New Denon DVD Players 3910 & 2910 - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 28 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 543
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    iLink vs. DenonLink hadde vært morsomt å testet også, dersom det er mulig

(og Sony HX1000 vs. Pioneer 868 og Denon 3910 )

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Deaftone
    Noen som har fått prøvd 3910 sammen med 3805 med Denon-link?

Har hørt at det oppleves friskt/stramt med D-link, mens ved analog oppkobling føles lydbilde mektigt/fyldig.

Da gjenstår det å finne ut om man skal la 3805 med D-link dekode signalet, eller kjøre på med 3910 og analoge kalber oppkoblet...
    Er det ikke slik at når det er snakk om musikk i to kanaler, så har 3910 bedre signalbehandling enn 3805, og derfor bør man kjøre analogt?

Noen som har nærmere svar på innlegget mitt over? Er det vært å kjøpe 3910 fremfor 2910??

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brannslange
    iLink vs. DenonLink hadde vært morsomt å testet også, dersom det er mulig

(og Sony HX1000 vs. Pioneer 868 og Denon 3910 )
    I-link vs denon link er ikke mulig å teste.
    hx1000 vs de andre er rått parti. hx1000 er en fin spiller som gir et bra bilde og fin lyd via koax, men den er treg å bruke så en erstatning for en god dvd spiller er den ikke. Men som videospiller er den super. Har sittet og testet mest analog lyd på 868 vs 3910, og de låter særdeles likt, veldig grom lyd på begge to.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Active langbein sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zamot

Er det ikke slik at når det er snakk om musikk i to kanaler, så har 3910 bedre signalbehandling enn 3805, og derfor bør man kjøre digitalt?
    Det er derfor du må la 3910 ta seg av signalbehandlingen og overføre signalet analogt til forsterkeren :!: . Overfører du signalet digitalt er det 3805 som må håndtere dette.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av langbein

Er det ikke slik at når det er snakk om musikk i to kanaler, så har 3910 bedre signalbehandling enn 3805, og derfor bør man kjøre digitalt?
    Det er derfor du må la 3910 ta seg av signalbehandlingen og overføre signalet analogt til forsterkeren :!: . Overfører du signalet digitalt er det 3805 som må håndtere dette.
    Det var selvfølgelig en ren skrive feil. Mente selvfølglig analogt, og har rettet opp inlegg...

Men fortsatt ingen som kan svare på dette med 2910 kontra 3910??

Active langbein sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regnet med at det egentlig var var det ja. 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sånn som det ser ut synes jeg det er verdt å kjøpe 3910 framfor 2910..Den er såpass mye bedre, men har ikke fått testet direkte opp mot hverandre enda...kun for seg selv...

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alver'n

Sånn som det ser ut synes jeg det er verdt å kjøpe 3910 framfor 2910..Den er såpass mye bedre, men har ikke fått testet direkte opp mot hverandre enda...kun for seg selv...
    Hva skal være mye bedre? Trodde det meste var likt bortsett fra analog lyd-del samt D-link. Stemmer ikke dette da? Er det også bedre drivverk? Og bedre bilde?

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alver'n

Hva baserer du det på?

Kan noen klippe og lime litt eller linke direkte til sammenlikninger mellom 2910 og 3910?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    drivverket på 3910 er så vidt jeg har fått med meg tatt direkte fra A-11, så det holder nok en høyere kvalitet en det på 2910.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Kan noen klippe og lime litt eller linke direkte til sammenlikninger mellom 2910 og 3910?
    Følgende er en dataoversetting fra fransk til engelsk av konklusjonen på en test av 2910 og 3910 på homecinema-fr.com (hentet fra AVSforum.com):

My general conclusion is this one. For that whose budget is tight, and who wants an image of great quality, and who, for strange reasons, does not seek a great sound quality when it looks at his films or listens to discs, the DVD2910 is perfect. For that which has an installation its average quality, and a projector, the DVD2910 is perfect. But for the demanding amateur on the sound restitution, for that which wants that the image is with the height of the sound, and conversely. Who wants to feel thanks to the sound track all the emotions that the director lengthily sought to print with his film, the DVD3910 is royal. I could recommend to take a good reader CD + a DVD2910. Ca makes two apparatuses, and that reached the quality of the DVD3910, therefore I do not recommend it.

Han som har gjort testen utdyper med følgende (hvor han også trekker inn en sammenlikning med en 868):

The DVD3910 was clearly better than the Pioneer (DV868). The DVD2910 image quality is very close, if not identical, to the DVD3910. So I assumed that I did not have to explain that the DVD2910 is also better than the DV868.
    Now, I did not compare the sound between the DV868 and the DVD2910. Why, because the DV868 is slowly ending its life, and I said earlier in my test that in my opinion, it is not a good idea to change for a DVD3910 when you own a DV868. It's then even less a good idea to change for a DVD2910!

Jeg skulle for øvrig gjerne visst hvordan lyden på en 2910 er sammenlignet med billige spillere som f.eks. en S540 som jeg kjører nå. Det virker nesten som om en 2910 er skikkelig dårlig på lyd -- men kan det virkelig være så ille?? Hva er inntrykket av DVD-A og SACD (som må overføres analogt) blant dere som har en 2910?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg testet igår med lyd via phono og lyd via digital fra 2910 til Yamaha 2400. Personlig kunne jeg ikke høre forskjell på stereo avspilling så jeg holder meg til digital overføring.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Goody! Det var alt jeg trengte å vite. Skal koble den til en Yamaha 1400, så da blir jeg sikkert fornøyd.

Forresten: Er den stillegående? Spilleren jeg har nå bråker litt, og det irriterer siden anlegget står rett ved siden av sofaen.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke DVD spilleren i samme rom som jeg ser film, men den høres veldig rolig ut i det rommet jeg har den.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, interresant.
    Så det betyr egentlig at 2910 er bra nok på bildesiden, men hvor mye bedre lyd vil man få bedre lyd med 3910 på:
    1: Analag stereo (kontra 2910 digitalt til 3805, eller analogt)
    2: DVD-A/SACD med D-Link til 3805 (kontra 2910 med analoge kabler)
    3: DVD-A/SACD analogt
    (4: Musikk/film via D-Link (kontra 2910 digitalt til 3805) - antar samme kvalitet..)

Har de to spillerene samme meny og innstillingsmuligheter?
    Er drivverkene like raske og stillegående?

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter hva jeg har lest meg til er det omtrent slik det ligger an:

1910 er bra både på lyd og bilde til prisen, for eksempel sammenliknet med 575.

2910 er så og si indentisk på bildesiden med 3910. Det er ingen som har kunne si noe fornuftig om hva denne "Denon Pixel Image Correction" egentlig gjør og hvor mye bildet evetuelt forbedres med denne aktivert.

3910 er som sagt nesten indentisk til 2910 på bildesiden, men er en god del bedre på lydsiden. Bedre DAC'en og analog del.

Hvor mye bedre lyden er i 3910 enn 2910 er jeg svært usikker på, da de som testet dem virket noe"eksteme" i sine uttalelser. Blandt annet så mente han at lyden i 3805 er elendig.

Det er også en liten forskjell i byggekvalitet, men ikke så mye.

Spørsmålet er om jeg klarer å kjøpe 2910.
    Er redd jeg pyser ut og går for 3910 "for sikkerhets skyld".

HFK Grimstad har ikke inne noen av spillerene som vanlig, så jeg må vente med å få testet dem.

Jeg har ikke hørt noe om hvordan de er på videobasert materiale, så det får jeg vel finne ut av selv.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har en rotel RDV 1050 og en BenQ 6100, hva vil være best utbytte bildemessig av å bytte rotelen med Denon 3910 eller bytte ut BenQ'n med Infocus 4805? noen som har en idè?

Newcomer Deaftone sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom man ønsker å benytte seg av D-link (opp mot AVR-3805) ved 5.1 film, og samtidig bruke den mer forseggjorte anaolg-delen med AL24-prossesor hos DVD-3910 når man skal høre 2-kanals musikk...KOMMER MAN I ET DILLEMA!

Det går nemlig ikke å betjene D-link uten å bevege seg inn i 3910 sin setup-meny og fysisk slå denne av for så å velge AL24-prossesoren på de analog utgangene..

Dette betyr at man er pent nødt til å styre og herje en liten smule i setup-menyen, for så å kunne nytte seg av DVD-3910 som analog lyd-kilde.

Man får riktig nok ut analog lyd også ved å ha aktivert D-link, men da uten AL24-prossesoren.

Personlig vil jeg tro at om man skal hente ut det beste 3910 har å by på som analog lyd-kilde, må AL-24 prossesoren være aktiv...(denne blir vel ikke by-passet av den analoge konverterdelen??)

Krets/funksjons-skjema, noen???? :shock:

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    jeg har en rotel RDV 1050 og en BenQ 6100, hva vil være best utbytte bildemessig av å bytte rotelen med Denon 3910 eller bytte ut BenQ'n med Infocus 4805? noen som har en idè?
    det beste ville vært å bytte ut benq 6100 med benq 7800 8)

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I novemberutgaven av What Hi*Fi er det panegyriske tester av både 2910 og 3910.

2910 til BP600:
    For: Fantastic picture quality; impressive audio both with movies and music; excellent specification and flexibility
    Against: No fireWire output, but that's about it
    5 stjerner mot 4 for Pioneer 668. Den eneste i klassen som de mente kunne måle seg på noe var Arcam DV79 som de mente var hakket bedre på CD.

3910 til BP900:
    Testet sammen med AVR-3805 som begge fikk full pott. Det eneste som de mente trakk ned "Surprisingly, images using digital video connection can appear less impressing depending on the transfer- the Denon's digital processing is so advanced that it recognises every unce of information on the dics, which can reveal flaws in poor transfer. Still, high-quality discs, such as the Superbit edition of Gladiator, are breathtaking."

Pioneer burde annonsere sine nye spillere snart, skal bli spennende å se hva de vil svare med...

Robert-

Side 10 av 28 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •