i sølv. De hadde flere sorte igjen. har ikke fått testet jeg heller p.g.a. visse hoteller og gårdsbruk.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gard
    Ha, jeg hentet den siste i wdm tranes gt idag. D.v.s. i sølv. De hadde flere sorte igjen. har ikke fått testet jeg heller p.g.a. visse hoteller og gårdsbruk.
    aka fruentimmer som skal se cæsar og bonderomantikk?
    var innom i ettermiddag jeg også, det var visst et helt sinnsykt rush etter den spilleren, de hadde ikke fått opp en modell for demo engang! men firmwareoppgraderingen hadde de ikke fått fra danmark ennå

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var jeg innom klubben for å se hva alt pratet skyldes.. Er enig i kommentarene angående designet. For 10.000 kr hadde en nesten forventet mer. Er ikke enig i kommentarene angående et retro-design. Dette er ikke retro, det er bare kjedelig.

Ellers hadde spilleren et hav med innstillinger og etter hva jeg så gjorde den en god jobb på bilder. Panoreringer var nesten silkeglatt, selv om ting alltids kunne vært bedre. Det første jeg la merke til var at jeg likte komponentutgangene på spilleren bedre enn dvi. Det kan sikkert ha noe med plasmaskjermen den var tilkoblet, men bildene føltes mer ekte, mer levende. Bildene fra dvi hadde mer synlige pixelstruktur og ga et mer kaldt digitalt inntrykk. Men nå liker jeg også mer softe bilder og hater TVer/spillere som kunstig øker skarpheten.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel forskjellen mellom DVI og component med min nye 2910 på min Z2 var stor syntes jeg. Fantastisk bra bilde med DVI, til og med kona kommenterte det :lol: . Fikk mer detaljer i sorte partier med DVI etter jeg brukte noen timer med DVE både på component og DVI. I tillegg var bildet sylskarpt på den nye star wars trilogien. Hadde faktisk ikke engang drømt om så bra bilde hehe.

Syntes faktisk ikke det var så stor forskjell på component på 2910 og min gamle HK 25.

En strålende fornøyd 2910 eier

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste er justeringsmulighetene du har på bildet, både via DVI, HDMI og komponent.
    Hardhet i DVI bildet er null problem å bli kvitt. 3910 har faktisk bedre bildekalibreringsmuligheter enn mange projektor toppmodeller.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I tillegg kan man jo sette opp en egen bildeprofil i proj'en for DVI-input og bytte mellom innstillingene for DVI og component - iallfall på pana-projektorene.

kjører en 8m supra hdmi->dvi til pana ae500 nå, og synes bildet er mye bedre på 720p over denne enn over componentkabelen.. scaleren i denonen er mye bedre enn den i projen..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2910 på plass hos min lokale forhandler i dag! blir spennende å se hvordan den oppfører seg i forskjell til 3910!

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok Folkens, jeg har bestillt Monster 400, 5m, DVI Kabel.
    Hvis det ikke løser mine problem, så ligger trulighvis problemet i
    Action Mk1.
    Min Mk1 er fra November 2003, alltså før DVI problemene bygynnte
    og plage oss (Det fantes ikke så mange DVD spillerrer med DVI)
    den gang.
    Uansett, så kommer jeg og sende inn min Mk1 for oppgradering til
    Mk2, da vil jeg samtidig spør Projection gutta og sjekke kompatibilitet
    mot Pioneer, Denon eller hva di har på huset, mot DVI!
    Er rimelig sikker på at min Mk1 har ikke den siste oppgraderingen, hva
    gjeller DVI inngang.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ursækta folkens!

Dette er jo en tråd for 3910.
    Jeg trur ikke for en sec. at mine problem med DVI har noe og gjør med Denon, tvertimot, så er der null problemer rapportert hva gjeller DVI,
    på AVS Forum, og di gutta skriker ganske tidlig!

Når jeg venter på DVI connection, så kjør jeg Component fra 3910,
    og det gjir det beste bilde jeg noengang har sett

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel headline for tråden er 3910 og 2910 men kanskje på tide å splitte dem opp :roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3910 får bra kritikk ifølge "denne" testen. Det er en amerikansk modell, men jeg regner med at den er identisk med den europeiske utgaven.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    756
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Da har også :
    http://www.audiophile.no
    en liten minitest på 3910.
    Ser ut som om dette blir min neste spiller
    Mvh Jan I

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan si noe om hvordan 2910 virker med en Panasonic PT-AE500? Det går vel ikke med 720p 50Hz, men fungerer det bra med 720p 60 Hz over DVI eller HDMI? Hakker bildet?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2910 funker helt supert med AE-500.Ikke noe synk problemer i det hele tatt.Projektoren viser HDTV 50 på PAL filmer i 1080i,ikke noe rykking i panoreringer. 720 / 50 er heller ikke noe problem.Eneste negative er en liten underscan på PAL via DVI.Komponent utgangen har jeg ikke prøvd enda,har vært alltfor optatt med å NYTE film...Helt RÅE bilder

Side 8 av 28 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •