New Denon DVD Players 3910 & 2910 - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 28 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 543
    Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Deaftone
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    Tips: Jeg synes det var praktisk å koble analogsignalet til CD-inngangen istedetfor DVD-inngangen på forsterkeren (Denon 3805). På den måten slipper jeg å svitsje mellom analog- og digitallyd, Pure Direct og standardformat på samme enhet. Ved å bruke ulike enheter får jeg en mer permanent adskillelse av innstillingene for CD- og filmlyd. Du bør også bruke analoglyden fra de dedikerte stereoutgangene på 3910, dersom du lytter på stereolyd.
    Desverre så får man ikke benyttet AL24 ved denne oppkoblingen!
    Dette skyldes at DVD-3910 ikke bruker denne, når D-link er aktivert..
    Da slukker nemlig AL-24 lampen i front og D-link tennes.

DVD-3910 sender alikevel ut et analogt signal med D-link aktivert, men da uten AL-24!

Skal man evt ha utbytte av AL-24 ved denne oppkoblingen, må man kjøre digitalt (feks. coax) fra DVD-3910 oppmot AVR-3805, som også har AL-24.

Da spørs det jo hva man selv synes låter best når det gjelder D-link vs. coax med AL-24 ved 2-kanals stereo...
    Det du sier, er at 3805 og 3910 har samme konvertere OGSÅ på stereo lyd, og derfor skal ha samme lydkvalitet? (Da er det jo enda færre argumenter for å velge 2910 fremfor 3910 om man også har 3805)..

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3805 har samme DAC'ene som 2910 . 3910 har bedre DAC'er en 3805
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer Deaftone sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke nevnt noe ang DAC'ene på disse eller andre modeller.
    Det jeg prøver å si er at AL-24 prossesoren ikke er operativ dersom man velger D-link i setup menyen på 3910. Dette ifølge lampe-indikasjonene i front. AL-24 slukkes og D-link tennes dersom man vil benytte seg av D-link.

Det stemmer at 3910 har vesentlig bedre DAC'er enn både 2910 og de som står i 3805.
    Men ved oppkobling med D-link (5.1) og analoge kabler (mot 3805) på 2-kanals stereo, får man ikke med AL-24 prosessoren i 3910..denne sitter vel før DAC'ene.

Det optimale hadde vært at denne også virket på den analoge konverteringen på 3910, ved aktiv D-link.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det er litt tungvindt at man må deaktivere d-link hvis man skal kjøre vanlig analog overførsel med al24+ gjør det litt vrient å a-b teste.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er meget irriterende, har enda ikke fått A/B testet med å knote i set-up menyen for å slå av/på D-link for å høre forskjellen med AL-24 på 3910.

Det er sikkert mangen som ønsker nettopp den oppkoblingen som var nevnt ovenfor oppmot AVR-3805, med anaologe kabler for 2-kanals stereo (da utnytter man en bedre DAC) og samtidig D-link mot 5.1-lyd.

- Synd men sant...

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testa med brente dvdr +/- plater? Har dere isåfall vært borti merker som ikke fungerer eller som det er generelle problemer med?

Tommy!

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Desverre så får man ikke benyttet AL24 ved denne oppkoblingen! Dette skyldes at DVD-3910 ikke bruker denne, når D-link er aktivert.. Da slukker nemlig AL-24 lampen i front og D-link tennes. DVD-3910 sender alikevel ut et analogt signal med D-link aktivert, men da uten AL-24!
    Jeg har dessverre ikke spilleren foran meg akkurat nå, så jeg kan hverken bekrefte eller avkrefte påstanden din. Jeg skal sjekke dette selv senere idag og se om det stemmer.

Jeg synes det høres rart ut at AL24 kobles ut på den analoge stereoutgangen når DLink er innkoblet. Det høres såpass rart ut at jeg stiller meg tvilende til denne påstanden, selv om jeg ikke vil utelukke at det faktisk stemmer.

Grunnen til at AL24 lampen slukker når Dlink er koblet inn kan jo skyldes det at det da anvendes en ekstern prosessor for digitale signaler (f.eks. 3805), selv om AL24 allikevel anvendes ved bruk av analogutgangen. Det står ingenting i manualen (såvidt jeg vet) om at AL24 kobles ut for analog stereolyd ved bruk av DLink.

Da spørs det jo hva man selv synes låter best når det gjelder D-link vs. coax med AL-24 ved 2-kanals stereo...
    Jeg synes 3910 via stereoutgangen høres bedre ut enn via Dlink opp mot 3805.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    3805 har samme DAC'ene som 2910 . 3910 har bedre DAC'er en 3805
    Det er dessuten en myte at kvaliteten på DAC'ene er alpha og omega når det gjelder lydkvalitet. Det er andre ledd i konverteringsprosessen som kan forbedre eller forverre signalet som til syvende og sist kommer ut av kontakten. To spillere/prosessorer med like DAC'er kan gi forskjellig lydkvalitet, avhengig av eksterne faktorer som ikke har noe med selve DAC'ene å gjøre.

Jeg vil tro at 'signalstien' til stereoutgangen på 3910 er bedre enn signalstien på 3805, som ikke har noen dedikert stereoutgang. Når du kombinerer det med en bedre DAC (som på 3910), så overrasker det ikke meg at stereolyden er bedre.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde idag å spille av en HDCD-plate på 3910, dette medførte at med en gang jeg trykket på "play" så slukket AL-24 lampen, og HDCD-ikonet lyste på displayet.

Det kan jo tyde på at 3910 ikke klarer å benytte flere prossesorer samtidig, og dermed overstyrer disse!

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde idag å spille av en HDCD-plate på 3910, dette medførte at med en gang jeg trykket på "play" så slukket AL-24 lampen, og HDCD-ikonet lyste på displayet.

Det kan jo tyde på at 3910 ikke klarer å benytte flere prossesorer samtidig, og dermed overstyrer disse!
    Jeg synes dette høres merkelig ut. Jeg tviler ikke på at observasjonene dine stemmer, jeg har selv sjekket AL24 og DLink, men at en spiller som 3910 ikke skal kunne takle både HDCD og AL24 samtidig forbauser meg. Såvidt jeg husker fungerer dette greit under 3805 (kan ikke sjekke dette her og nå). Nå står det vel og merke AL24+ på lampen, og mon tro om spilleren skiller mellom AL24 og AL24+, der sistnevnte er kun aktuelt i forbindelse multikanalslyd (AL24 gjelder nemlig ikke alle kanaler).

Dette blir ganske spekulativt, så for å få ting på det rene har jeg kontaktet Denon i USA. Jeg håper de gidder å svare.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommy_sn
    Noen som har testa med brente dvdr +/- plater? Har dere isåfall vært borti merker som ikke fungerer eller som det er generelle problemer med?

Tommy!
    Har tester Samsung -R, Plextor -R, Verbatim +R og That's write -R plater i 2910 og har ikke hatt noen problemer enda.

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki..noen som har testet Princo 4X DVD-R plater?
    De fungerer knirkefritt i min gamle Pioneer 646A, så de burde vel fungere i 2910/3910 også?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvordan i det hele tatt aktivere Denon-link??

Hei!

Jeg har begynt å leke med hjemmekinoen min. Alt er ikke klart enda, men testingen har begynt. Har følgende system:
    Denon DVD-3910
    Denon AVR-3805
    BenQ 8700+
    System Audio front,bak,center og sub

Har koblet reciever og DVD-spiller sammen med Denon-link kabelen.

Har koblet DVD-spiller til projektoren med DVI-DVI kabelen som fulgte med BenQ'en.

Hvis jeg spiller av DVD'audio plate får jeg ikke noe bilde på lerretet slik at jeg kan komme inn i menyen på DVD-spilleren. Regner med dette løser seg ved å koble spilleren med f.eks. SCART til tv'en som også står i samme rom? Evt. bruke komponent til prosjektoren.

Hvis jeg spiller av en vanlig DVD kommer jeg inn i setup, men får ikke valgene Denon Link og i-link er "grået ut" slik at det er umulig å velge at jeg skal bruke Denon Link. Det er jo denne jeg vil bruke for å få 5.1 lyd. Nå har jeg bare koblet til fire høyttalere, men jeg får bare vanlig stereolyd i fronthøytalerne.

Forstår ikke hvordan jeg skal kunne få 5.1 lyd kun ved bruk av Denon Link. Hvordan skal jeg aktivisere denne egenskapen?

Mvh,
    Einar B. Gilberg

Active Tomtom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å gå inn i setupen uten noen plate i spilleren. Da tror jeg du skal få tilgang til alle menyvalgene.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen ganger funker ikke det heller. det jeg da gjorde var å gå inn en meny som funket, feks lydformat hdmi og gjorde en endring. så går du ut og inn i menyen igjen uten plate i spilleren. da funket det for meg
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Fikk det til nå. Satte inn en DVD, gikk i menyen og det var grått som vanlig på D-link. Tok den ut og gikk inn i meny igjen og da gikk det å aktivere. Nå spiller jeg både musikk og ser film, men film-lyd ble meget dårlig ettersom jeg ikke har koblet inn senterhøytaleren enda Dette blir bra. Tusen takk for hjelpen!

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HIFI News tester 3910 i siste nr.(December) og mener det er god spiller for hjemmekino'en.Men dersom en vil ha best mulig analog lyd fra CD og DVD-A/SACD bør en se på andre modeller i samme prisklasse.2900
    er i følge testeren klart bedre på analog lydgjengivelse.
    HD DVD : 189 , BD:320, DVD:681,Music DTS/DD DVD:55. DTS CD:35 , CD 1340, SHM-SACD :18 SACD:349 , DVD-A : 324 , PA-BD:16 LP:182,

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nemesis
    HIFI News tester 3910 i siste nr.(December) og mener det er god spiller for hjemmekino'en.Men dersom en vil ha best mulig analog lyd fra CD og DVD-A/SACD bør en se på andre modeller i samme prisklasse.2900
    er i følge testeren klart bedre på analog lydgjengivelse.
    Hi-Fi Choice gir 3910 meget bra lydkarakter, så her er det delte meninger ute og går. Synes det er litt merkelig at de synes 2900 er såpass mye bedre, mens andre sitter igjen med et langt mer positivt inntrykk. Det er mulig at oppsettet/anlegget forøvrig kan være utslagsgivende her, eller at Hi-Fi News har fått et eksemplat som yter under par.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lest at lyden i 2910 skal være like god som i 2900.
    3910 skal være enda bedre enn dette igjen.

Her er det mye smak og behag virker det som.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spurte om dette i en annen tråd, men fikk ikke svar. Når jeg skal velge tekst på en film etter at den er satt igang, så står det bare unknown på alle utenom engelsk og sikkert tysk osv. Problemet er at det kan ta sin tid med å finne den norske. Er det slik det er meningen at det skal fungere?

Side 18 av 28 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •