New Denon DVD Players 3910 & 2910 - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 28 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 543
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Re: Bildejusteringer

Sitat Opprinnelig postet av audi
    Jeg har prøvd frem og tilbake en del ganger. Når jeg setter på økt sortnivå så må jeg øke brightness en god del. Jeg synes at det blir sortere sort og lysere lyst, men jeg er ikke helt sikker på hva jeg ender opp med enda. Nå har jeg LCD og "trenger" litt mer sortnivå enn DLPprosjektorene.
    Ellers så har jeg vel egentlig fått svar på det jeg lurte på, nemlig om justeringene foretrekkes på prosjektoren. Fint om fler har erfaringer og/eller ekspertips.
    Jeg har samme erfaringene. Dersom du bruker Black Enhanced i 3910, må du kalibrere på nytt (øke bl.a. brightness). Resultatet er økt sortnivå, men en mister litt detaljer i de mørkeste partiene når alt blir gjort mørkere.

Dette er den eneste justeringen jeg gjør på min 2910, resten utføres på PJ.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Her er de nye 3-disk firmware-ene versjon B.
    D3910
    http://www.usa.denon.com/support/downloads/D31ZSAVD.zip

D2910
    http://www.usa.denon.com/support/downloads/D31ZSAVD.zip

Merk deg at disse er over seperate disker.
    Denne firmware er ikke bakoverkompatibel.
    Altså, installerer du denne kan du ikke senere gå tilbake til en tidligere versjon.

Det er enda ikke bekreftet om disse er sonefrie.
    Det eneste som stod på det franske forumet som hadde disse linkene var;
    "Siden den gang jeg oppdaterte min spiller med sonefri firm, har den alltid vært sonefri ved senere firmoppgraderinger."

Min personlige erfaring er at sonefrihet er helt avgjørende på den enkelte firmware. Jeg har tidligere installert sonefri firm versjon 5, så oppdatert med den amerikanske versjon 7, og spilleren var ikke sonefri lenger.

Skal følge med på det franske forumet for å se om noen kan bekrefte om disse firmwares er eller beholder sonefrihet.
    Du beholder ikke sonefrihet etter denne.
    Men det er bare å kjøre firmware for sonefrihet så er det i orden igjen.
    Gjorde dette nå og alt fungerer helt fint.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen link til 2910 filen. Begge filene her er til 3910, er samme fil faktisk

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fikset det i min opprinnelige linkpost litt lengre oppe.

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hva er forskjellen fra denne firmwaren og ver. -9 som nettopp kom ut?

EDIT: Glem det, fant det ut selv

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Orker ikke lese igjennom 31 sider for å kanskje finne svaret.

Skal ha ny DVD spiller, og Denon frister litt. Hadde i første omgang tenkt å kjøpe Pioneers 668 spiller, men kanskje Denons 2910 er bedre?

Hvis jeg kjøper en Denon, vil det være anbefalt å bruke analog overføring av Dolby Digital og DTS? Eller bruke coax som jeg gjør i dag. Har Sony sin VA555ES forsterker.

Hvis jeg skulle slå på stortrommen, og også kjøpe ny forsterker (frister litt) så blir det Denons 3805 som blir kjøpt inn. Burte jeg da legge inn de ekstra kronene for å kjøpe 3910, og bruke Denon link fremfor analog og coax?

Newcomer audi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmålet ditt var interessant. Til jeg leste spørsmålet ditt så har jeg bare brukt analoge kabler til SACD/DVD-Audio og den digitale til film. Derfor måtte jeg teste ut en del filmer med analoge kabler.

I mitt system med Rotel RSP-1068 og Denon 3910 så låter det faktisk bedre med analog overføring og dermed den innebygde konverteren i 3910en. Det er sikkert noen som har mer teknisk oversikt over forskjellene, men jeg stoler mest på hørselen. Min kone foretrakk også det samme.

Svaret på hva som blir best avhenger da selvfølgelig av hvor konverteringen til analogt blir best og hvor gode kabler du benytter. Jeg benytter sølvkabler fra QED. Du må også sørge for en like god/nøytral justering av alle kanaler i DVD spilleren som du bør gjøre på forsterkeren. En lydmåler kan være nyttig her. Hvis ikke så kan du risikere å velge den med mest bass/eller mest lyd bak feks.

Å bruke Denon link på nevnte kombo vet jeg ikke om blir bedre. Fordelen vil jo være at du sparer en del kroner på analoge kabler hvis denne løsningen blir best. Jeg er også usikker på om det da er konverteren i forsterkeren som da blir benyttet. Elektronikk og lyd er såpass komplisert at det er ikke likegyldig hvor konverteringen skjer. Arbeidsforholdene bør være best mulig. Det er ikke bare "gimmik" at man kan skru av feks bilde utganger og display for renest mulig lyd. Men du må nok ha litt bra utstyr for å høre alle disse forskjellene.
    Lykke til. Jeg kan anbefalle 3910en i hvertfall.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bakdelen med den løsningen du beskriver (analog overføring) er at bassmanagement i 3910 ikke er i nærheten av like bra som i RSP-1068. Dersom en ønsker skikkelig kontroll på subwooferen i oppsettet er det altså ingen god løsning.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Hvis jeg skulle slå på stortrommen, og også kjøpe ny forsterker (frister litt) så blir det Denons 3805 som blir kjøpt inn. Burte jeg da legge inn de ekstra kronene for å kjøpe 3910, og bruke Denon link fremfor analog og coax?
    Ja, eller kjøpe noe annet med I*Link...

Det er ihvertfall tøv å kjøre DVD-A eller SACD analogt til 3805 da den kombinasjonen er håpløss på bass management.

Newcomer audi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Bakdelen med den løsningen du beskriver (analog overføring) er at bassmanagement i 3910 ikke er i nærheten av like bra som i RSP-1068. Dersom en ønsker skikkelig kontroll på subwooferen i oppsettet er det altså ingen god løsning.
    Tenker du på fleksibiliteten, slik som volum på hver lydtype? Ja, jeg sliter litt med at det blir for mye bass på noen formater. Synes forøvrig jeg har det samme problemet med vanlig CD vs SACD. Det som blir riktig på SACD blir for mye på vanlige CD innspillinger. Det er kanskje derfor man kan skru av og på denne +/- 10db på sub i oppsettet?

Active klodrik sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har koblet min 3910 til 3805 med både denon link og analoge kabler. mine analoge kabler koster 1800kr, hva slags kvalitet link kabelen har det vet jeg ikke. men sakken er att jeg syns det låter ganske så likt når det gjelder analog vs denon link.så jeg anner ikke hva som er best med mine ører når det gjelder 3910 og3805. kobler man 3910 mot andre forsterkere av andre merker og prisklasser blir sikkert utfallet en annen.
    men jammen er det lekkert og kunne kjøre alt over en kabel (denon link) har nok kabler og holde orden på fra før.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men noe jeg har lagt merkte til så er det vel ikke mulig å overføre DTS ES eller Dolby Digital EX med noen av de nevnte DVD spillerne, da disse kun har 5.1 analog utganger. Har selv ett 6.1 anlegg, og foretrekker å ha lyd i den siste høytalleren, noe som gjør filmer med lyd til en bedre opplevelse.

Og ett annet spørsmål. Hvordan funker I-link (eller firewire som det også kalles), hva overfører den? og hvordan funker den i forhold til coax utgangen?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i.link overfører alt, det er en "universiell" standard i forhold til denonlink som er en properiær standard. i.link har hatt sacd lenge. denonlink har fått den nylig. vanskelig å sammenligne disse to direkte. gjør nok tilnærmelsesmessig samme jobb.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer audi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mitt oppsett (Rotel RSP-1068 og 3910) er det i hvertfall ikke tvil om at lyden er forskjellig. Viktig at man korrigerer for lydnivået. Jeg bruker gode signalkabler, men også god digitalkabel.
    Det kan hende at forskjellen er mindre når man bruker Denon 3805 pga tekniske likheter.

Uansett så foretrekker jeg analog overføring rent lydmessig. Stemmer kommer klarere frem og alt blir noe mer "åpent".

Kabelmessig er det en klar ulempe at man må bruke så mange kroner og ha så mange kabler back anlegget for å kunne spille SACD. Jeg kan godt forstå de som vil bruke digitalkabel til dette (men det finnes vel ingen rene forforsterkere som tar i mot dette foreløpig?

Ellers ett poeng dette med 6.1/7.1. Når jeg får tak i to høytalere til så må jeg nok bruke digital til film. Rotelen har sin egen simulering av den siste høytaleren også (Rotel EX).

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audi
    Uansett så foretrekker jeg analog overføring rent lydmessig. Stemmer kommer klarere frem og alt blir noe mer "åpent".
    Enig! Har testet og switchet mellom analog og digitalt mellom min Denon 2910 og Arcam AVR200, og foretrekker helt klart den analoge lyden....

På kino derimot, går jo alt digitalt.... :wink:

Newcomer stigen1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pipelyd fra 2910

Har en splitter ny Denon dvd2910 som lager en høy pipelyd når den leser DVD'er. Lyden er verst når den jobber seg gjennom menyene, men pleier som regel å gi seg når den spiller av filmen. Men i det siste har lyden også vært fremtredende under avspilling. Jeg har lest før at både 2910/3910 gir fra seg "unormalt" mye lyd fra drivverket, men det kan vel ikke være så gale. Noen som vet hva problemet kan være?

Mvh Stig

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt 2910, og har nå 3910.
    Lyden du beskriver har jeg aldri hørt i noen spillere.
    Ellers oppfatter jeg begge modellene som rimelig lydløs i drivverket.

Din spiller bør byttes.

Newcomer audi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min 3910 har veldig lite støy og absolutt ingen piping. Tyder på at din trenger en service.

Ellers så har jeg problem med å spille av en SACD (Superbass 2). Det virker som om det er ett problem at den sender til HDMI utgangen samtidig. Jeg må derfor skru av denne ved enten å sette på Direct mode (dvs uten bilde) eller skru av HDMI manuelt. Blir ikke helt klok. Noen andre som har oppdaget dette. Det er vel derfor det er så mange muligheter til å skru av å på hver eneste funksjon og utgang på denne spilleren?

I tillegg: Den ville ikke spille Finding Nemo. Spilleren er sonefri og det sies at Buena Vista legger inn kode som gjør at du ikke får spilt platen på sonefri spiller - og da på bare noen plater :shock: :?: Platen virker bra på alle mine andre spillere. Hadde samme problemet på en 2900 som jeg testet for ett år siden. Kjøpte en ny Finding Nemo og den fungerer. (Favoritt filmen til sønnen min, dessuten flott film). Noen som har opplevet lignende? Mulig at dette problemet ikke har noe med Denon å gjøre.

Active klodrik sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som vet når software upgrade til denon link 3rd sacd kommer? :cry: gleder meg til og prøve dette på denon 3910

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig å si.
    Den er ikke kommet i USA enda, og de tripper som bare det på AVS-forum etter den.
    Klubben i Norge ble i mai lovet DL3 i månedskiftet mai-juni. Men så sent som for en uke siden hadde de ikke hørt noen ting.
    Jeg snakket med Kenneth som har med nettbutikk og en del nyheter på nett å gjøre hos Klubben. Han lovet å poste på nettsidene til HiFi-klubben når firm-en blir tilgjengelig.

Side 24 av 28 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •