New Denon DVD Players 3910 & 2910 - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 28 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 543
    Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg så på en Barco 808S koblet sammen med en DVDo scaler med Denon 3910 nå nettopp. Var masse makroblokking der og, men ikke fullt så ille som dere viser her, da dette var temmelig ille.

Kjelli

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken fil er dette fra tor, og hvor i filmen...?

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Svensk film, Ranarne.
    Er vel når vi nærmer oss slutten.
    En biljakt fører til at en bil går i vannet. Vi ser bilen synke og står igjen med måneskinn i vannet. Kamera skifter opp mot himmelen hvor vi ser en fullmåne, i det skyene passerer månen hakker Denon scenen opp til Legowood!
    Yamaha viste ingen tegn til Macroblocking, og Harman Kardon spilleren til Alex viste en svak antydning til Macroblock, men aldri i nærheten av så gale som Denon.

I denne filmen var det en del andre scener også hvor Macroblocking og graderinger av himmelen ble framtredende fra Denon.
    Himmelen i rett før rulleteksten starter er en fading av blått mot sort.
    Her viser Denon tydelige skiller i nyansene og det hele kan nesten minne om en blå regnbue.
    Yamaha viser en smooth og jevn overgang fra blått til sort.

Active Sonic_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    309
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Leste gjennom hele tråden for noen dager siden. Har veldig lyst på en ordentlig dvd spiller nå og har sett litt på 2910 og 3910. 2910 er mest aktuell når det gjelder prisen, men 3910 har jeg mest lyst på (må bare ta meg råd til det hvis jeg velger denne).

Har fra før Denon AVR3805, Dali Blue 8008, Dali Blue R1000, Dali Suite C0,7 og Dali SWA15. Har ikke projektor enda, bare 32" widescreen tv, men projektor kommer etterhvert.

Leser at 3910 er bedre på lyden enn 2910, både på stereo og film. Noe som er bra i mitt tilfelle da jeg både ser mye film og hører mye på musikk. Spørsmålet er bare om 3910 er så mye bedre at den er verdt 3500,- mer enn 2910.
    3500,- er mye penger for meg nå, så 2910 er næmere rekkevidde....men har samtidig løst til å "safe" og gå for 3910 sånn for sikkerhets skyld. Er jo også spennende å kunne bruke DenonLink mellom 3910->3805.

Nå har dere vel fått testet disse spillerne en stund. Har dere noen tips/innvendinger?

MVH

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å gjøre noe så makroblokeringen forsvinner da?

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Det merkelige er at hvis jeg justerer "Hue" opp 1 hakk på D3910 så forsvinner all blocking, men da får jeg jo fargestikk i hele bildet.

Lurer på om å justere opp "Hue" 1 hakk i D3910, for så å rette tilbake fargestikket i justeringene på projektoren vil være en vei å gå.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, har ikke trålet hele denne tråden igjennom, har noen spørgsmål...
    Funderer over å skifte ut Philips dvd 963SA med noe andet, set litt på Denon DVD-A11 og 3910 men kjender ikke så mye til de og hvilke muligheter de har i sig. Synes Primare DVD 30 er noe dyr.....
    Jeg trenger RGsB ut på komponent utgangene, har en Supra 3 rca kabel der gjerne skulle passe her, har noen av disse mulighet for RGsB ??
    Jeg må ha 5.1 analog lyd ut, men det har begge vel...
    Just nu kjører jeg 1080I ut fra 963SA, brukte "Unprocessed 576p" før, hvordan ser dette ut med Denon sine maskiner ?
    Ellers, andre spillere med mulighet for RGsB og multikanal sacd ?

Vil bare nevne, at på 963SA fosvinner makroblocking når RGsB er lagt inn, eller man skifter til 480P og da tilbake til "Unprocessed". Har aldrig set makroblocking i funksjon.....

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BullFire
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    nei det er fy fy med skalering på komponent. pga kopiering. ingen jeg vet om kan det. det nærmeste er vel primare som skalerer på vga
    Klarer ikke phillips 963sa med oppgradert firmware og kjøre 720p RGsB via komponent?
    Vil det bli mulig for 2910/3910 å kjøre oppskalering, slik som på phillips'en på komponent utgangen, som componenet eller RGsB?
    Har ikke hørt om noen 963SA med 720p, har du hørt om noen ?
    RGsB er 576P med RGsB firmware, her ligger også valgmulighet til 480P og 1080I.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det med Interlaced/progressive settingen i VIDEO under VIDEO SETUP på 3910.

Har den noe påvirkning når jeg kobler til Sagem'en via DVI?

Eller gjelder denne instillingen kun når jeg kobler via komponent?

Jeg synes det ser ut som om jeg har fått et bilde som har "green tint" eller hva det kalles.
    Tenkte det kanskje kom av at jeg har trykket på diverse knapper på 3910.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sonic_
    Hei.

Leste gjennom hele tråden for noen dager siden. Har veldig lyst på en ordentlig dvd spiller nå og har sett litt på 2910 og 3910. 2910 er mest aktuell når det gjelder prisen, men 3910 har jeg mest lyst på (må bare ta meg råd til det hvis jeg velger denne).

Har fra før Denon AVR3805, Dali Blue 8008, Dali Blue R1000, Dali Suite C0,7 og Dali SWA15. Har ikke projektor enda, bare 32" widescreen tv, men projektor kommer etterhvert.

Leser at 3910 er bedre på lyden enn 2910, både på stereo og film. Noe som er bra i mitt tilfelle da jeg både ser mye film og hører mye på musikk. Spørsmålet er bare om 3910 er så mye bedre at den er verdt 3500,- mer enn 2910.
    3500,- er mye penger for meg nå, så 2910 er næmere rekkevidde....men har samtidig løst til å "safe" og gå for 3910 sånn for sikkerhets skyld. Er jo også spennende å kunne bruke DenonLink mellom 3910->3805.

Nå har dere vel fått testet disse spillerne en stund. Har dere noen tips/innvendinger?

MVH
    Det er nok noe forskjell på lyden på CD men ikke på film.

Nå har jo ikke du noe High-eng oppsett ellers, så det er ikke sikkert du vil høre den store forskjellen mellom disse.

Jeg ville definitivt prøvd begge før jeg betalte 3,5 K ekstra for 3910.

Active Sonic_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    309
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, hadde egentlig bestemt meg for 3910 for å "safe"....+ at det frister med DenonLink.

Hvis jeg kjøper 2910 må jeg vel ha 5-6 kabler for å koble til lyd mellom dvd -> receiver ?(husker ikke hva de heter) Hva koster slike kabler som er litt kvalitet på?

Er også ute etter en rotel rb991 for å få mer effekt på frontene...kan jo da legge de 3500,- i en slik effektforsterker.

Bor 5 timers kjøring unna nærmeste hifiklubb, så det blir vanskelig å få høre oppsettet. Derfor jeg håpet på å få litt tips og anbefalinger her

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du behøver ikke bruke mer enn ca 500 på de 3 parene.

For eksemper Monster interlink 100 eller 200.

Du bor ikke nærmere en bruker på forumet som har en 2910 da?

Active Sonic_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    309
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, skal sjekke ut de kablene du nevner. Da sparer jeg ca 3000,- ved å kjøpe 2910.

Nei, kjenner ingen som driver med noe "seriøs" hjemmekino. De jeg kjenner løper til elkjøp og kjøper satelitter :roll:

Newcomer audi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bildejusteringer

Jeg har 3910 i sammen med pta-700 med HDMI-HDMI overføring. Til nå har jeg justert bildet på panasonicen med DVD-Essentials som vanlig. Jeg bruker funksjonen for økt sortnivå.

Spm: Er det slik at det lønner seg å gjøre all justeringen på DVD spilleren? I såfall. Er det noen som har noe tips for god fremgangsmåte. Det er jo litt mange justeringsmuligheter nå.

Ellers utrolig fornøyd med bildet så langt.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fant ut etter noen timer med Z2, Denon 2910 og DVE at det var like greit å sette Denon på standard (men sort nivået, ie. 7.5 IRE eller 0 justerte jeg) og gjøre alle justeringer på prosjektor. Antar du har enda flere instillinger mulig på din AE 700 så jeg hadde gjort alt på prosjektor.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Her i europa bruker vi vel helst 0 ire.
    Ellers er det vanlig å ha mest mulig standard på avspilleren, og rette ting på framviser. Så kan man vende tilbake til justeringer på spiller for å få siste rest på plass.
    Likevel er det jo som det kommer fram her stadig vekk mer og mer funksjoner og innstillinger på både spillere og projektorer. Her må en vurdere om "muligheten" kan gjøre vondt verre, eller om det er et reelt forbedringspotensiale.
    På spillerne i denne tråden, D2/3901, er det vel vanlig å sette IRE til 0, ha resten på standard og muligens "leke" litt med DPIC på 3910.
    Ellers har jeg justert 1 trinn opp på farger i min D3910 for å få litt mer liv i DLP-fargene.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Bildejusteringer

Sitat Opprinnelig postet av audi
    Jeg har 3910 i sammen med pta-700 med HDMI-HDMI overføring. Til nå har jeg justert bildet på panasonicen med DVD-Essentials som vanlig. Jeg bruker funksjonen for økt sortnivå.

Spm: Er det slik at det lønner seg å gjøre all justeringen på DVD spilleren? I såfall. Er det noen som har noe tips for god fremgangsmåte. Det er jo litt mange justeringsmuligheter nå.

Jeg foretrekker å gjøre instillingene på projectoren, den har som regel flere og bedre justeringsmuligheter enn spilleren.

Hvorfor har du aktiver økt sortnivå, synes du det blir bedre? Jeg synes det ødelegger dynamikken i bildet, men dette er vel smak og behag.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Her er de nye 3-disk firmware-ene versjon B.
    D3910
    http://www.usa.denon.com/support/downloads/D31ZSAVD.zip

D2910
    http://www.usa.denon.com/support/downloads/D21ZSAVD.zip

Merk deg at disse er over seperate disker.
    Denne firmware er ikke bakoverkompatibel.
    Altså, installerer du denne kan du ikke senere gå tilbake til en tidligere versjon.

Det er enda ikke bekreftet om disse er sonefrie.
    Det eneste som stod på det franske forumet som hadde disse linkene var;
    "Siden den gang jeg oppdaterte min spiller med sonefri firm, har den alltid vært sonefri ved senere firmoppgraderinger."

Min personlige erfaring er at sonefrihet er helt avgjørende på den enkelte firmware. Jeg har tidligere installert sonefri firm versjon 5, så oppdatert med den amerikanske versjon 7, og spilleren var ikke sonefri lenger.

Skal følge med på det franske forumet for å se om noen kan bekrefte om disse firmwares er eller beholder sonefrihet.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker 0 IRE vel PAL avspilling og 7.5 ved NTSC avspilling tror jeg (ihvertfall forskjellig for dem) Men husker ikke helt. Har ikke brukt prosjektoren på ett par måneder. Jobber med hjemmekino i kjelleren og da får jeg mørklagt rommet bedre så blir spennende og se hva slags innstillinger jeg ender opp med der.

Newcomer audi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Bildejusteringer

Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Sitat Opprinnelig postet av audi

Jeg foretrekker å gjøre instillingene på projectoren, den har som regel flere og bedre justeringsmuligheter enn spilleren.

Hvorfor har du aktiver økt sortnivå, synes du det blir bedre? Jeg synes det ødelegger dynamikken i bildet, men dette er vel smak og behag.
    Jeg har prøvd frem og tilbake en del ganger. Når jeg setter på økt sortnivå så må jeg øke brightness en god del. Jeg synes at det blir sortere sort og lysere lyst, men jeg er ikke helt sikker på hva jeg ender opp med enda. Nå har jeg LCD og "trenger" litt mer sortnivå enn DLPprosjektorene.
    Ellers så har jeg vel egentlig fått svar på det jeg lurte på, nemlig om justeringene foretrekkes på prosjektoren. Fint om fler har erfaringer og/eller ekspertips.

Side 23 av 28 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •