New Denon DVD Players 3910 & 2910 - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 28 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 543
    Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette er faktisk viktiger en man skulle tro.

En del spillere leverer 720P 60hz på PAL materiale som egentlig er 50hz.

Dette gir et urolig bilde som hakker ved panoreringer hvis ikke det blir gjort riktig.

Disse spillerene gjør det riktig og beholder frekvensen i henhold til kildematerialet.

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Forforsterkerdelen ER identisk. Eneste 2805 mangler er litt krefter, den glorete fjernkontrollen og DenonLink. :wink:
    Det er noen andre subtile forskjeller (som f.eks. bedre DAC'er). Men jeg skal ikke starte noen lengre diskusjon om dette her. Sjekk heller ut denne tråden på Audioholics:

AVR-3805 vs. AVR-2805

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Jeg har ikke sagt at 2910 var "bedre" men at jeg foretrakk den.
    Den er jo noen høvdinger billigere, så hvis den dekker dine behov så kan jeg naturligvis forstå at du foretrekker den.

Jeg foretrekker blandt annet designet, selv om den er noe mindre og lettere er det kvalitet hele veien.
    Jeg synes forøvrig at designet på den nye XX10-serien ikke er noe spesielt bra. Likte designet på den gamle serien bedre. På den annen side bryr jeg meg svært lite om utseendet, så lenge innmaten er bra og brukervennligheten er noenlunde godt bevart.

2910 spiller forresten alt jeg putter inn i den, også plater som de fleste andre spillere ikke vil ha.
    Min gamle DVD 2200 klarte ikke å spille av enkelte plater uten problemer. CONAN: THE BARBARIAN slet den svært mye med (klarte såvidt å spille seg frem til hovedmenyen!), og på enkelte lydspor hakket filmen (som f.eks. PLATOON, 2. lydkommentarspor). Platene var forøvrig nye, uten riper og flekker. Disse problemen er en saga blott med 3910.

Disse spillerene er så og si kliss like bortsett fra stereoutgangen på 3910 er noe forbedret.
    Jeg har sammenlignet den hardwirede stereoutgangen på 3910 med sterelyden via DenonLink (Pure Direct innkoblet), og så langt synes jeg faktisk DL-lyden er noe luftigere (bruker Nordost Flatline-kabler for analoglyd). Men jeg må nok foreta noen flere tester før jeg uttaler meg med større sikkerhet.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mulig er ikke forstår situasjonen helt, men hvordan blir det hvis man kobler, la oss si, 2910 opp mot min rotel 1068 pre-amp?

jeg vil naturlig nok ta i bruk dvi/hdmi, men selve pre-ampen har ikke dvi/hdmi-port. er det her hdmi-switching hadde vært attraktivt?

slik jeg ser det må jeg kjøre dvd-materialet direkte fra dvd-en og opp til projektoren, uten å "ta turen innom" pre-ampen. er ikke en dedikert pre-amp som rotel 1068 en bedre dekoder enn denon 2910?

hvis jeg skal ta i bruk analoge komponentsignaler blir jo saken annerledes. da kan jeg bruke pre-ampen som en switchbox ved å dra en kabel fra dvd-spilleren til pre-ampen, og en kabel fra pre-ampen til projektoren. dette gjør også så jeg får sett osd'n på projektoren.

følgende av dette må vel kanskje så enkelt bety at den eneste måten jeg kan få opp osd på projektoren er å koble til analoge komponentsignaler, men ikke dvi/hdmi-signaler?

tilleggsspørsmål til slutt: støtter den 576p over komponent? (i 50hz)

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Svensk Denon 3910 FAQ

På Prisjakt-forumet er det 16+ sider med diskusjoner omkring 3910, samt en liste med svar/spørsmål. Tenkte kanskje at noen på dette forumet kan finne svar på enkelte spørsmål der om nødvendig:

Prisjakt Denon 3910-diskusjon

Tillegg:
    Fant denne bloggen, som -- av alle ting -- var tilegnet alle prisene og omtalene rundt Denon-produkter:

http://denon.blogs.com/

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av keysersoze
    mulig er ikke forstår situasjonen helt, men hvordan blir det hvis man kobler, la oss si, 2910 opp mot min rotel 1068 pre-amp?

jeg vil naturlig nok ta i bruk dvi/hdmi, men selve pre-ampen har ikke dvi/hdmi-port. er det her hdmi-switching hadde vært attraktivt?

slik jeg ser det må jeg kjøre dvd-materialet direkte fra dvd-en og opp til projektoren, uten å "ta turen innom" pre-ampen. er ikke en dedikert pre-amp som rotel 1068 en bedre dekoder enn denon 2910?

hvis jeg skal ta i bruk analoge komponentsignaler blir jo saken annerledes. da kan jeg bruke pre-ampen som en switchbox ved å dra en kabel fra dvd-spilleren til pre-ampen, og en kabel fra pre-ampen til projektoren. dette gjør også så jeg får sett osd'n på projektoren.

følgende av dette må vel kanskje så enkelt bety at den eneste måten jeg kan få opp osd på projektoren er å koble til analoge komponentsignaler, men ikke dvi/hdmi-signaler?

tilleggsspørsmål til slutt: støtter den 576p over komponent? (i 50hz)
    du kobler til begge typer kabel, dvi direkte og komponent via 1068. Sånn har jeg det og det funker fint. Da vil alle andre bildekilder du har koblet til 1068 bli sendt via komponent til pj. btw ryktene sier at det kommer en hdmi/dvi switch til 1098/1068. kobles til 232 porten
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er i utgangspunktet tilhenger av ferrest mulig overganger / koblinger og ville definitivt koble DVD spilleren direkte til projectoren via DVI hvis mulig.

Du kan selvfølgelig kjøre alle andre kilder via receiver / forforsterker om ønskelig.

Jeg gjør ikke det, jeg kjører receiver inn i video og video og PS 2 direkte til projector.
    Jeg har også HTPC direkte på VGA inngangen :wink:

Jeg kan vanskelig forestille meg at det finnes noen forforsterker eller receiver på markedet i dag som kan forbedre bildet ut fra 2910 eller 3910.

Når det gjelder lyden må du bare prøve deg frem om analogt eller digitalt ut fra spilleren passer deg best. Det kommer like mye ann på preferanser som den tekniske løsningen.

Når det blir mer vanlig med DVI / HDMI switching på receiverene får vi se hvor bra dette eventuelt blir, men jeg er skeptisk til slike løsninger.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan vanskelig forestille meg at det finnes noen forforsterker eller receiver på markedet i dag som kan forbedre bildet ut fra 2910 eller 3910.
    Tja, jeg fikk en rar opplevelse med DVD2900 og AVR3805. Vi hadde DVD2900 koblet opp mot Toshiba MT8 med komponent-kabler, og for å lette tilkoblingene litt, forsøkte vi å kjøre dette via AVR3805. Til vår store overaskelse ble bildet bedre, klart bedre, ved å kjøre gjennom forsterkeren. Dette forvirret meg perosnlig, for slik bare 'skal' det jo ikke være.

Ett par raske telefoner til Denon senere, fikk vi vite at AVR3805 hadde en vesentlig bedre video-buffer enn DVD2900, og egnet seg mye bedre til å sende signaler langt enn nevnte DVD spiller.

Noen kan sikkert opplyse meg om hvorfor og hva en videobuffer does exactly, men forskjellen i bildekvalitet var ikke vanskelig å se. Fargene var mye skarpere, bildet 'fløt' mindre og bildet var mindre blasst...

Så, i min erfaring kan 'flere ledd' i signalveien også være positivt.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pre-ampen dekoder bare lyd, ikke bilde? :roll: en pre-amp til 15k bør jo gjøre denne jobben bedre enn en dvd-spiller til 6,5k. :?:

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå brukt litt tid på å teste ut 3910. Siden jeg hadde en DVD 2200 før, så var det naturlig å teste 3910 mot denne.

Oppsett:
    Receiver: Denon 3805
    Høyttalere: B&W 705 (med tilhørende stativ)
    Hodetelefon: Sennheiser HD600
    Høyttalerkabler: Tara Labs Helix 6
    Videokabel: Tara Labs (RGB scart)
    Audiokabel: Nordost Black Knight (analog stereolyd. Hardwired stereoutgang anvendes på 3910), Denon Link (multikanal)
    Skjerm: 32" Phillips 9308 (100 Hz, Widescreen)

Innstillinger:
    Denon 3805:
    Pure Direct og analoginngang ved musikk. Denon Link og Room Eq satt til Flat ved filmavspilling (romkalibrert med mikrofon).

Denon 3910:
    Pure Direct ved musikk ('All off'). 'Normal' ved filmavspilling.

Phillips 9308:
    DNR slått av
    Dynamisk bilde slått av
    100 Digital Scan (Pixel Plus slått av)
    Sharpness: 0
    (Fargemetning, kontrast og lyshetsinnstillinger var satt til 30-50, dvs. tett opp mot eller lavere enn 'nøytrale' verdier. Det gir et bedre filmaktig preg)

Software:
    Hi-Fi Reference CD (CD/HDCD)
    Diana Krall: The Girl in the Other Room (SACD)
    Diana Krall: When I Look in Your Eyes (CD)
    Pink Floyd: The Dark Side of the Moon (SACD)
    Secret Garden: White Stones (CD)
    Jerry Goldsmith: The Film Music of ... (SACD)
    Sting: Nothing Like The Sun - Remastered (CD)

Troy SE (DVD)
    Conan: The Barbarian SE (DVD)
    The Texas Chainsaw Massacre (DVD)
    Finding Nemo (DVD)
    Hulk (DVD, Sone 1)
    Van Helsing SE (DVD)

Nå er kanskje en 3910 overkill for oppkobling mot en TV-skjerm, men jeg kommer til å oppgradere til en DLP-projektor etterhvert. Slik sett er 3910 å betrakte som en liten investering for fremtiden. Kommentarene vedrørende billedkvaliteten vil derfor kun være relevant for bruk av Scart-tilkobling. En av de fremste grunnene til at jeg skaffet meg en 3910 har dessuten også med stereolyden å gjøre, siden jeg bruker DVD-spilleren til aktiv musikklytting.

Bilde:
    Bildet er helt klart bedre enn på 2200, selv på en 32" skjerm. Bildet er først og fremst skarpere, noe som antakeligvis skyldes den nye piksel-forbedringsteknologien til Denon. Denne teknologien minner litt om Harman Kardons, og er kanskje litt av forklaringen på hvorfor bildet på H/K DVD 22 (til 3.000 kr.) var skarpere enn på DVD 2200 'out of the box'. Mange av billedjusteringsinnstillingene har ingen effekt i interlaced modus, men den nye billedforbedringsdelen var et av unntakene. Her kan du justere skarpheten vertikalt eller horisontalt. Etter en del eksperimentering fant jeg ut at verdiene generelt sett bør settes lavere enn 3 for å unngå for mye støy (kanskje høyere for uskarpe transfers).

En annen positiv erfaring er at 3910 ser ut til å håndtere flere problematiske DVD'er som 2200 slet med, deriblant CONAN: THE BARBARIAN SE (sone 2). På TROY (2 disk-utgaven, sone 2) var det et irriterende, unaturlig fargeskjær ved avspilling på DVD 2200: Det så nesten ut som om rosa/lilla lebestift var blitt gnidd utover ansiktene til skuespillerne (eller som om de hadde tilbrakt en natt utendørs i 20 minusgrader). Jeg var ganske sikker på at problemet lå i selve masteringprosessen, og at WB hadde gjort en heller svak jobb her.

Til min overraskelse var denne effekten nesten en saga blott på 3910, og hudfargene så langt mer naturlige ut. Svakheten ligger nok til syvende og sist i kildematerialet, fordi billedkvaliteten generelt sett på denne transferen ikke var noe spesielt bra (håper sone 1 versjonen er bedre i så måte).

På Finding Nemo er det en sekvens inne i en hval ca. 1 time ut i filmen. I scenen der heltene faller ned i gapet på hvalen kan det skimtes noen skjemmende overeksponerte billedsegmenter på DVD 2200 (mon tro om det er dette som faller under det beryktede begrepet makroblokking?). På 3910 var disse problemene mer eller mindre vekke, bortsett fra at ganen fremdeles virker for opplyst. Tror litt av problemet her ligger i selve transferen, og at ingeniørene ikke har gjort en like bra jobb her som de har gjort ellers i filmen.

Stereolyd:
    Forskjellen mellom Denon Link-lyd (der signalet prosesseres av 3805) og analoglyd var liten på mitt anlegg. Det gjenstår fremdeles litt testing, men det kan virke som om analoglyden var noe mykere og at DL-lyden var litt mer luftig. Sammenlignet med DVD 2200 var forskjellen mer markant, derimot.

The Dark Side of the Moon kunne låte litt skarp til tider på 2200, men på 3910 (analog tilkobling) er mye av skarpheten myknet opp. Litt av skarpheten skyldes nok selve opptaket, og på enkelte spor er vokallyden så skarp at det blir unaturlig (ganske forbløffende med tanke på at selveste Doug Sax har vært med på å lage platen). 3910 gjør ihvertfall en bedre jobb her enn 2200.

På vokal/akustiske innspillinger ser 3910 til å ha mer kontroll i mellomtone-området enn 2200, både ved bruk av Denon Link og analog tilkobling. Det er hørbart både på When I Look in Your Eyes og Jerry Goldsmith-platen.

Vel, det var alt jeg kunne komme på i denne omgang. Vil kanskje komme med flere observasjoner senere.

Tillegg: Har nå studert Troy og Finding Nemo på PC (dumping av framebufre), og det viser seg at det er kildematerialet som er roten til feilgraderingen på Troy og de dårlige bildene i hvalsekvensen i Nemo.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvordan finne firmware versjon for 3910

En forklaring er blitt postet på Prisjakts-forumet:

http://www.prisjakt.nu/forum/index.p...mp;searchtime=

7. Vilken firmwareversion har jag i spelaren? Hur ser jag det??

7.1. När spelaren är igång så stänger du av strömmen med huvudströmbrytaren, dvs den lite mindre knappen bredvid standbyknappen.

7.2. Håll inne knappen "Play" och "Open/Close" samtidigt...

7.3. Tryck nu (samtidigt som du håller in "Play" och "Open/Close") på huvudströmbrytaren.

7.4. Forsätt hålla in knapparna tills ikonerna för dessa knappar börjar lysa i displayen på fronten av spelaren.

7.5. Nu kan du trycka in följade knappar i en följd: 3, 2, 6, 5 och sedan knappen "Menu" på fjärrkontrollen.

7.6. För att stega mellan informationen så trycker du på "Menu"-knappen. (ESS, Make day, DRV, System, DSP och CNE)
    Tillegg: Har nå testet dette selv, og det fungerer.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hi Fi Choice omtaler 3910

I siste nummer (november) av HFC ble 3910 utropt til referansespiller i sin prisklasse:

.. In short, the Denon DVD-3910 is just about as good as you can get in the picture department. Add that to the genereally superb sound quality and you get a device that redefines what a universal player can do for the money. Any player worth its salt has to go up against this masterpiece as of now. Below £1.000, this is the new benchmark.

VERDICT:

Sound: 87% (CD: 83%, SACD: 87%, DVDA: 91%)
    Vision: 95%
    Features: 97%
    Value: 92%

Pro:
    Mind-bendingly complete spec sheet and performance to match. Nothing made today is so thoroughly future-proofed. Good CD-sound is the icing on the cake!

Con:
    CD replay isn't in the Wadia class and SACD won't outsound a high-end SACD/CD-player, but such shortcomings are trivial in the extreme.

CONCLUSION:
    Whether you seek the acme of digital picture and sound for home cinema or good quality multichannel hi-fi, this does it all. It's a bargain when you consider the only do-it-all players that are obviously better cost thousands more!

Overall score: 93%
    Artikkelen har også noen interessante innlegg om Denons nye DPIC-teknologi.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen kan sikkert opplyse meg om hvorfor og hva en videobuffer does exactly, men forskjellen i bildekvalitet var ikke vanskelig å se. Fargene var mye skarpere, bildet 'fløt' mindre og bildet var mindre blasst...

Så, i min erfaring kan 'flere ledd' i signalveien også være positivt.
    I min iver glemte jeg å nevne at jeg tenkt først og fremst på DVI her.

Det var hyggelig at det fungerte bra hos deg, kan virke som om Denon har sett for seg korte strekk fra spiller til receiver og lange strekk fra receiver til projector :?:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Noe jeg lurer på med disse nye dvd-spillerene fra Denon.. er om de har samme problemet med svart i HDMI/DVI mode som f.eks Samsung's nye HDMI spillere? Lyd og bilde kalte det et digitalt mageplask
    Jeg tenker å kjøpe en 2910 og koble til min nye AE700..

hilsen sko

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, du får sortere enn sort og hvitere enn hvitt hvis det er det du mener.

Du ser med andre ord alle 3 stripene på DVE i normal modus.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja jeg tror det er det jeg mener... men kan noen forklare problemstillingen for meg? Hvorfor er samsung dårlig på svart? (lyd og bilde sier at det er veldig blast).. Denon har ikke dette problemet?

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    fjernkontrollene ser tilsynelatende like ut, men 3910 har backlight, 2910 har såkalt selvlysende knapper(de samma som lyser opp på 3910)
    Det er bare et fåtall av de meste sentrale knappene på fjernkontrollen til DVD-3910 som har back light og de lærer man plasseringen på i løpet av noen minutters bruk. Det burde vært lys på ALLE knappene. Det er de uvanlige knappene som man sliter for å finne når behovet oppstår.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    fjernkontrollene ser tilsynelatende like ut, men 3910 har backlight, 2910 har såkalt selvlysende knapper(de samma som lyser opp på 3910)
    Det er bare et fåtall av de meste sentrale knappene på fjernkontrollen til DVD-3910 som har back light og de lærer man plasseringen på i løpet av noen minutters bruk. Det burde vært lys på ALLE knappene. Det er de uvanlige knappene som man sliter for å finne når behovet oppstår.
    hadde det vært lys i alle knappene så måtte du byttet batterier hver uke. Det er derfor en avveining. Denon har logisk nok puttet knapper man bruker en del øverst og nederst helt til sidene, så disse knappene finner man uten lys.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva ble konklusjonen egentlig når det gjaldt 3910 og om det beste analoge kretsløpet var i bruk når man brukte D-link (og måtte knote i menyen for å bytte)??

Hvor mye bedre er lyden fra 3910 enn 2910 egentlig? Noen som har testet og/eller har noen formening?

Sliter med å velge spiller (og klarer ikke overbevise den fornuftige hjernehalvdelen om at det er verdt prisforskjellen med 3910)...

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    hadde det vært lys i alle knappene så måtte du byttet batterier hver uke. Det er derfor en avveining. Denon har logisk nok puttet knapper man bruker en del øverst og nederst helt til sidene, så disse knappene finner man uten lys.
    Neppe. Lysdioder bruker ikke så mye strøm.

De knappene som er opplyst kunne like gjerne vært mørke uten at funksjonalitetten hadde blitt dårligere. Slik det er nå er det en meningsløs gimmick.

Side 15 av 28 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •