New Denon DVD Players 3910 & 2910 - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 28 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 543
    Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Klarte å fremprovosere "lipsync"-feil på min 2910 i går.

Frem til i går har jeg kun kjørt sone 2 filmer på min 2910. Da jeg kjøpte den i begynnelsen av desember ble den oppgradert og sonemod'et på HFK. (Har ikke kjørt noen egen-oppgraderinger etter dette.) Fant således ut at det var på tide å teste sone-modden.

Filmen jeg satte i var Reservoir Dogs, widescreen. (Sone 1, dobbelsidig med 4:3 og widescreen på hver sin side). Spolte endel frem og tilbake på scenen hvor de sitter og diskuterer om serveringsdamen skal ha tips eller ikke og plutselig har "Mr White" (Harvey Keitel) replikk men ingen bevegelse på munnen. Tar et par sekunder før jeg ser at resten av gjengen har samme feil. Delay'en er faktisk godt over 1s. :shock:

Det var forøvrig lett å rette på, film i pause og deretter play og alt var OK igjen. Klarte å fremprovosere det en gang til med aktiv spoling, men som oftest gikk det bra.

Det er nok ikke en lip-sync-problematikk dette, mer jeg har mer trigget en 'egenskap' hvor spilleren kommer i solid offset på lyd/bildet. Den gamle Pioneeren min hadde permanent lipsyncproblem, og var beryktet for det. Dette var mye mer.

Andre som har opplevd noe slik ?

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,642
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Dette problemet er helt likt med min Digitale HardDisk tuner.
    Når jeg ser digitalt opptak og hopper fram eller tilbake blir lipsync ute med 1 sekund. Pause så play får tingene på plass igjen.

Kjører du med digital bildekabel? (HDMi/DVI)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Kjører du med digital bildekabel? (HDMi/DVI)
    Jepp: HDMI direkte til AE700, lyd til HK AVR75 via coax.

Har du noe indikasjoner at det er et HDMI/DVI problem ?

Active langbein sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har samme problemet på 2910 mot AE500 via DVI.
    Reservoir Dogs er ekstra ille. Dette varierer fra film til film. Det virker som om jo dårligere kvalitet (støy og komprimering) det er på DVD`n jo større lippsyncproblemer.

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    nei det er fy fy med skalering på komponent. pga kopiering. ingen jeg vet om kan det. det nærmeste er vel primare som skalerer på vga
    Klarer ikke phillips 963sa med oppgradert firmware og kjøre 720p RGsB via komponent?
    Vil det bli mulig for 2910/3910 å kjøre oppskalering, slik som på phillips'en på komponent utgangen, som componenet eller RGsB?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har hatt problemer med gbu disken fra play. vanvittig til lipsync!

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BullFire
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    nei det er fy fy med skalering på komponent. pga kopiering. ingen jeg vet om kan det. det nærmeste er vel primare som skalerer på vga
    Klarer ikke phillips 963sa med oppgradert firmware og kjøre 720p RGsB via komponent?
    Vil det bli mulig for 2910/3910 å kjøre oppskalering, slik som på phillips'en på komponent utgangen, som componenet eller RGsB?
    philipsen er vel moddet til å greie det, det er ikke philips som har gjort det mulig iallefall
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen på forumet hatt anledning til å teste 3910 opp mot en godt spesifisert HTPC med Zoomplayer og FFDShow?

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Omtale i Lyd og Bilde

Sitat Opprinnelig postet av Prec
    Synes de fleste testene i DVD & Hjemmekino er dårlige for folk som skal kjøpe seg nytt utstyr. Testene er mest for dem som allerede har kjøpt eksempelvis Denon 3910. Ingen sammenligninger mot f.eks Pioneer 868.
    Oi, det er en stund siden jeg sjekket denne tråden sist.

Vel, jeg bruker flere tidsskrifter (både innenlandske og utenlandske) som pekepinn når jeg skal plukke ut aktuelle kandidater. Noen av de bedre utenlandske tidsskriftene er etter min mening Hi-Fi Choice og The Absolute Sound. Jeg bruker også enkelte hjemmesider som referanser. Dersom du har sjekket de andre innleggene mine her, vil du også se at jeg har brukt både innenlandske, utenlandske og online-kilder i mine sitater av omtaler. Det er nemlig ikke slik at jeg kun forholder meg til f.eks. Lyd og Bilde og DVD & Hjemmekino.

Jeg er delvis enig med deg i kritikken av D&H og L&B. L&B er nok litt flinkere enn D&H til å føre sammenligninger mellom produkter. L&B har fremdeles et lite stykke igjen før de kan måle seg med den svært grundige testingen man finner i enkelte tyske og amerikanske fagblad (som på den annen side har lagt seg på en høyere 'entusiast'-fjøl). I rettferdighetens navn skal det også nevnes at både D&H og L&B også fører gruppetester, der produkter testes direkte mot hverandre.

Når det gjelder problemer med 3910: Det vil nesten alltid være noen som har problemer av en eller annen sort. Jeg har selv ikke hatt noen tekniske problemer med 3910 (er svært fornøyd med denne spilleren), og det er vel grunn til å tro at jeg ikke er den eneste som ikke har hatt problemer med spilleren. På slike steder som dette vil det naturligvis være mange innlegg relatert til problemer, fordi dette forumet er bl.a. skapt for utveksling av slike erfaringer.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg regner med at de fleste her på forumet bruker flere blader og diverse internett kilder når de sjekker ut potensielle kjøp.

Det gjør i hverfall jeg, og mange bruker meg som kilde.

Det er klart et når det selges store mengder av ett produkt, så dukker det også opp en del feil, det sier seg selv. Noen av feilene er nok også brukerfeil, det er ikke alle som er like kritiske når de "feilsøker".

Jeg har som tidligere nevt ikke hatt noen problemer med 2910 som jeg vet skyldes spilleren, og jeg har prøvd mye rart av kjøpe, leie og hjemmebrent. Ingen jeg kjenner har problemer med den heller.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artikey
    Har noen på forumet hatt anledning til å teste 3910 opp mot en godt spesifisert HTPC med Zoomplayer og FFDShow?
    Nå som jeg har fått meg projektor blir det nok en aldri så liten sammenligning Må bare skaffe meg en lang nok DVI-kabel først...

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,642
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av technophile
    Når det gjelder problemer med 3910: Det vil nesten alltid være noen som har problemer av en eller annen sort. Jeg har selv ikke hatt noen tekniske problemer med 3910 (er svært fornøyd med denne spilleren), og det er vel grunn til å tro at jeg ikke er den eneste som ikke har hatt problemer med spilleren.
    Det som er det store problemet med D2910/3910 (muligens 1910 også) er at den er veldig avhengig av bildeframviser for å være "feilfri".
    På min X1 og Alex F sin AE700 viser spilleren STORE macroblocker.
    På Asbjørn sin AMO mkII viser den ingen slike feil og framstår som den silkespilleren den er ment å være.

Likevel ganske så frustrerende for de av oss som sitter med framvisere som viser alle disse feilene, for feil er det.

Ser ut av AVSForum at spillerne er meget avhengige av hvilken framviser de brukes med. Det være seg CRT-TV, Plasma, LCD og projektorer.
    Noen er heldige og får et feilfritt bilde. Andre, inklusive meg få et aldri så lite flashback til Legoland i diverse filmer.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det som er det store problemet med D2910/3910 (muligens 1910 også) er at den er veldig avhengig av bildeframviser for å være "feilfri". På min X1 og Alex F sin AE700 viser spilleren STORE macroblocker. På Asbjørn sin AMO mkII viser den ingen slike feil og framstår som den silkespilleren den er ment å være.
    Høres ut som et typisk 'kompatibilitetsproblem' (komponentene fungerer bra i seg selv, men ikke i kombinasjon). Lar det seg ikke gjøre å finjustere spilleren og/eller projektoren slik at de fungerer bedre sammen? Gjelder dette andre brukere som har 3910/AE700 også, eller har dere fått noen 'mandagseksemplar'?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Andre, inklusive meg få et aldri så lite flashback til Legoland i diverse filmer.
    Har ikke sett antydninger til noe slikt på min 2910/AE700 komb. Har du noen eksempler på filmer/scener hvor dette er observert? Hvilken firmvare kjøres på 2910? DVI/HDMI/Component?

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av technophile
    Det som er det store problemet med D2910/3910 (muligens 1910 også) er at den er veldig avhengig av bildeframviser for å være "feilfri". På min X1 og Alex F sin AE700 viser spilleren STORE macroblocker. På Asbjørn sin AMO mkII viser den ingen slike feil og framstår som den silkespilleren den er ment å være.
    Høres ut som et typisk 'kompatibilitetsproblem' (komponentene fungerer bra i seg selv, men ikke i kombinasjon). Lar det seg ikke gjøre å finjustere spilleren og/eller projektoren slik at de fungerer bedre sammen? Gjelder dette andre brukere som har 3910/AE700 også, eller har dere fått noen 'mandagseksemplar'?
    Det er ikke kompabiillitets problem. Det er faroudja 2300 serien (Bildebehandlingsbrikken) som har denne feilen. Og den ligger i hardware.

Selv Crystallio 2300 scaleren har denne feilen.
    Men det er ikke alle skjermer / projektorer som viser det like godt.

Kjell

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    Det er ikke kompabiillitets problem. Det er faroudja 2300 serien (Bildebehandlingsbrikken) som har denne feilen. Og den ligger i hardware. ... Men det er ikke alle skjermer / projektorer som viser det like godt.
    Har du sjekket med andre X1/AE700-brukere med 3910 om de har samme feilen? Jeg har ikke lest noen andre meldinger der 3910-brukere frabes om å anskaffe AE700 på grunn av makroblokker.

Har du testen i Home Theater DVD Benchmark? De sier at de kan variere avhengig av fremviser, men de påpeker at synligheten er veldig liten (avhengig av display) og ikke-eksisterende via DVI. Det høres rart ut at makroblokkene er såpass store på deres oppsett. Hvilke filmer/scener bruker du når du ser etter makroblokker?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et utkipp av testen av Crystallio scaleren som bruker 23xx serien til Faroudja er limt inn nederst her.
    Det er makroblokking på denne serien, enkelte display viser dette bedre en andre. Desverre er det samme serien som sitter i en del dvd spillerene. Den verste kombinasjonen skal visst være sammen med panasonic display.
    Ja, MB variere med kilden, og de forskjellige revisjonene av 23xx serien.
    Jeg vet ikke hvorfor enkelte ser det godt mens andre ser det ikke, men de er visst enkelte kombinasjoner av skjerm/dvd spiller som er helt horrible, mens andre er veldig bra igjen.

Like every other product that uses the FLI-23xx series chips, this processor suffers from the digital artifacting commonly know as “Macroblocking”. Using my reference, Chapter 22 of A Bug’s Life, digital artifacts were clearly present in backgrounds and varied from scene to scene. While this wasn’t the worst case of it I’ve seen, it was still quite apparent. Those of you with plasma displays or fixed pixel monitors should be wary of this and make sure you can return the unit if you have the compatibility issue. - Kris Deering -

Kjelli

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    Et utkipp av testen av Crystallio scaleren som bruker 23xx serien til Faroudja er limt inn nederst her.
    Selv om 3910 bruker 2310, så er det ikke sikkert at det gir samme bilde som Crystallio (tvert imot). Home Theater Hifi påpekte i sin vurdering at eventuelle makroblokker var langt mindre synlig på 3910 enn på forrige Fardoudja-modeller (igjen avhengig av display). Dette er et viktig moment, siden man da ikke uten videre kan generalisere basert på andre 2310-modeller.

Jeg vet ikke hvorfor enkelte ser det godt mens andre ser det ikke, men de er visst enkelte kombinasjoner av skjerm/dvd spiller som er helt horrible, mens andre er veldig bra igjen.
    Ja, men det som kunne vært interessant å vite, og som jeg har spurt om tidligere er: Har du sjekket med andre X1/AE700-brukere med 3910 om de har samme feilen?

En annen faktor er rett og slett at enkelte filmer kan ha enkodingsfeil som kan utarte seg som makroblokker. Et eksempel er Disneys Tarzan: Personen oppdaget noen visuelle artifakter som minnet om MB og konkluderte raskt med at makroblokker var synlige på hans 3910/projektor-kombinasjon. Etter en masse mer testing fant han ut at MB bare var synlig på Tarzan, og at det han trodde var MB faktisk viste seg å være enkodingsfeil/artifakter. Det var bare det at 3910 viste denne feilen langt bedre enn de andre spillerne han hadde eid. Kanskje litt av problematikken også ligger i hvordan vi oppfatter makroblokker?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå sett mange ganger at det klages på makroblokking med faroudja 2300 serien. Som jeg nevnte før det varierer med revisjon av brikkene osv. En kan nok ikke feie under en kam som du nevner.

Om noen jeg kjenner bruker X1 eller P700 som projektor så vet ikke jeg om det.

Det er da flere som tester disse spillerene og brikkene, og sier det er makroblokking feil på disse brikkene. Så er det ikke noen grunn til å tvile på det. Det varierer med kilden, rev av brikken osv osv ja. Men tilogmed Hi end spillere som bruker samme brikken har samme buggen.
    For. eksempel Meridian G-series DVD spillerene som har MB, hvor mye MB en kan se er avhengig av panelet/projektoren brukt.

Kjelli

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,642
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Her er Yamaha DvdS550 1.990,- og Denon 2910 6.495,- på en Infocus X1.
    (Litt forskjell i eksponeringstiden på bildet, detaljer i månen, men man kunne overhodet ikke se noen macroblokk med yamaha-en.)

Resultatet var vel nokså likt på en AE700 også, var det ikke Alex F?

Side 22 av 28 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •