New Denon DVD Players 3910 & 2910 - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 28 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 543
    Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Utgjør det noen forskjell å bruke hdmi - dvi kabel kontra en dvi - dvi? eller blir det et fett? nå tenker jeg på hvilken kabel jeg bør bruke fra 2910 og til benq7800

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thunder
    Ettersom jeg har forstått er forforsterkerdelen i 2805 og 3805 den samme, så hvis han har ekstra effektforsterkere klarer det seg med 2805.
    Jeg er ikke sikker på om forforsterkerdelen er den samme, men 3805 har bl.a. litt mer avanserte DAC'er og Denon Link (og en LCD fjernkontroll, dersom det spiller noen rolle...). Hvorvidt det er noen betydelig forskjell i lydkvalitet kan jeg ikke uttale meg om personlig, da jeg ikke har hørt 2805, men jeg ville blitt forbauset dersom 2805 viste seg å være bedre enn 3805. Men kanskje 2805 gir mer valuta for pengene for noen.

Newcomer awesom-o sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Jeg var rimelig spent når jeg kom hjem med det nye leketøyet og fjernet det "gamle" .
    Hvordan ser bildet ut på DVI?
    Jeg har hatt et par tvilsomme erfaringer med DVI fra før og var skeptisk.
    Uten grunn, bildet er minst like bra på DVI som komponent.
    Jeg måtte justere ned lysstyrke og kontrast til 44 ( tror jeg ),men bortsett fra det bruker jeg fabrikkinstillingene på både spiller og projector.

Jeg har ikke fått prøvd noen inngående sammenlikninger mellom komponent og DVI for det er så gøy å bruke DVI :roll:
    Men det kommer.
    Kjører selv 2910 med HDMI/HDMI (Supra 8m). Testet med komponent ut også (Supra 10m), og HDMI er ganske enkelt overlegent. Vesentlig skarpere bilder, og ingen "maurtuer". Med komponent blander fargene seg ørlite grann. Projektoren er en Infocus SP4805.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Utgjør det noen forskjell å bruke hdmi - dvi kabel kontra en dvi - dvi? eller blir det et fett? nå tenker jeg på hvilken kabel jeg bør bruke fra 2910 og til benq7800
    HDMI sender ut sterkere signaler enn DVI, så det er klart å foretrekke, spesielt hvis du skal ha lengre strekk. Med overganger uansett hvor, begrenses signalet.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av awesom-o
    HDMI sender ut sterkere signaler enn DVI, så det er klart å foretrekke, spesielt hvis du skal ha lengre strekk. Med overganger uansett hvor, begrenses signalet.
    dette er tull, i allefall på denon . bruker nå en kabel med dvi i ene enden og hdmi i andre enden. ved å bruke hdmi utgangen på 3910 så kuttes det i gråskalen. setter jeg en overgang fra dvi til hdmi på dvi utgangen så er gråskalaen komplett. Dette var ikke noe problem på pioneer 868.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så da er DVI - DVI et bedre løsning virker det som, er det kun gråkalaen som påvirkes på de alternativene?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke forsket så mye i det ennå. kan være at det er andre innstillinger som påvirker hdmi utgangen så jeg skal forske litt mer senere
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    Jeg er ikke sikker på om forforsterkerdelen er den samme, men 3805 har bl.a. litt mer avanserte DAC'er og Denon Link (og en LCD fjernkontroll, dersom det spiller noen rolle...). Hvorvidt det er noen betydelig forskjell i lydkvalitet kan jeg ikke uttale meg om personlig, da jeg ikke har hørt 2805, men jeg ville blitt forbauset dersom 2805 viste seg å være bedre enn 3805. Men kanskje 2805 gir mer valuta for pengene for noen.
    Forforsterkerdelen ER identisk. Eneste 2805 mangler er litt krefter, den glorete fjernkontrollen og DenonLink. :wink:

Back to topic. ops:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei bare noen spørsmål ang. 2905 vs 3905. Skal bestille en Benq 7800 og må ha en DVD spiller som står i stil.
    Hvordan er bildekvaliteten på 2905 vs 3905.
    3910 spiller vel bedre i stereo og multikanals musikk, men er det her + finishen prisforskjellen ligger.
    For min del så betyr bildekvaliteten alt så jeg burde kanskje heller legge prisdifferansen i en god DVI kabel???

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har 2910/3910 mulighet til å sende ut 576p? kjøper jeg meg en benq7800 vil jeg definitivt ikke bruke 480p. det har jeg nå med min over ett år gamle 3:4 projektor og er ikkenoe stas.

forresten, jeg har enda ett spørsmål.

er fjernkontrollene like på 2910/3910? har de evt. backlight? har sett meg drittlei på fjernkontroller som ikke har det

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fjernkontrollene ser tilsynelatende like ut, men 3910 har backlight, 2910 har såkalt selvlysende knapper(de samma som lyser opp på 3910)
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    betryggende det med fjernkontrollere. vet du om den 2910/3910 støtter 576p jfinneru?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av keysersoze
    betryggende det med fjernkontrollere. vet du om den 2910/3910 støtter 576p jfinneru?
    Jepp, såvidt jeg husker kan du stille velge mellom 480p/576p (en innstilling), 720p og 1080i på HDMI/DVI.

Forøvrig skal det ikke være noen forskjell på DVI og HDMI, begge signalene er identiske, bare sendt ut på to kontakter (begge er HDCP osv).

Forskjellene mellom 2910 og 3910 er i hovedsak drivverk (3910 har arvet DVD-A11 drivverket, såvidt jeg husker), bedre/egen DAC på stereoutgangen (og bedre rca kontakter i den grad det betyr noe), Denon Link (som er det bedre enn I-link pga ingen jitter, blir det meg fortalt. Og det hadde jo vært fint om bare SACD forum hadde fått ut fingeren og godkjent standarden), fjernkontrollen og, vel, macho-faktoren. Og mindre WAF, selvsagt.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av giw
    Jepp, såvidt jeg husker kan du stille velge mellom 480p/576p (en innstilling), 720p og 1080i på HDMI/DVI.

Forøvrig skal det ikke være noen forskjell på DVI og HDMI, begge signalene er identiske, bare sendt ut på to kontakter (begge er HDCP osv).

Forskjellene mellom 2910 og 3910 er i hovedsak drivverk (3910 har arvet DVD-A11 drivverket, såvidt jeg husker), bedre/egen DAC på stereoutgangen (og bedre rca kontakter i den grad det betyr noe), Denon Link (som er det bedre enn I-link pga ingen jitter, blir det meg fortalt. Og det hadde jo vært fint om bare SACD forum hadde fått ut fingeren og godkjent standarden), fjernkontrollen og, vel, macho-faktoren. Og mindre WAF, selvsagt.
    flott at du har laga en slik oppsummerende tråd.

min hovedproblemstilling er at jeg ikke har råd til 720p/1080i (tenker primært på proj), og derfor må nøye meg med 2nd best.

3910 ser helt utrolig porrig ut. jeg har vært mange ganger innom marcus thranes gate bare for å kikke på spilleren og se bildene den produserer. de som jobber deg begynner nok å gå lei meg snart. :lol:
    jeg har ingen andre denonkomponenter i anlegget mitt, så jeg kommer ikke til å ta i bruk denonlink. sacd og dvd-audio er noe som jeg heller ikke er så opptatt av.

hittil har hifi-filosofien min vært å følge 2nd best, man får nesten alt toppmodellen har, men til en mye mer fornuftig pris (også muligens ved gjensalg).

jeg er usikker på om jeg kommer til å kjøpe 3910 bare for å "safe", eller om jeg strengt tatt trenger noe særlig mer enn det 2910 gir meg.

hva med å kjøpe en 2910 (6500 kr) som ren dvd-kilde, og en marantz 5400 (2500 kr) som ren cd-kilde. det blir riktignok litt mer enn 3910 (må ha kabler til marantzen), men da får jeg jo en separat cd-spiller.
    ville denne løsningen være å foretrekke fremfor en dyr hybridspiller som 3910?

marantz 5400 har jo høsta lovord rundtom så det tyter.

dog, hadde jo vært evig fett, kun med tanke på estetikken å ha den enorme tanksen av en dvd-spiller i stereoracket. det oser kvaliteten på mils avstand.
    ikke at dette har noe å si på bilde/lyd-kvaliteten, da. 8)

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Sitat Opprinnelig postet av awesom-o
    dette er tull, i allefall på denon . bruker nå en kabel med dvi i ene enden og hdmi i andre enden. ved å bruke hdmi utgangen på 3910 så kuttes det i gråskalen. setter jeg en overgang fra dvi til hdmi på dvi utgangen så er gråskalaen komplett. Dette var ikke noe problem på pioneer 868.
    Det er ikke tull at HDMI sender ut sterkere signaler enn DVI nei, det er etter hva jeg har lest på et utall nettsider slik teknologien fungerer. Hvorfor tror du f.eks Supra lager DVI kabler opptil 8m, mens HDMI opptil 15m ? Har lest endel forum, f.eks på www.minhemio.com rapporteres det om mange som har problemer med DVI over lengre strekk, spesielt når det er snakk om over 480p. Hvorfor du har noen problemer med gråskalaen vet ikke jeg! :wink:

Sitat Opprinnelig postet av giw
    Det stemmer.

Newcomer Formel 1 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje sagt før men.

DVI er egentlig / opprinnelig beregnet på PC-verdenen og da er ikke lange strekk noe stort problem. Det er også stor foskjell på utstyret og hvor "gode / kraftige" signaler de sender". Kabelen spiller også en rolle. Det er spesielt ved de høyere oppløsningene hvor en vil få problemer da kabelen ikke klarer å overføre båndbredden som er nødvendig.

Fra Lindy sin side:
    What is DVI?
    DVI stands for Digital Video Interface, a digital interface developed by a consortium of computer industry leaders called the Digital Display Working Group (DDWG). It was designed to provide an industry standard digital connection between a personal computer and a desktop display.

DDWG sin anbefaling sier at DVI overføringer er beregnet på opp til 7,5 m lange kabler. Derimot kan denne lengden tøyes en del, men det kommer også an på utstyret. Derfor er det fornuftig å høre på hva andre har hatt suksess og fiasko med før en går til anskaffelse.

Mere fra Lindy:
    Up To 10 Metres Distance Between Digital Monitor & Computer

With LINDY DVI cables you can extend the distance for digital monitors with fixed cables and socket connectors up to a distance of 10m. Please note that cable lengths over 7.5m are above the recommended length laid down by the DDWG. This factor also depends on the hardware combination of graphics card and monitor as to how far this distance can be exceeded.

Selv kjører jeg med en Yamakawa 375 DVD spiller med en 7,5 m Lindy DVI kabel til en BenQ PE7800 og den kablen klarer fint alle oppløsningene denne spilleren gir.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med å kjøpe en 2910 (6500 kr) som ren dvd-kilde, og en marantz 5400 (2500 kr) som ren cd-kilde. det blir riktignok litt mer enn 3910 (må ha kabler til marantzen), men da får jeg jo en separat cd-spiller.
    ville denne løsningen være å foretrekke fremfor en dyr hybridspiller som 3910?

marantz 5400 har jo høsta lovord rundtom så det tyter.
    Jeg tror nok ikke du trenger en 2910 og en Marantz 5400. Til CD avspilling er jeg rimelig sikker på at 2910 klarer seg god mot 5400.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På disse Denonspillerene er det samme signal på DVI og HDMI, om det er fordi DVI signalet er "forsterket" opp til HDMI eller ikke vet jeg ikke.

Ja, begge spillerene leverer 576P eller 480P.

Og, ikke minst 720P 50 hz i PAL.

3910 og 2910 har samme fjernkontroll så vidt jeg vet bortsett fra bakgrunnsbelysning og selvlysende knapper.

Jeg har ikke sagt at 2910 var "bedre" men at jeg foretrakk den.

Jeg foretrekker blandt annet designet, selv om den er noe mindre og lettere er det kvalitet hele veien.

2910 spiller forresten alt jeg putter inn i den, også plater som de fleste andre spillere ikke vil ha.

Disse spillerene er så og si kliss like bortsett fra stereoutgangen på 3910 er noe forbedret.

Lyden i 2910 er lik den i 2900 og den er ikke dårlig for å si det slik.
    Jeg synes lyd og bilde er veldig bra og de som kjenner meg vet at jeg er kresen men ingen "audiofil".

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hva mener du med 50hz i 720p? hvilken frekvens leveres 576p i? 60hz?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hva mener du med 50hz i 720p? hvilken frekvens leveres 576p i? 60hz?
    480p i 60Hz, 576p i 50Hz, 720p og 1080i i 50 og 60Hz, så langt vi har forsøkt og tilbakemelding på Sharp skjerm.

Jeg ville ikke vedda hjemmekinoen min på dette, men er riktig hvis ikke husken spiller meg ett puss :wink:

Side 14 av 28 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •