New Denon DVD Players 3910 & 2910 - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 28 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 543
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen som har fått gjort 2910 sonefri?

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mange som har kjøpt 2910?

Er det noen som har sammenliknet 2910 og 3910?

Intermediate JR sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    harol....

Region hack for 2910 finner jeg ikke, men.... sjekk sidene til videohelp.com. De har "hack" til 2900....

http://www.videohelp.com/dvdhacks.ph...Denon+DVD-2900

Forøvrig mye interresant på disse sidene.....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, HiFi klubben venter på oppdatert firmware som jeg regner med har sonemodifisering også. Kommer vel på videohelp også om en stund.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hi-Fi Klubben i Grensen sa til meg at jeg ville miste garantien hvis jeg oppgraderte firmware på egen hånd. Jeg fikk høre at de i Danmark modifiserer denne slik at de vil se om jeg har fått ny firmware fra andre steder.

Er det noen som har noen formening om dette stemmer?? Er det bare noe de har funnet på for å kunne ta 300 spenn ekstra?

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager om dette har blitt tatt opp før, men sjekk her for link til sonefri firmware (og tilbakemeldinger). Dette gjelder kun for 3910.
    http://www.avsforum.com/avs-vb/showt...p;pagenumber=1

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer nok til å kjøpe denne spilleren selv snart. Den høres meget solid ut. Her er en link til AreaDVD's korte nyhetsartikkel om DVD 3910 (regn med å se en omfattende omtale av spilleren der etterhvert):

AreadDVD Denon 3910

Ser forresten at det har vært litt prat om sonefrie 3910-spillere:
    Jeg spurte Hi-Fi Klubben om dette da jeg var innom og testlyttet på spilleren forrige uke. De fortalte at de kunne skaffe sonefrie spillere (for meg var det nemlig et krav, med tanke på alle sone 1-filmene mine) mot et pristillegg på ca. 300-400 kr (slik som på de forrige Denon-spillerne).

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blodsugere! En spiller som ikke er sonefri bør sees på som defekt og feilen bør umiddelbart rettes av selger uten kostnad!

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audunth
    Blodsugere! En spiller som ikke er sonefri bør sees på som defekt og feilen bør umiddelbart rettes av selger uten kostnad!
    denon har ikke lov til å produsere ferdige sonefrie spillere. da må jobben gjøres i etter hånd. At hFK velger å ta seg betalt flere hundre kroner for en 10 sekunders jobb sier litt om dem, på hifi center kjeden var det en selvfølge at de fikset det gratis
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audunth
    Faktisk mange som vil si at en sonefri spiller er litt defekt også. Spesielt med tanke på RCE utgivelser. Vil heller foretrukket en auto sonevalg spiller. Sonefri (sone 0) får som sagt litt problemer på enkelte utgivelser.

Newcomer Formel 1 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jfinneru Skrevet: 21/10/2004, 6:26 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

audunth skrev:
    denon har ikke lov til å produsere ferdige sonefrie spillere. da må jobben gjøres i etter hånd. At hFK velger å ta seg betalt flere hundre kroner for en 10 sekunders jobb sier litt om dem, på hifi center kjeden var det en selvfølge at de fikset det gratis
    Er det bare i Norge og noen andre land dette ikke er lov?
    Min Yamakawa kan jeg stille til hvilken sone eller sette sonefri som jeg har lyst til selv i en meny. Er det da noen som har lagd en ulovlig spiller? Hmmm.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    denon har ikke lov til å produsere ferdige sonefrie spillere.
    Det gjelder forsåvidt de fleste (om ikke alle) andre produsenter også.

da må jobben gjøres i etter hånd. At hFK velger å ta seg betalt flere hundre kroner for en 10 sekunders jobb sier litt om dem,
    HFK har 'alltid' tatt seg ekstra betalt for sonefrie spillere. Hvis du f.eks. går på hjemmesiden deres, er det et eget valg for sonefrie spillere i fargemenyen. Men jeg er enig i at dersom man betaler f.eks. 2000+ kr for en spiller, så bør moddingen være gratis. Jeg har så langt sluppet å betale for moddingene ettersom jeg har purret litt.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Faktisk mange som vil si at en sonefri spiller er litt defekt også. Spesielt med tanke på RCE utgivelser.
    Har ikke hatt noen problemer med disse på min modifiserte spiller. Noen moddinger er ikke like vanntette som andre. Noen (mange?) sonefrie DVD-spillere takler alle soner og sonebeskyttelser uten problemer.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mens vi er inne på moddede 3910-spillere:
    Det viser seg at linken som Kim Olav postet peker til en FW for europeiske spillere, hvilket er akkurat det vi trenger. Man må imidlertid døpe om ISO-filen for at spilleren skal kunne gjenkjenne den. En bruker skrev i sin tilbakemelding at:

... My player is an european model. I could only test RC0, RC1 and RC2 Discs so far, but they all played without a problem (even RCE Discs). And as far as I can tell there are no changes in the players setup menus, and I didn't notice any changes in picture quality also.

As a nice side-effect the DVD-Navigation is now considerably faster! Before the upgrade I had to wait up to 3 (!) seconds. Now the delay is as good as any Pioneer or Sony player (about half a second or less). However it did not affect the layer-change in Star Wars Episode II since it is still visible.

I couldn't test other outputs than Euro-Scart and DVI, but these two work just like they did before. ...

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    Mens vi er inne på moddede 3910-spillere:
    Det viser seg at linken som Kim Olav postet peker til en FW for europeiske spillere, hvilket er akkurat det vi trenger. Man må imidlertid døpe om ISO-filen for at spilleren skal kunne gjenkjenne den. En bruker skrev i sin tilbakemelding at:

... My player is an european model. I could only test RC0, RC1 and RC2 Discs so far, but they all played without a problem (even RCE Discs). And as far as I can tell there are no changes in the players setup menus, and I didn't notice any changes in picture quality also.

As a nice side-effect the DVD-Navigation is now considerably faster! Before the upgrade I had to wait up to 3 (!) seconds. Now the delay is as good as any Pioneer or Sony player (about half a second or less). However it did not affect the layer-change in Star Wars Episode II since it is still visible.

I couldn't test other outputs than Euro-Scart and DVI, but these two work just like they did before. ...
    et lite poeng her er vel at man mister garantien hvis man gjør dette selv....
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    et lite poeng her er vel at man mister garantien hvis man gjør dette selv....
    Ja, det er et aldri så lite poeng Men selv tar jeg ofte denne sjansen, særlig når det kommer en ny og forbedret firmware. Det er jo ikke alltid selgeren har mulighet til å oppgradere firmwaren for deg hver gang det dukker opp en ny versjon (enkelte produsenter gir ut ny firmware oftere enn andre).

Jeg har en del erfaring med oppgradering av firmware, både når det gjelder PC'er og frittstående DVD-spillere, så jeg føler at jeg har god kontroll på sakene (det betyr naturligvis ikke at ting ikke kan gå galt). Grunnen til at oppgradering av firmware ofte svikter, skyldes nok manglende erfaring fra brukerens side (bruk av feil firmware er et typisk eksempel. For CD-basert firmware hender det også at folk brenner ugyldige plater).

Apropos 3910 firmware:
    Jeg kikket på hexkoden i filen for å se om jeg fant et versjonsnummer, men et overfladisk søk ga ingen resultater. Men jeg oppdaget en del teksstrenger som tyder på at spilleren i utgangspunktet er sonefri. Macrovision kunne også slås av eller på. Disse innstillingene 'fryses' nok når det er bestemt hvor de skal sendes hen. Det er mulig disse valgmulighetene kun dukker opp når en bruker en spesiell systemfjernkontroll, som er istand til å sende spesielle (uoffisielle) kommandoer til spilleren.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på HiFiKlubben i går. De hadde fått inn firmware til 3910, så jeg spurte om de tok betalt for sonemodifisering av denne spilleren. Svaret jeg fikk var: Nei, på en så dyr spiller så er det inkludert.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thunder
    Var på HiFiKlubben i går. De hadde fått inn firmware til 3910, så jeg spurte om de tok betalt for sonemodifisering av denne spilleren. Svaret jeg fikk var: Nei, på en så dyr spiller så er det inkludert.
    Hvor lå denne butikken hen?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marcus Thranes gt Oslo

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thunder
    Marcus Thranes gt Oslo
    Fint, da kan jeg bruke dette som argument når jeg henter 3910'en min i neste uke i Trondheim

Side 12 av 28 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •